اخبار ارز دیجیتال

تئوری ها درباره ی قیمت بیت کوین در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

سال ۲۰۲۰ ممکن است سال بیت کوین باشد. با ثابت ماندن قیمت ارز دیجیتال در دو هفته گذشته بین ۱۳،۷۰۰ دلار و ۱۲،۰۰۰ دلار، به نظر می‌رسد بیت کوین دوباره وارد میدان شده است. با این حال، طرفداران بیت کوین از ۱۰ ماه گذشته در حال ارائه نظریه های قیمت هستند.

در حالی که روند قیمت ها لزوماً از یک نمودار یا الگوی پیش بینی شده پیروی نمی‌کنند، بسیاری از طرفداران فکر می‌کنند که باید با یک ذهنیت قبلی به دنبال اقدامات قیمت بیت کوین باشند.

Liquid Index for Bitcoin

در نمودارهای پیش بینی قیمت بیت کوین در ۱۰۰۰۰۰ دلار قبل ازچهارمین هاوینگ گرفته تا پیشبینی دوقلوهای Winklevoss یعنی قیمت ۵۰۰ هزار دلار، همه این ها موجود است. با این وجود، توجه به این نکته که بسیاری از این پیش بینی ها ظاهراً مبتنی بر منطق محکم هستند هم مهم است.

این را در نظر بگیرید که بیت کوین با مبلغ ۵۰۰۰۰۰ دلار مبتنی بر این واقعیت است که این موضوع همان تورم بزرگ است. بانک فدرال در حال پیدا کردن راه خود برای خارج شدن از زیر بار بدهی است و این در صورت ادامه چرخه، منجر به تورم بیشتر و بدهی بیشتر خواهد شد. شکست ارزهای فیات و موسسات متمرکز دلیل موضوع ۵۰۰۰۰۰ دلاری شدن بیت کوین است. تورم و کمیاب بودن، دو عامل اصلی محرک قیمت بیت کوین است که ارزش آن را با بیشتر از طلا می‌کند.

The U.S. dollar is no longer a reliable store of value.

اگرچه چنین مثال هایی متناسب با طرح است و مورد سرسختی برای بیت کوین ایجاد می‌کند، اما در کوتاه مدت به پیش بینی قیمت بیت کوین کمک نمی‌کند و همچنین نمی‌تواند معامله گران خرده فروش را راهنمایی کند یا معضل آن ها را قبل از استفاده از یک موقعیت طولانی یا کوتاه حل نمی‌کند. آنچه انجام می‌دهد ایجاد یک ذهنیت گروهی و تولید ابر تاجر از بازرگانان خرده فروش است.

پول هوشمند می‌داند به کجا می‌رود. خرید Grayscale Trust ،MicroStrategy و Square از بیت کوین در سطح ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار بود. اگرچه هنوز نمی‌توان تشخیص داد که ورود آن ها به محیط، به مشارکت نهادی بیشتری دامن می‌زند یا خیر، اما باعث افزایش رویکرد کلی بازار می‌شود. با توجه به اینکه قیمت ارز دیجیتال در حال حاضر به بالاترین قیمت ۱۳۰۰۰ دلار رسیده است و در آنجا ثابت مانده است، فقط باید زمان عبور آن از ۱۲۷۰۰ دلار به ۱۳۰۰۰ دلار در نقطه ی متوسط بسته شود.

در حالی که این پیش بینی های ماکزیمالیست ها تصویری متفاوت از بازار را نشان می‌دهد، اما آنچه اتفاق می‌افتد حداقل در توییت ها و تفسیرهای آن ها کاملاً نادیده گرفته می‌شود. این امر رایج است که خرده فروشی عامل اصلی قیمت بیت کوین است و نظریه های حداکثر گرایی در مورد چاپ پول بانک مرکزی یا از دست رفتن اعتبار فیات بین شهروندان، جزو دلایل اصلی نیست.

با تکرار افزایش قیمت از اواخر سال ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین در واقع با ترکیبی از سیگنال ها، از نمودارهای فنی گرفته تا حجم تجارت در صرافی های نقطه ای، پیش بینی می‌شود. در حالی که ورود پول هوشمند و وضعیت سختی که توسط ماکزیمالیست ها پیش آمد و تحریک تاجران که در عمل به عنوان کاتالیزور عمل می‌کنند، همه ی ماجرا بود. تاثیر واقعی قیمت در حجم معاملات و دفاتر سفارش صرافی ها نهفته است.

این را در نظر بگیرید که در ۲ ماه گذشته، کاهش ذخایر بیت کوین در صرافی های معروف بیش از هر عامل دیگری تأثیر در کمیابی و قیمت داشته است. این همچنین عامل اصلی ماهیت دورانی قیمت بیت کوین است، زیرا هاوینگ باعث افزایش قیمت می‌شود، بنابراین این با وجود هزینه های بالا برای کار، استخراج می‌تواند برای ماینر ها سودآور باشد. اگرچه این دانش عمومی برای هر تاجر در محیط به حساب می‌آید، اما آنچه سطحی به نظر می‌رسد، بیشتر از عمق مسئله، جلب توجه می‌کند.

بنابراین بله، شاید سال ۲۰۲۰، سال بیت کوین باشد و قیمت آن همچنان افزایش یابد. با این حال، آنچه در اینجا باید به آن توجه شود این است که آنچه که گفته شد فقط قسمت کمی از کل مطلب است!

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *