اخبار ارز دیجیتال

ارزش بازار بیت کوین از فیسبوک سبقت گرفت ( ۱۴ مهر ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بیت کوین (BTC) از نظر ارزش بازار از پلتفرم پیشرو رسانه‌های اجتماعی فیس بوک پیشی گرفته است.

چانگ پنگ ژائو ( CZ) مدیر عامل بایننس (Binance) صبح شنبه این موضوع را در توییت به اطلاع کاربران خود رساند. این توییت به لینک شده که نشان می‌دهد: بیت کوین که از نظر ارزش بازار در حال حاضر ارزشمندترین ارز دیجیتال جهان است، اکنون در میان تمام دارایی‌های جهان در رتبه ۶ جهان قرار دارد. با ارزش بازار بیش از ۱/۱ تریلیون دلار از ۱۷ آوریل، یت کوین از ارزش ۸۶۹ میلیارد دلاری فیس بوک پیشی گرفت. در حال حاضر ارزش بازار ارز دیجیتال بیت کوین تنها پایین تر از اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل قرار دارد.

اگرچه بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ با برخی از مشکلات روبرو شد، اما همچنان به طور مداوم در حال افزایش است. در سال گذشته (۲۰۲۰)، بیت کوین بیش از ۳۶۰ درصد رشد کرد، در حالی که فیس بوک تنها ۲۲ درصد افزایش یافت. فیسبوک تنها شرکتی بود که بیت کوین برای تبدیل شدن به با ارزش ترین دارایی باید از آن عبور می‌کرد.

رمز ارز بیت کوین بهترین دارایی در دهه گذشته بود و سال ۲۰۲۱ را واقعا قوی آغاز کرد که همین امر باعث می‌شود بیت کوین به طور بالقوه به بهترین دارایی سال ۲۰۲۱ نیز تبدیل شود.

روند قیمت بیت کوین در 2021

مدیر عامل بایننس طی یک مصاحبه در اوایل اکتبر ۲۰۲۱ گفت: تقریبا ۱۰۰ درصد از دارایی او (نزدیک به ۲ میلیارد دلار) در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری شده است.

آیا پیشی گرفتن از فیسبوک برای بیت کوین خوب است؟

بیت کوین در طول هفته (۳ اکتبر ۶ اکتبر ۲۰۲۱) به بالاترین ارزش روزانه‌ی خود رسیده است. این روند مشابه روند صعودی بیت کوین تا ۶۰ هزار دلار است. تلاش‌های آخر هفته گذشته (۲۶ آگوست تا ۲ اکتبر ۲۰۲۱) و حتی روز دوشنبه در تاریخِ ۴ آگوست ۲۰۲۱ سطح مقاومت ۴۸ هزار دلار را ثبت کرد. با این حال، برای مدتی طولانی، روز چهارشنبه به ۵۱۷۰۳ دلار رسید.

شاید همه چیز خوب به نظر برسد، اما در برخی از نقاط جهان مانند ترکیه، بازار برای بیت کوین چندان مثبت به نظر نمی‌رسد. روز جمعه در تاریخِ ۱ اکتبر ۲۰۲۱ گزارش شد که بانک مرکزی ترکیه پرداخت ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده است. ممنوعیتی که برخی گمان می‌کنند علت افت قیمت بیت کوین و اتریوم (ETH) است. پس از انتشار اخبار ممنوعیت، رمز ارز بیت کوین ۴/۶ درصد کاهش یافت.

بازار آلت کوین‌ها با افزایش قیمت بیت کوین چه تغییری کرد؟

تغییر بازار تنها مربوط به بیت کوین نیست. هفته‌ای پرحادثه برای آلت کوین‌ها و پلتفرم‌های صرافی از نظر سود و ارزش بازار بوده است.

به عنوان مثال، ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE)، این هفته با نوسانات خود، ارزش بازار را افزایش داد. این رمز ارز از قیمت‌های قبلی پیشی گرفت و نسبت به ۹ تا ۱۶ آوریل ۳۳۰درصد افزایش یافت و در حال حاضر (۶ اکتبر ۲۰۲۱) به ۰/۲۶ دلار رسید. روز پنجشنبه توییتی از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، منتشر شد که به صعود بازار کمک کرد. این عوامل باعث شد دوج کوین از نظر ارزش بازار در میان ۱۰ رمز ارز برتر قرار گیرد. دوج کوین در جایگاه هشتم بازار قرار گرفته و ارزش بازار آن بیش از ۳۸ میلیارد دلار است.

با ورود به فصل چهارم ۲۰۲۱، بیت کوین ارزش بیشتری را به خود اختصاص داده و به طور تصاعدی رشد می‌کند. همانطور که در زیر می‌بینید، بیت کوین در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ عملکرد خوبی داشته است. بسیاری پیش بینی می‌کنند به دلیل شرایط متعدد مانند گسترش عرضه پولی توسط بانک‌های مرکزی و افزودن آن به موجودی خو ، بیت کوین توسط دارندگان بلند مدت، افزایش بیشتری داشته باشد.

عملکرد بیت کوین در سه ماهه اخر سال

آنچه که برای بیت کوین در سه ماهه آخر ۲۰۲۱ پیش بینی می‌شود تنها حدس و گمان است. با دنبال کردن اخبار می‌توانید از روند بزرگترین ارز دیجیتال جهان آگاه شوید. همه‌ی ما منتظریم تا ببینیم بیت کوین سال ۲۰۲۱ را چگونه به پایان می‌رساند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *