مفاهیم پایه

پلتفرم Qtum (کیوتوم) چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴
(۴۴)

پلتفرم Qtum بلاکچین را برای شرکت هایی که به دنبال ساخت برنامه های غیرمتمرکز هستند، قابل دسترسی می‌کند. این برنامه ها بر روی دستگاه های تلفن همراه کار می‌کنند و با اکوسیستم های اصلی موجود بلاکچین سازگار هستند، چیزی که قبلاً امکان پذیر نبوده است. پلتفرم Qtum اساساً یک ابزار برای ایجاد برنامه های غیرمتمرکز معتمد است که می‌تواند در دنیای واقعی برای اهداف کسب و کار استفاده شود.

Qtum makes the blockchain

پلتفرم Qtum از یک تغییر سازگار با دستگاه های مجازی معروف Ethereum به همراه اصلاح زیرساخت Bitcoin Core استفاده می‌کند. این ترکیب اطمینان مرتبط با بلاکچین را به علاوه قابلیت بی حد و مرز قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند.

 

چه کسانی تیم Qtum را تشکیل می‌دهند؟

تیم پشتیبان پلتفرم Qtum از جوامع مختلفی شامل اتریوم (ETH) و بیت کوین (BTC) و شرکت های سنتی از جمله Alibaba ،NASDAQ ،Baidu و Tencent تشکیل شده است. این تیم شامل افرادی است که دارای تجربه سرمایه داری پر خطر سنتی، دارای بلاکچین و به عنوان مدیران بزرگترین شرکت های فناوری در چین هستند.

تیم پشتیبان پلتفرم Qtum

پاتریک دای، تجربه زیادی در زمینه بلاکچین دارد و با علی بابا کار کرده است. نیل ماهی، دارای ۲۰ سال تجربه کار با توسعه نرم افزار به علاوه چهار سال کار با بلاکچین را است. جردن ارلز، بخشی از جامعه ارزهای دیجیتال است و سال ها است که توسعه نرم افزار را انجام می‌دهد. Yunqi “Caspal” Ouyang، یک توسعه دهنده وب است، Baiqiang Dong، مکانیک نظری خوانده و Xiaolong “Stephen” Xu، تجربه توسعه نرم افزار را دارد. این لیست شامل ده نفر از اعضای با تجربه ی تیم است.

 

چه چیزی Qtum را از سایر سیستم های غیرمتمرکز متفاوت می‌کند؟

Qtum به طور خاص برای همکاری، پایداری و مقیاسی بودن طراحی شده است. طبیعت ترکیبی آن، ترکیبی از عناصر گرفته شده از زیرساخت های اتریوم و بیت کوین است و مزایایی را فراهم می‌کند. همچنین دارای یک پروتکل اجماع PoS است که یکی از اولین پروتکل ها در نوع خود است و به شما این امکان را می‌دهد تا سازگاری با تمام اکوسیستم های اصلی بلاکچین را حفظ کند. در عین حال، هم برای برنامه های اینترنت اشیا و هم برای دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی بومی دارد.

Qtum dapps

اجزای پلتفرم Qtum کدام اند؟

پلتفرم Qtum به عنوان یک برنامه بلاکچین ترکیبی، فناوری های متعددی را در خود جای داده است. فناوری اصلی، ترکیبی از اثبات اجماع سهام، EVM (دستگاه مجازی Ethereum)، سایر دستگاه های مجازی موجود در لایه انتزاع حساب و برخی هسته های بیت کوین است. تیم پشتیبان Qtum احساس می‌کند که این ترکیب امکان اجرای برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند را در بستری فراهم می‌کند که به اندازه کافی برای توسعه دهندگان آشنا است.

 

حساب Abstract Layer چیست؟

حساب Abstract Layer کیوتوم، مدل مصرف نشده ی خروجی معامله را از Bitcoin Core به وسیله ی EVM متصل می‌کند. به دلیل این نوآوری، امکان اجرای برنامه های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند به روشی ایمن و ساده در محیط هایی وجود دارد که قبلاً نمی توانستید چنین کاری کنید.

Account Abstract Layer


قبل از Abstract Layer کیوتوم، دیگران سعی در ایجاد سیستم های قرارداد هوشمندی داشتند که از بلاکچین بیت کوین استفاده می‌کند. با این حال ، همه آن ها نتوانستند به جریان اصلی دست پیدا کنند و یا مشکلات زیادی داشتند زیرا بلاکچین بیت کوین و Ethereum از مدل های مختلفی استفاده می‌کند به عنوان مثال ارتباط کوین هایی با آدرس در مقابل یک مدل مبتنی بر حساب است. Account Abstract Layer قادر به اتصال این مدل های متفاوت است و به آن ها امکان عملکرد یکپارچه را می‌دهد.

کیوتوم در بیزینس ها چه نقشی دارد؟

با استفاده از پلتفرم Qtum، مشاغل، موسسات میراث و بخش های دایر اکنون قادر به استفاده از فن‌آوری بلاکچین با سهولت هستند، چه پیشینه عمیق فناوری داشته باشند و چه نداشته باشند. با استفاده از Qtum، می‌توان توکن هایی ایجاد کرد و سپس روند مدیریت بلاکچین را به صورت خودکار انجام داد و حتی توافق نامه های خود اجرا را ایجاد کرد. همه کارها در یک محیط استاندارد انجام می‌شود که برای بررسی پایداری کاملاً آزمایش شده است.

Qtum در تلاش است تا روش ها و ابزارهایی را تولید کند که کار مرتبط با توسعه قراردادهای هوشمند تجاری را استاندارد می‌کند. این ابزارها می‌توانند عناصر، شرایط و اصطلاحات را مشخص کنند در حالی که در از خطاها جلوگیری می‌کنند. ترجمه رسمی، تبدیل توافق نامه های قابل خواندن توسط انسان به قراردادهای هوشمند ماشینی را به طور رسمی تأیید کرد.

Qtum چگونه روی دستگاه های موبایل کار می‌کند؟

اکثر پلتفرم های بلاکچین روی برنامه های مربوط به رایانه متمرکز هستند، اما پلتفرم کیوتوم امکان پشتیبانی توسط موبایل را نیز فراهم می‌کند. چرا که پروتکل SPV (تأیید پرداخت ساده) با تأثیرپذیری از مدل Bitcoin UTXO از کدبیس Qtum پشتیبانی می‌کند. این پشتیبانی پیش فرض اجازه می‌دهد تا قراردادهای هوشمند با استفاده از کیف پول های ساده که برای همه دستگاه های تلفن همراه در دسترس است، اجرا شوند.

Qtum چگونه روی دستگاه های موبایل کار می‌کند؟

اساساً، پلتفرم Qtum علاوه بر برنامه های غیرمتمرکز موبایل، امکان برنامه هایی که مرتبط با تلفن همراه نیست را نیز فراهم می‌کند. این توانایی مهمی است زیرا تقریباً نیمی از ترافیک اینترنت از طریق تبلت ها و تلفن های هوشمند حاصل می‌شود. در حالی که برنامه های دیگر با این ترافیک کار نمی‌کنند، Qtum کار می‌کند.

علاوه بر دستیابی به پلتفرم های تلفن همراه، کیوتوم می‌تواند به محیط های دیگری نیز دسترسی پیدا کند که بلاک چین های کامل تورینگ در گذشته نمی‌توانستند. این به گسترش زبان “اسکریپت” بیت کوین برمی‎گردد که کد را به Qtum’s EVM ارسال می‌کند. این به نوبه خود امکان اجرای برنامه های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. اکنون محیط های بیشتری می‌توانند از بلوغ و پایداری اکوسیستم بیت کوین، به علاوه امکانات قرارداد هوشمند استفاده کنند.

توکن های QTUM

فروش گسترده برای Qtum از ۱۶ مارس تا ۱۵ آوریل ۲۰۱۷ ادامه داشت. به طور کلی، ۱۰۰ میلیون کوین توزیع شد که ۵۱ درصد از طریق فروش در دسترس عموم قرار گرفت. ۴۹ درصد باقیمانده به شرح زیر تقسیم شد: ۲۰ درصد به تیم توسعه، مبتکران بنیاد و حامیان اولیه اختصاص یافت و ۲۰ درصد دیگر به توسعه تجارت اختصاص یافت. ۹ درصد نهایی به تحقیقات دانشگاهی، گسترش بازار و آموزش اختصاص داشت.

نحوه خرید QTUM

شما قادر به خرید QTUM با ارز “فیات” نیستید بنابراین باید ابتدا ارز دیگری خریداری کنید. آسان ترین روش، خرید بیت کوین یا اتریوم است که می‌توانید در Coinbase با استفاده از انتقال بانکی یا خرید کارت اعتباری انجام دهید و سپس آن را برای QTUM در صرافی مانند Binance مبادله کنید.

در Coinbase ثبت نام کنید

برای اولین بار ما به خریداران ارز دیجیتال توصیه می کنیم، که از Coinbase برای اولین خرید خود استفاده کنند. استفاده از آن آسان است و کاملاً توسط دولت ایالات متحده تنظیم می‌شود و می‌دانید که یکی از امن ترین و معتبرترین مکان ها برای خرید ارز دیجیتال از آن است. Coinbase امکان خرید بیت کوین (BTC)، Litecoin و Ethereum را با کارت اعتباری یا نقدی یا با ارسال حواله بانکی ارائه می‌دهد. هزینه کارت ها بیشتر است اما بلافاصله ارز خود را دریافت خواهید کرد.

هنگام ثبت نام مجبورید برخی از احراز هویت ها را انجام دهید زیرا آن ها باید از دستورالعمل های دقیق مالی پیروی کنند. در هنگام خرید ۱۰۰ دلاری، ۱۰ دلار بیت کوین رایگان به شما تعلق می‌گیرد.

برای شروع، روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید تا به فرم ثبت نام منتقل شوید و در آن جا باید نام و ایمیل خود را وارد کنید و رمز عبور را انتخاب کنید.

XLM را از Binance یا Kucoin خریداری کنید

اکنون می‌توانید Ether خود را برای خرید QTUM به Binance ارسال کنید، نگاهی به بررسی Binance در اینجا بیاندازید تا نحوه ثبت نام و خرید در مبادله آن ها را ببینید.

Binance

برای خرید QTUM به صرافی Kucoin نیز می‌توانید مراجعه کنید.

Kucoin

هنگامی که QTUM خود را خریداری کردید، اگر قصد دارید آن را برای مدتی نگه دارید، بهتر است آن ها را در صرافی ذخیره کنید.

Qtum امیدوار است که در آینده به چه چیزی دست یابد؟

Qtum می‌خواهد از طریق توسعه و همکاری با شخص ثالث و شرکا، استانداردهای صنعت را تعیین کند. این تیم امیدوار است که یک مرکز هوشمند قرارداد با الگوهای بسیار ایمن ایجاد کند که قبلاً تحت آزمایشات کامل قرار گرفته اند. این قراردادهای هوشمند شامل گزینه های سفارشی برای صنایع مختلف مانند شبکه های اجتماعی، مدیریت بلاکچین، اینترنت اشیا و ارتباطات از راه دور خواهد بود.

بنیاد Qtum می‌خواهد بلاکچین عمومی را که مشاغل از آن استفاده می‌کنند، توسعه دهد. پس از تکمیل توسعه، تیم قصد دارد استفاده از آن را برای صنایع مختلف آسان کند، حتی آن هایی که به طور سنتی در بخش فناوری نیستند. صنایعی که Qtum امیدوار است به آن ها دست یابد، شامل تدارکات صنعتی، تولید، ارتباطات راه دور تلفن همراه، امور مالی و جلوگیری از کلاهبرداری است.

در تمام جنبه های توسعه، پلتفرم Qtum نگاه رو به جلویی دارد. به همین دلیل پلتفرم کیوتوم با تمام درگاه های موجود بیت کوین و قراردادهای اتریوم سازگار است. همچنین برای اطمینان از عملکرد آن، حتی با وجود بروزرسانی های آینده، از سازگاری به شرایط قبلی نیز برخوردار خواهد بود.

نتیجه

پلتفرم Qtum با ترکیب مفیدترین جنبه های زیرساخت های اتریوم و بیت کوین باید روش ساده تر و موثرتری را برای استفاده از بلاک چین به منظور ایجاد برنامه های غیرمتمرکز به مشاغل و افراد ارائه دهد. در حالی که این کار جزیی است اما کیوتوم به دلیل خدمات مفیدی که ارائه می‌دهد، می‌تواند سریع رشد کند و ابزاری مفید برای شرکت های صنایع فراهم کند.

لینک های مفید

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد رای: ۴۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *