آموزش

روند صعودی چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

روند صعودی (Uptrend) چیست؟

روند صعودی، حرکت قیمت های دارایی مالی زمانی که همه ی جهت ها به سمت بالا باشند، تعریف می‌شود. در روند صعودی هر اوج و سقوط متوالی بالاتر از چیزی است که در اوایل روند پیدا شده است. بنابراین، روند صعودی متشکل از پایین ترین و بالاترین سطح نوسان است. تا زمانی که قیمت باعث پایین آمدن نوسانات بالاتر می‌شود، روند صعودی دست نخورده در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که قیمت شروع به نوسان به بالاترین سطح نوسان پایین یا پایین ترین سطح نوسان پایین کرد، این سؤال پیش می‌آید که آیا این روند صعودی به روند نزولی تبدیل شده است یا خیر.

نکات کلیدی

  • روند صعودی یک حرکت کلی است که در قیمت بالاتر ایجاد می‌شود و در اثر پایین آمدن نوسانات و اوج های بیشتر نوسان ایجاد می‌شود.
  • اندیکاتورهای فنی و ابزارها ممکن است به شناسایی و تحلیل روند صعودی کمک کنند.
  • تریدرهای روند با خرید در زمان اصلاح قیمت یا افزایش دوباره ی قیمت از Uptrend استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند، سود را براساس مفهوم روند صعودی بالاتر و پایین تر بدست آورند.
  • وقتی قیمت دیگر پایین تر یا بالاتر نرود این سرال پیش می‌آید که آیا ممکن است روند صعودی به روند نزولی تبدیل شود یا خیر.

برخی از تریدرها و سرمایه گذاران فقط معاملات را در طی روند صعودی انتخاب می‌کنند. این تریدرهای روند با استفاده از استراتژی های مختلف از مزایای افزایش یا کاهش قیمت، سود می‌برند.

مفهوم روند صعودی

روند صعودی فرصتی را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند تا از افزایش قیمت دارایی سود ببرند. فروش دارایی درصورت عدم موفقیت در ایجاد اوج بالاتر و یکی از مهمترین راه‌ها برای جلوگیری از ضررهای بزرگ است که می‌تواند ناشی از تغییر روند باشد. برخی از تریدرهای فنی از خط روند استفاده می‌کنند تا روند صعودی را شناسایی کرده و روند معکوس را تشخیص دهند. خط روند در امتداد پایین آمدن نوسان کشیده شده است، که به شما کمک می‌کند تا نشان دهد پایین ترین سطح نوسان آینده چیست.

برخی از تریدرهای فنی برای تجزیه و تحلیل روند صعودی از میانگین های متحرک نیز استفاده می‌کنند. وقتی قیمت بالاتر از میانگین متحرک باشد، روند صعودی در نظر گرفته می‌شود، اما هنگامی که قیمت به زیر میانگین متحرک می‌رسد، این بدان معناست که اکنون قیمت در یک دوره معین زیر قیمت متوسط معامله می‌شود و بنابراین ممکن است دیگر در روند صعودی نباشد.

اگرچه این ابزارها ممکن است در مشاهده بصری روند صعودی مفید باشند، اما در نهایت قیمت باید صعودهای بالاتر و نوسانات بالاتر را ایجاد کند تا وجود روند صعودی را تأیید کند. هنگامی که یک دارایی نتواند صعود و پایین بالاتری را ایجاد کند، به این معنی است که روند نزولی ممکن است در حال انجام باشد، دارایی متغیر باشد یا پرایس اکشن بسیار ناچیز باشد و تعیین روند روند دشوار باشد. در چنین مواردی، تریدرهای روند صعودی ممکن است تصمیم بگیرند که کنار روند تا زمانی که روند صعودی به وضوح قابل مشاهده باشد.

معامله های روند صعودی

تکنیک های زیادی برای تجزیه و تحلیل و معاملات روند صعودی وجود دارد و پرایس اکشن یکی از این راه ها است. در حالی که استفاده از ابزاری مانند خط روند و اندیکاتور های فنی راه دیگری است.

دو استراتژی متداول معامله پرایس اکشن که با ورودی اضافی از ابزارها و اندیکاتور های فنی قابل تأیید یا ابطال است شامل خرید در هنگام اصلاح قیمت در طی روند صعودی یا خرید در زمانی است که قیمت سعی در بالا بردن یک نوسان جدید دارد، می‌باشد.

حتی با افزایش قیمت، بالا و پایین می‌شود. حرکات پایین تر، اصلاح قیمت نامیده می‌شود. اگر یک تریدر یا سرمایه گذار معتقد باشد که قیمت پس از بازپرداخت بالاتر ادامه خواهد یافت، آنها می توانند در زمان صلاح قیمت خرید کنند و از افزایش قیمت متعاقب آن در صورت رسیدن سود ببرند.

برخی از تریدر روند، خرید در هنگام اصلاح قیمت پرخطر یا وقت گیر می‌دانند، زیرا در مورد افزایش دوباره قیمت و زمان آن اطمینان وجود ندارد. این معامله گران ممکن است ترجیح دهند صبر کنند تا قیمت مجدداً به طور قطعی افزایش یابد. این بدان معناست که آنها ممکن است نزدیک به بالاترین سطح نوسان قبلی، یا هنگامی که دارایی به قلمرو جدید جدید فشار می‌آورد، خرید خود را پایان دهند.

هر دو استراتژی برای ورود به تجارت به معیارهای ورود مشخصی نیاز دارند. معامله گرانی که در حین بازپرداخت خرید می‌کنند ممکن است فقط درصورتی که قیمت نزدیک به سطح حمایت پیش بینی شده باشد مانند یک روند صعودی، میانگین متحرک یا سطح اصلاح فیبوناچی به دنبال خرید باشند. آنها همچنین ممکن است منتظر بمانند تا فروش در جلو برگشت کند و قبل از خرید قیمت شروع به افزایش کند.

تریدرهایی که نزدیک به بالاترین قیمت های قبلی خریداری می‌کنند، زیرا می خواهند ببینند که قیمت دوباره بالاتر می‌رود، ممکن است تصمیم بگیرند که فقط در صورت بالا رفتن از سطح مقاومت کوتاه مدت، وارد شوند. این می‌تواند الگوی تلفیقی یا نمودار بالا باشد. متناوباً، آنها ممکن است منتظر روند صعود قیمت به بالاترین حد در جهش شدید حجم باشند، یا اینکه یک نشانگر فنی یک سیگنال خرید را فلش کند.

خطر با توقف حد ضرر کنترل می‌شود. این به طور معمول زیر پایین ترین نوسان اخیر قرار می‌گیرد، زیرا تریدر انتظار دارد قیمت بالاتر رود.

راه های خروج از تجارت سودآور فراوان است. این موارد می‌تواند در مواقعی باشد که قیمت نوسان کمتری را نشان می‌دهد، اندیکاتور فنی نزولی می‌شود، یک خط روند یا یک میانگین متحرک شکسته شده و یا یک ضرر متوقف شده است.

نمونه ای از تجزیه و تحلیل و معاملات یک روند صعودی

نمودار زیر Facebook Inc. (FB) نمونه های بی شماری از معاملات بالقوه را با استفاده از پشتیبانی یا نفوذ مقاومت در برابر افزایش حجم نشان می‌دهد. یک میانگین متحرک برای کمک به یافتن مناطق حمایتی احتمالی اضافه شده است.

چندین خرید با فلش هایی برجسته شده است که شکست مقاومت را در افزایش حجم نشان می‌دهد. قیمت در حالی که در یک روند صعودی کلی قرار داشت، ادغام شد و پس از آن شکسته شد. انتظار برای افزایش حجم مهم بود. در غیر این صورت، ممکن است معاملات خیلی زود یا در زمان های ایده آل وارد شده باشد.

Facebook Inc

فلشهای سبز کوچکی که به افزایش حجم مرتبط نیستند، معاملات بالقوه ای است که در حین اصلاح یا پشتیبانی انجام شده اند. در این موارد، معاملات در جایی مشخص می‌شوند که قیمت برای مدت کوتاهی به زیر میانگین متحرک سقوط می‌کند، اما سپس دوباره صعود می‌کنند.

استراتژی های زیادی وجود دارد که می‌تواند با روند صعودی همراه باشد. اینها استراتژی های کلی ورود برای اهداف نمایشی هستند.

در حالی که قیمت در روند نزولی قرار داشت، از معاملات جلوگیری می‌شد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *