آموزشآموزش بیت کوین

چرا حد ضرر برای بیت کوین مناسب نیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴
(۳۲)

ترید بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند تلاشی بسیار سودآور باشد. گاهی استفاده از ابزارهای رایج ترید بهترین نتیجه را می‌دهد. اما در بسیاری از موارد، این یک عمل بدون سود است. سفارش حد ضرر برای بیت کوین و دیگر رمزارزها شاید یکی از متداول ترین ابزارهایی باشد که برای سرمایه گذاری در دارایی های رایج برای کاهش ضرر استفاده می‌شود. اگرچه استفاده از حد ضرر برای بیت کوین و آلت کوین، می‌تواند فاجعه بار باشد. با پینگی همراه باشید و بخوانید که چرا حد ضرر برای بیت کوین مناسب نیست؟

سفارش حد ضرر یا Stop-Loss چیست؟

به بیان ساده، یک سفارش حد ضرر، دستوری است که برای فروش دارایی زمانی که قیمت آن به یک سطح مشخص برسد، صادر می‌شود. این سفارشات به منظور محدود کردن از دست دادن موقعیت تجاری در صورت عدم موفقیت پیش بینی یک شخص است. بسیاری از تریدر ها تمایل دارند این نوع سفارشات را با موقعیت های طولانی مرتبط کنند، اما می‌توان از آن برای محافظت از موقعیت های کوتاه نیز استفاده کرد.

صرافی ارز دیجیتال پینگی اولین صرافی ایرانی است که امکان سفارش گذاری با حد ضرر، یا همان استفاده از ابزارهای سفارش گذایر Stop Limit و OCO را در اختیار معامله گران ارزهای دیجیتال میگذراد.

این سفارشات ابزاری است که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد و ابزاری است اجازه نمی‌دهد احساسات بر ترید تأثیر بگذارد. با تنظیم سفارش حد ضرر، خود را در برابر شرایطی که مطمئن نیستید از معاملات سود می‌کنید یا نه، محافظت می‌کنید.

چرا سفارشات حد ضرر در بازارهای رایج کار می‌کنند؟

بازارهای رایج به اندازه ی ارزهای دیجیتال بی ثبات نیستند، جایی که سفارش حد ضرر نمایان می‌شود.  به عنوان مثال، اگر موقعیتی را وارد کرده باشید که طبق برنامه پیش نرود، وقتی قیمت به یک نقطه خاص برسد، سفارش حد ضرر اعمال می شود. معمولاً، سرمایه گذاران ریسک خود را محاسبه می‌کنند و تعیین می‌کنند که در صورت عدم موفقیت در تجارت، به چه میزان تمایل به از دست دادن دارند.

وقتی بی ثباتی کمتری در بازار باشد، قیمت آنقدر نوسان ندارد. از این رو منطقی است که از موقعیت از دست رفته خارج شده و دوباره به نقاط ورود و استراتژی کلی خود فکر کنید. اگرچه بازارها بی ثبات هستند و اوضاع بسیار متفاوت است.

حد ضرر برای بیت کوین

چه زمانی حد ضرر برای بیت کوین منجر به فاجعه می‌شود؟

وقتی بازارها بی ثبات هستند، ممکن است که قیمت یک دارایی به شدت متغیر باشد. در مورد بیت کوین نیز چنین است. غیرمعمول نیست که قیمت آن ۵ درصد کاهش یابد و فقط در چند لحظه اصلاح شده و به حالت اول باز گردد. این امر برای سایر ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند. کل بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارهای رایج نسبتاً اندک هستند. به همین دلیل دستکاری در بازار دور از ذهن نیست.

دارندگان زیاد بیت کوین یا “نهنگ ها” (Bitcoin Whales) می‌توانند به راحتی قیمت را در جهت دلخواه حرکت دهند تا سود کسب کنند. به عنوان مثال، یک نهنگ می‌تواند به یک بورس محلی مراجعه کند و شروع به تخلیه بیت کوین خود کند تا قیمت آن را پایین بکشد، در عین حال، موقعیت کوتاه، اهرمی برای سود بردن از روند نزولی در صرافی است که اجازه مارجین تریدینگ را می‌دهد. سپس، با پایین آمدن قیمت، بازار به سرعت به حالت اولیه باز می‌گردد و قیمت دوباره بالا می‌رود.

در آن شرایط، یک سفارش حد ضرر می‌تواند فاجعه بار باشد، زیرا موقعیت شما را با قیمت فعال شدن به فروش می‌رساند. به این ترتیب قبل از اصلاح قیمت از معامله خارج خواهید شد، که معمولاً بخصوص با بیت کوین خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

راه حل چیست؟

به جای ثبت سفارش حد ضرر برای بیت کوین، گاهی اوقات ممکن است مناسب تر باشد که یک مجموعه در ذهن خود داشته باشید. به این ترتیب، بدون تعیین دستور حد ضرر که می‌تواند مانند سناریوی بالا بسته شود، می توانید موقعیت را ارزیابی کرده و تعیین کنید که آیا ارزش از دست دادن موقعیت را دارد یا خیر. با این حال، به یاد داشته باشید که برای نظارت بر قیمت فعلی، گاهی باید بازار را بررسی کنید.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد رای: ۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *