آموزش اتریوممفاهیم پایه

حاکمیت اتریوم بر ارزهای دیجیتال با توکن های ERC-20

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴
(۷۴)

حتما تاکنون درباره توکن ERC20 یا استاندارد ERC20 شنیده اید؟ آنها بخاطر اتریوم در همه جا هستند.

  • توکن ERC-20 توکنی است که در بلاک چین اتریوم ETH ایجاد می‌شود. برای توسعه دهندگان، ایجاد این توکن بسیار آسان تر از ایجاد توکن ها از ابتدا است.
  • به راحتی توسط کیف پول ها و سایر سرویس هایی که اتریوم را نیز می‌پذیرند، پذیرفته می‌شود. این امر سرعت پذیرش توسط کاربران و تریدرهای جدید را افزایش می‌دهد.
  • برخی از برترین ارزهای دیجیتال امروزه توکن های ERC-20 هستند و شامل Binance Coin ،BAT ،HuobiToken و TrueUSD است.
  • توکن های ERC-20 کامل نیستند. آنها هنوز دارای اشکالاتی هستند و محدود به کد اتریوم هستند، که ممکن است برای برخی از افراد مشکل ساز شود.

در واقع آنها بسیار رایج هستند، به احتمال زیاد عامل اصلی در افزایش آلت کوین های جدید است که چند سال پیش اتفاق افتاد. به طور خلاصه، آنها ایجاد ارز دیجیتال را بسیار آسان می‌کنند و از مزایای عمده اتریوم هستند زیرا در بلاک چین اتریوم میزبانی می‌شوند. البته، آنها کاملاً خوب نیستند. در این مقاله، خواهیم دید که چگونه اتریوم به طور مخفیانه با توکن های ERC-20 بر توسعه ارزهای دیجیتال تسلط دارد و چرا می‌تواند برای دارندگان اتریوم سود بزرگی داشته باشد.

اتریوم برنامه های بزرگی دارد، همانطور که ممکن است از قبل بدانید، با اتریوم، همه چیز در مورد جایگزینی برای بیت کوین نیست. آنها اهداف بسیار بزرگتری نسبت به برداشتن پول فیات دارند. اگرچه ممکن است تجارت اتریوم به اندازه بیت کوین با پستی ها و بلندی های خود بسیار هیجان انگیز باشد، اما اتریوم می تواند برای یک سرمایه گذاری بلند مدت مناسب تر باشد.

چرا؟

بسیار ساده است چون اتریوم بیش از آنچه بیت کوین ارائه می‌دهد را می‌تواند به جهان ارائه دهد. بسیاری از مردم اتریوم را با قراردادهای هوشمند و dApps مرتبط می‌کنند اما توانایی میزبانی سایر ارزهای ردیجیتال را در بلاکچین خود فراموش می‌کنند. بله درست است. اتریوم تنها ارز دیجیتال در بلاکچین اتریوم نیست، در واقع یک عالمه ارز دیگر وجود دارد. اکثر این توکن های دیگر توکن های ERC-20 نامیده می‌شوند. در حالی که هیچ کس به دنبال آن نبود، اتریوم به مرکزی برای ایجاد ارزهای دیجیتال مختلف تبدیل شد که اتریوم را به یک ارز دیجیتال بسیار امیدوارکننده تبدیل می‌کند.

 

توکن ERC-20 چیست؟

اتریوم مانند مادر ایجاد ارزهای دیجیتال است. اتریوم با ایجاد توکن ERC-20 به احتمال زیاد به افزایش آلت کوین ها دامن زد زیرا ساخت ارزهای دیجیتال را بسیار آسان کردند. توکن های ERC-20 استاندارد توسعه ارز دیجیتال است. آنها تقریباً تمام نیازهای یک توسعه دهنده برای راه اندازی ارز دیجیتال و شروع کار را فراهم می‌کنند. تخمین زده می‌شود که امروز تقریباً ۲۰۰ هزار توکن ERC20 مختلف در گردش است. اگرچه لازم به ذکر است که همه اینها از نظر فنی ارزهای دیجیتال محسوب نمی‌شوند. از این توکن ها می‌توان برای خدمات گسترده ای استفاده کرد.

یکی از موارد کلیدی که توکن های ERC-20 را تعریف می‌کند این است که آنها بلاک چین اختصاصی خود را ندارند. همه آنها در صدر بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کنند. این برای توسعه دهندگانی که ایده هایی برای ارز دیجیتال دارند اما منابعی برای ایجاد بلاک چین اختصاصی برای آن ندارند بسیار مناسب است. بالاخره کار زیادی است. حتی ممکن است آنچه را برای رسیدن به هدف تعیین کرده اید فراموش کنید.

بعلاوه، آنها کاملاً آزاد هستند که در مرحله بعد از بلاک چین اتریوم جدا شوند، که برخی قبلاً این کار را انجام داده اند (در این مورد کمی بیشتر). حتی اگر اتریوم هرگز به عنوان برترین ارز دیجیتال در نظر گرفته نشود، ممکن است ظهور دیگری را به وجود آورد.

مزایای توکن ERC-20

توکن های ERC-20 از تمام مزایای اتریوم بهره مند هستند اما تا حدی که به قوانین استفاده از بلاکچین اتریوم پایبند باشند، استقلال مشخصی دارند. شاید یکی از بزرگترین مزایای استفاده از توکن های ERC-20 این باشد که ایجاد ارز دیجیتال را آسانتر می‌کنند و رقابت بین ارزهای دیجیتال مختلف را تشویق می‌کند. از نظر تئوری، این توکن ها به ابتکار و رویکردهای خلاقانه بیشتری برای مشکلات مختلف منجر می‌شود. در دراز مدت، ارزهای دیجیتال سازگارتر نسبت به آنهایی که قادر به ادامه ی روند نیستند، باقی می‌مانند.

علاوه بر این، توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند بیشتر بر ایده های خود تا نحوه ایجاد کوین (و بلاک چین) و مسائل اساسی مربوط به نگهداری تمرکز کنند. اسناد آماده برای کسانی که می‌خواهند توکن های خود را ایجاد کنند نیز یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود و روند توسعه را نیز تسریع می‌کند. از نظر یک تریدر ارز دیجیتال، توکن های ERC-20 می‌توانند برای تجارت جالب تر باشند. در حال حاضراگر آنها نحوه کار اتریوم را بفهمند، درک خوبی از عملکرد توکن های ERC-20 را نیز پردازش خواهند کرد.

این روند تحقیق را آسان تر و سریعتر می‌کند. تریدر های ارزهای دیجیتال وقتی با توکن ERC20 روبرو می‌شوند نیازی به یادگیری جدیدی ندارند. یکی دیگر از امتیازات عالی تجارت توکن های ERC-20 این است که چون در بلاک چین اتریوم که بصورت عمومی میزبانی می‌شود، می‌توانید آنها را باز کرده و به آنها نگاه کنید. با داشتن دانش فنی مناسب، می‌توانید دقیقاً نحوه کار آنها را بررسی کنید و هیچ شگفتی را تجربه نکنید. بعلاوه، اگر کدگذاری آنها بد است، می‌توانید آنها را نادیده بگیرید.

در بلاک چین اتریوم چیز پنهانی وجود ندارد. توکن های ERC20 بسیار شفاف هستند. توکن های ERC-20 همچنین می‌توانند توسط آدرس های اتریوم ارسال و دریافت شوند که این امکان را برای آنها فراهم می‌کند تا توسط پایگاه گسترده کاربران پذیرفته شوند. این مسئله بر مشکلی که بسیاری از آلت کوین ها هنگام شروع کار با آن مواجه هستند غلبه می‌کند. آنها باید کیف پول خود را برای ذخیره ارز دیجیتال ایجاد کنند یا ارائه دهندگان کیف پول را متقاعد کنند که آنها را بپذیرند.

و سرانجام، یک مزیت بزرگ برای اتریوم این است که همه این ارزهای دیجیتال ERC-20 برای انجام معاملات باید از گَس اتریوم استفاده کنند. گَس هزینه ای است که معامله گران باید برای تأیید اعتبار معامله خود پرداخت کنند. این برای اتریوم بسیار خوب است زیرا این بدان معناست که ارز دیجیتال آنها همچنان حرکت می‌کند، حتی زمانی که افراد خیلی ترید و معامله نمی‌کنند. سایر ارز های موجود در همان بلاک چین به جاری نگه داشتن آن کمک می‌کنند که برای حجم تجارت بسیار مناسب است. بعلاوه، اگر توکن ERC-20 موفقیت آمیز باشد، این موفقیت به اتریوم نیز انتقال خواهد یافت.

 

توکن های معروف ERC-20

ممکن است شما تعجب کنید که برخی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال امروزه ارزهای ERC-20 هستند یا قبل از ترک بلاک چین اتریوم به عنوان توکن های ERC-20 کار خود را شروع می‌کنند. شاید شناخته شده ترین ارز دیجیتال برای شروع به عنوان توکن ERC-20 ، ترون ( Tron) باشد. اگرچه Tron موفق شده است با موفقیت از بلاک چین اتریوم به بلاک چین خود که به عنوان “the mainnet’” شناخته می‌شود، انتقال پیدا کند.

در حالی که این یک داستان موفقیت شگفت انگیز است و نشان می‌دهد که توکن ها می‌توانند از بلاک چین اتریوم رشد کنند، Tron مجبور شد جامعه خود را از اتریوم به شبکه اصلی جا به جا کند. جالب است که ادعای توسعه دهنده Tron مبنی بر اینکه انتقال آنها به شبکه اصلی ۴۰۰ برابر سریعتر از اتریوم خواهد بود! این ادعای بزرگی است و مدتی طول خواهد کشید تا ببینیم این ادعا درست است یا خیر.

یکی دیگر از توکن های ERC-20 در دنیای ارزهای دیجیتال Chainlink است که هدف آن تبدیل شدن به پادشاه قراردادهای هوشمند از طریق استفاده از اوراکل ها است. همانطور که Chainlink موفق تر می‌شود، ممکن است در نهایت اتریوم را ترک کند؛ همان کاری Tron انجام داد. اما برخی ممکن است استدلال کنند که در مکان مناسب یعنی محل ایجاد قراردادهای هوشمند اتریوم رشد می‌کند.

بایننس کوین یکی دیگر از توکن های بسیار موفق ERC-20 است که در صرافی بایننس به عنوان یک توکن سودمند استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند هنگام استفاده از آن برای معاملات ارزهای دیجیتال، تخفیف دریافت کنند. مسلما Binance Coin حتی از Tron نیز موفق تر است. در حال حاضر، بایننس کوین هشتمین ارز دیجیتال است که با سرمایه بازار در CoinMarketCap ارائه می‌شود.

سایر توکن های ERC-20 عبارتند از:

  • BAT (Basic Attention Token): توکن تبلیغاتی که به کاربران برای تماشای تبلیغات پرداخت می‌کند.
  • HuobiToken: توکنی که می‌تواند در صرافی ارز دیجیتال Huobi استفاده شود.
  • TrueUSD: یک استیبل کوین با ارزش دلار آمریکا مشابه تتر

 

توکن های ERC-20 چگونه ایجاد می‌شوند؟

ایجاد توکن های ERC-20 یک روند نسبتاً ساده است. با این اوصاف، به یک درک فنی خوب از اتریوم و زبان برنامه نویسی آن Solidity نیاز دارد (بنابراین شاید هنوز برای همه مناسب نباشد). برای ایجاد توکن جدید ERC-20، کاربر باید یک قرارداد هوشمند در بلاک چین اتریوم را شروع کند. این قرارداد مسئول ایجاد توکن های جدید و رسیدگی به معاملات است. علاوه بر این، همچنین به عنوان یک دفتر عمل می‌کند و تعادل همه را نیز کنترل می‌کند.

معایب

همه چیز در مورد کار بر روی بلاک چین اتریوم خسته کننده نیست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا برخی از ارزهای دیجیتال نمی‌خواهند برای همیشه تحت پوشش اتریوم قرار بگیرند. اول و مهمترین دلیل، آنها ممکن است تغییراتی را که اتریوم اعمال می‌کند دوست نداشته باشند. وقتی اتریوم بلاک چین را به روز می‌کند، این تغییرات به نفع هر توکن ERC-20 نیست.

علاوه بر این، ممکن است آنها بیش از حد به شبکه و منابع اتریوم اعتماد کنند، که اگر اتفاقی مانند تعطیل شدن دولت یا هک در مقیاس بزرگ برای اتریوم بیفتد، می‌تواند مشکل ساز شود. اما شاید مهمتر از آن، در حالی که توکن های ERC-20 به عنوان یک استاندارد صنعتی دیده می‌شود، در مورد نحوه کار آنها از جمله اشکالات بسیار زیاد در مواردی از آن وجود داشته است.

یکی از نا امیدکننده ترین اشکالات این است که ممکن است توکن ها هنگام ارسال به یک قرارداد به طور تصادفی از بین بروند. ظاهراً به دلیل چنین مسائلی تا ۷۰ هزار دلار از دست رفته است. اتریوم توکن دیگری به نام ERC-223 منتشر کرده است تا این مشکل را حل کند، اما تاکنون به اندازه توکن ERC-20 محبوب نبوده است.

اشکال دیگر که برخی کاربران دارند این است که هر وقت می‌خواهند با توکن ERC-20 معامله کنند، از اتریوم به عنوان گَس استفاده می‌کنند. با گذشت زمان، این توکن می‌تواند پر هزینه باشد، به خصوص که قیمت اتریوم در حال افزایش است و برای برخی از تریدرها فقط یک مرحله غیر ضروری است.

 

اتریوم هنوز به اثبات کار خود پایبند است

شاید اگرچه یکی از بزرگترین اشکالاتی که برای برخی از توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که اتریوم هنوز مانند بیت کوین از الگوریتم اثبات کار استفاده می‌کند. اثبات کار مدتی است که دیگر استفاده نشده است و بسیاری از ارزهای دیجیتال جدید طراحی شده اند تا به جای آن از اثبات سهام استفاده کنند، که به عقیده خیلی ها منصفانه تر و کارآمدتر است.

گفته شده که اتریوم قصد دارد از اثبات کار به اثبات سهام برسد، که احتمالاً در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ این کار اتفاق می‌افتد. اگر آنها با موفقیت این تغییر را ایجاد کنند، این تغییر می‌تواند نه تنها در اتریوم بلکه همچنین در سایر توکن های ERC-20 یک پیشرفت بزرگ باشد.

 

آیا در حال حاضر به اندازه کافی ارز دیجیتال وجود ندارد؟

برخی دیگر ممکن است آسان ساختن ارزهای دیجیتال را زیر سوال ببرند. به هر حال، آیا همه چیز نیاز به رمزگذاری دارد؟ آیا هر ارز دیجیتالی شایسته ایجاد است؟ جالب اینجاست که بسیاری از ارزهای دیجیتال ERC-20 تا ۹۰٪ از ارزش خود را از دست داده اند و برای بازگشت به تلاش خود ادامه می‌دهند. بنابراین، تریدرهای ارز دیجیتال هنوز باید مراقب باشند.

انتخاب بین توکن های ERC-20 ممکن است کار را برای تریدر هایی که تشخیص تفاوت آنها برایشان دشوار است سخت کند و باعث چشم پوشی آن ها از این توکن ها شود. در واقع، این بسیار درست است که بسیاری از توکن ها در تلاشند کارهای مشابهی را انجام دهند.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد رای: ۷۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *