آموزش سرمایه گذاریاخبار ارز دیجیتال

بیت کوین در طول سال ۲۰۲۰

خرید و فروش ارزدیجیتال
۱
(۱)

نکات برجسته بیت کوین در طول سال ۲۰۲۰

  • قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ پیشرفت چشمگیری داشته است.
  • در یک برهه، قیمت این کوین زیر ۵۰۰۰ دلار بود، که تا پایان سال به بالای ۲۶۰۰۰ دلار رسید.
  • تقاضا برای بیت کوین بیش از هر زمان دیگری است و کمبود آن باعث می‎‌شود که قیمت به جلو حرکت کند.

بیت کوین در سال ۲۰۲۰ پیشرفت چشمگیری داشته است، علی رغم اینکه این سال با وجود همه گیری کوید ۱۹، اعتراضات، بلایای طبیعی و موارد دیگر برای جهان ویرانگر بوده است.

اقتصاد جهانی با کاهش شدید قیمت هر دارایی، دچار یک فروپاشی بزرگ شده است. نرخ بیکاری سر به فلک کشیده است. مشاغل تعطیل شدند و بسیاری مجبور شدند شیوه ی کار خود را تغییر دهند و از کارمندانشان بخواهند تا در خانه کار کنند. ناگفته نماند که آینده ی اقتصاد و ارزهای سنتی با این تصمیم بانک ها برای چاپ پول بیشتر برای کمک به افرادی که در زمان بحران قادر به کسب درآمد نبودند، به خطر می‌افتد.

حتی صنعت ارز دیجیتال نیز در اواسط مارس سال جاری میلادی شاهد سقوط شدید قیمت کوین ها بود. بیت کوین هم با قیمتی بیش از ۱۰۲۰۰ دلار در ۱۴ فوریه به نصف این قیمت در ۱۴ مارس رسید.

در حالی که هر صنعت دیگر برای بهبود و پیشرفت سال ها منتظر بوده است، بیت کوین نه تنها یک جهش کامل را تجربه کرد، بلکه به ارتفاعات کاملاً جدیدی در قیمت رسیده است که از هر زمان دیگری بالاتر است.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰

در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین در حدود ۷،۲۳۸ دلار بود. سپس این کوین رالی افزایش قیمتی را شروع کرد که از اوایل ژانویه آغاز شده بود و در اواسط فوریه پایان یافت که در این زمان به نزدیک ۱۰۳۰۰ دلار هم رسید. با این حال، درست زمانی که بیت کوین به این سطح نزدیک می‌شد، موج سرسخت کاهنده و اصلاح قیمت از راه رسید.

سقوط قیمت کوین با حمایت بر روی ۸۵۰۰ دلار متوقف شد، و درست زمانی که یک موج دیگر برای آمدن آماده می‌شد، ترس از کووید۱۹ کل صنعت دیجیتال را مجبور به سقوط کرد.

اعتقاد بر این است که این سقوط ناشی از همبستگی صنعت دیجیتال با بازار سهام است که تنها چند روز قبل از سقوط ارزهای دیجیتال به شدت سقوط کرده بود. اما برخلاف بازار سهام، بازیابی ارز دیجیتال فورا پس از سقوط کوین ها، آغاز شد.

بیت کوین در حدود یک ماه و نیم یا اوایل ماه مه به سطح قبل از سقوط خود بازگشت. سپس نیمه ی اول تابستان را با معاملات ساید وی گذراند و قیمتش بین ۹۲۰۰ تا ۹،۵۰۰ دلار در نوسان بود. این روند در اواخر ژوئیه تغییر کرد و بیت کوین سرانجام توانست مقاومت ۹۵۰۰ دلاری را بشکند و تا ۱۲۰۰۰ دلار افزایش یابد.

کوین، این سطح را نگه داشت تا اوایل سپتامبر که یک بار دیگر قیمتش کاهش یافت و این بار به حمایت ۱۰ هزار دلار رسید. حدود یک ماه بعد، بیت کوین جهشی را آغاز کرد که به او اجازه می‌داد تا به ۱۹۰۰۰ دلار هم برسد، در حالی که در اواسط دسامبر به سطح قیمت مورد انتظار ۲۰،۰۰۰ دلار، وارد شد.

بیت کوین تقریباً یک هفته است که در بالاترین سطح فعلی خود یعنی در ۲۴۲۰۹،۶۶ دلار، که در ۲۰ دسامبر سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است، رکوردهای جدیدی ثبت کرده است. سه سال پیش در ۲۰۱۷، بیت کوین سطح قیمت تاریخی ۲۰۰۰۰ دلار را تجربه کرده بود و الان یک روز قبل از سه سالگی این رکورد، این سطح جدید را ثبت کرد.

اتفاقی که باعث رشد بیت کوین در سال ۲۰۲۰ شد

بیت کوین خارج از محدوده قیمت نیز سال موفقیت آمیزی را پشت داشته است. در طول سال مورد توجه سرمایه گذاران نهادی زیادی قرار گرفته است؛ گزارش شده است که شرکت هایی مانند Grayscale و Microstrategy تقاضا برای بیت کوین را افزایش داده اند و از طرف مشتریان خود مقادیر زیادی خریداری کردند.

پیش بینی های متعدد اظهار داشتند، کمبودی که ناشی از این علاقه است می‌تواند یکی از فاکتورهای مهمی باشد که منجر به افزایش قیمت بیت کوین می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است که بیت کوین امسال سومین هاوینگ را تجربه کرد، و این باعث شد که جوایز بلاکی آن به نصف کاهش یابد. هاوینگ در ۱۱ مه اتفاق افتاد. قبل از این، جوایز بلاک، ۱۲٫۵ دلار بیت کوین برای هر بلاک بود. اکنون جوایز فقط ۶٫۲۵ دلار است.

این امر همچنین باعث شد بسیاری تصور کنند که قیمت بیت کوین در حال رشد است، زیرا بعد از هالوینگ قبلی، همین موضوع اتفاق افتاد. البته برخی منکر این نظریه هستند، مانند Vitalik Buterin. بوترین اظهار داشت که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهدهالوینگ باعث افزایش قیمت می‌شود، جدا از این واقعیت که از نظر تاریخی رشد عمده ی قیمت تقریباً ۱۸ ماه پس از هاوینگ اتفاق می‌افتد.

این بار به نظر می‌رسد موج افزایش قیمت بسیار زودتر اتفاق افتاده است، که ممکن است نتیجه ی افزایش تقاضا باشد، زیرا شرایط بیت کوین این روزها بسیار بهتر از آخرین هاوینگی است که اتفاق افتاد.

تحول بزرگ دیگری که می‌توانست موجب افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین شود، اعلامیه اخیر PayPal، بزرگترین سرویس پرداخت آنلاین جهان است. PayPal برنامه هایی برای اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از ارز دیجیتال را در پلتفرم خود اعلام کرده است. بیت کوین و همچنین تعداد انگشت شماری از کوین های دیگر، اولین کوین هایی هستند که در لیست قرار گرفته اند.

پی پال قبلاً به شهروندان ایالات متحده اجازه داده بود كه از ارز دیجیتال در پلتفرم خود استفاده كنند، با همان ویژگی هایی كه قرار است در سال ۲۰۲۱ برای بقیه جهان وارد شود. این یک حرکت عظیم برای بیت کوین بود که به دلیل قابلیت دسترسی و اعتبار PayPal بود. اگر هیچ چیز دیگری هم نداشته نباشد، باز هم تصمیم این شرکت مطمئناً حداقل به افزایش آگاهی و علاقه مندی بیشتر افراد به بیت کوین کمک کرده و یا حتی ممکن است باعث شود که چند فرد بدبین نظر خود را تغییر دهند.

و البته این واقعیت وجود دارد که بیت کوین در طول بحران کووید ۱۹ عملکرد بهتری نسبت به سایر دارایی ها داشته است. که پس از همه هدف آن است که در صورت شکست همه ی موارد دیگر، یک گزینه جایگزین ارائه دهد.

در نتیجه همه ی این ها، باعث ثبت رکورد جدیدی برای کوین بوده است که در یک هفته ۲۵٪ رشد کرده است. این برای هر ارز دیجیتال قابل توجه است. با این حال، هنگامی که بیت کوین این کار را می‌کند، چیزی بیش از یک تغییر دهنده در بازی نیست.

چه اتفاقی برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ خواهد افتاد

سرانجام، پیش بینی تقاضاهای زیاد برای بیت کوین برای سال ۲۰۲۱ وجود دارد. در حالی که سال ۲۰۲۰ به بیت کوین اجازه داد تا به اوج قیمت قبلی خود برسد و حتی کمی بیشتر از آن بالا برود، انتظار می‌رود سال ۲۰۲۱ سالی باشد که بیت کوین بیشتر رونق بگیرد و بسیار تاثیر گذار شود.

غیرممکن نیست که قیمت تا پایان ۲۰۲۱ به ۵۰،۰۰۰ دلار برسد. اگر این اتفاق بیفتد، انتظار دارم که حتی رشد بیشتری داشته باشد و بیت کوین تا پایان ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ به ۸۰،۰۰۰ دلار برسد. از نظر تاریخی، همیشه در تابستان، نوسان قیمت کاهش می‌یابد ، بنابراین از جولای تا سپتامبر، احتمالاً شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.

اگر این روند مثبت تا سه ماه آخر سال ۲۰۲۱ ادامه یابد، سطح قیمت ۹۰،۰۰۰ دلار هم غیرممکن نیست.

مدل stock-to-flow هنگام پیش بینی عملکرد قیمت کوین بسیار دقیق بوده است. در سطح اصلی، کمبود بیت کوین با ارزش شبکه ارتباط زیادی دارد، به خصوص از آنجا که نرخ تولید آن کاهش یافته است.

سرانجام، تقاضای فزاینده ی سرمایه گذاران نهادی که به دنبال محافظت در برابر تورم هستند نیز وجود دارد، که می‌تواند باعث شود قیمت در طی گذشت چند ماه از دستیابی به این نقطه عطف اخیر، دو برابر شود.

میانگین امتیازات ۱ / ۵٫ تعداد رای: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *