اخبار ارز دیجیتال

آیا بیت کوین در آستانه سرنگون کردن دلار آمریکا است؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

ارزش پیشنهادی بیت کوین به عنوان ذخیره دارایی ارزش، در جامعه فراگیر شده است. متأسفانه خصوصیات ذاتی بیت کوین به عنوان یک دارایی غیرمتمرکز، مانعی در برابر استفاده از آن به عنوان سیستم پرداختی دگرگون است. طی هفته گذشته، شاهد افزایش قیمت بیت کوین از سطح اصلی مقاومت یعنی ۱۱ هزار دلار بودیم و برای دوباره در صدر قرار گرفتن بیت کوین نسبت به سایر کوین ها بحثی آغاز شد. بنابراین این سؤال پیش می‌آید که چه چیزی مانع استفاده ی بیشتر کاربران از بیت کوین می‌شود؟

در طی آخرین اپیزود از پادکست Pomp، ویل کول، مدیر ارشد محصولات در Unchained Capital، در مورد وضعیت دارایی ذخیره بیت کوین و اینکه آیا جایگزینی بیت کوین به جای دلار در ترازنامه های شرکت قابل اجرا است یا خیر، توضیحاتی ارائه داد. این بحث پس از آن مطرح شد که در اوایل سال، شرکت اطلاعات تجاری Microstrategy، برای اخذ بیت کوین به عنوان دارایی اصلی ذخیره خزانه داری خود خبر داد، اقدامی که در آن بیش از ۲۵۰ میلیون دلار به بیت کوین تبدیل شد.

کول همچنین در مورد اینکه آیا بازار کلی و سایر شرکتها در سالهای آینده اقدامات مشابهی را انجام می‌دهند یا خیر (که این نیز باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد) صحبت هایی کرد.

” من فکر می‌کنم که بسیاری از شرکت ها این اقدام را عملی خواهند کرد. راهی که من می‌بینم این است که روزی بیت کوین را درست مانند پول به عنوان یک دارایی منحصر به فرد خواهند دید و همچنین روشی که می توانید در واقع مالکیت بیت کوین را داشته باشید، متفاوت از راه هایی است که دارایی های رایج را در خزانه قرار می‌دهید.”

طی چند ماه گذشته، به دنبال همه گیرشدن COVID-19 و تعطیلی ناشی از آن، تلاش برای زنده نگه داشتن اقتصاد، یک قانون شکنی در چاپ فیات اتفاق افتاد، اقدامی که می‌تواند منجر به کاهش ارزش پول و تورم شود. در چنین شرایطی، خزانه داری ممکن است از تبدیل دلار ذخیره شده به ذخیره دارایی های ارزشمندی مانند بیت کوین سود ببرد.

کول خاطرنشان کرد که همراه با ذخیره بیت کوین، مقاومت آن در برابر سانسور نیز می‌تواند برای کاربران جدید و شرکت هایی که وارد بازار ارز دیجیتال می‌شوند بسیار مفید باشد. همچنین اشاره کرد که:

” مقاومت در برابر سانسور و سیاست های پولی، به سرعت باعث عقب نشینی آنها می‌شود. آنها باید بخشی از خزانه خود را به بیت کوین منتقل کنند، یا اینکه بخاطر  تقاضای کارمندان یا مشتریان خود خواهند دید که برای انجام کارهای روزمره باید معامله در بیت کوین را شروع کنند. “

 داده های بازار Skew

در واقع داده های بازار Skew نشان می‌دهد که با وجود ثبات طولانی مدت بیت کوین و عدم ایجاد بازار گاو نر در ۲۰۱۷، بازده بیت کوین در مقایسه با دارایی های باسابقه همچون طلا، S&P، دلار آمریکا کاملاً خوب بوده است.

جالب است بدانید، شرکت پرداخت Square، چند روز پیش، تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، ۵۰ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد که بالغ بر ۱ درصد از کل دارایی های شرکت است. این امر به قیمت بیت کوین کمک کرد زیرا اکنون بدون اینکه اصلاح عمده ای در ۲۴ ساعت گذشته انجام شود، ارزیابی از ۱۱۰۰۰ دلار گذشته است.

در حالی که بعید به نظر می‌رسد چنین سرمایه گذاری بلافاصله توسط شرکت های دیگر تکرار شود، اما به نظر می‌رسد که قبل از اینکه این روند صعودی داشته باشد و منجر به پذیرش رمزنگاری بیشتر شود، تنها مشکل نداشتن زمان کافی است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *