مفاهیم پایه

درمورد رپد توکن (wrapped token) چه میدانیم ؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴
(۱۵)

یک رپد توکن در یک بلاک چین دیگر مانند اتریوم ETH قرار دارد که در ابتدا روی آن صادر نشده است. رپد توکن به عنوان پلی بین بلاک چین‌های مختلف عمل می‌کند.

رپد توکن، نشان دهنده‌ی توکن ERC-20 از طریق یک قرارداد هوشمند یا پشتیبان گیری یک به یک با دارایی اساسی است که دارای ارزش یکسان با دارایی های دیگر است.

به عنوان مثال رپد بیت کوین، توکنی است که هر لحظه برابر با یک بیت کوین ارزش دارد، زیرا یک الگوریتم قرارداد هوشمند، قیمت آن را در زمان واقعی باز تولید می‌کند و سرمایه اساسی را با اطلاعات عرضه و تقاضای جمع آوری شده از معاملات کاربر تنظیم می‌کند. در ازای دریافت پول، کاربران رپد توکن ها را معادل با ارزش “رپد‌ها” در دارایی دریافت می‌کنند که با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) به راحتی فعال می‌شود.

عملکرد رپد توکن چگونه است؟

هر یک از رپد توکن‌ها، با مقدار مساوی از دارایی یا ارز اصلی پشتیبانی می‌شوند. همچنین انواع نقش های سازمانی، کنترل و تعادل الگوریتمی هم همین گونه عمل می‌کنند.

DApp‌ها می‌توانند تراکنش‌های رپد توکن را خیلی سریع تر پردازش کنند؛ زیرا این کار در چندین بلاک چین انجام نمی‌شود. کاربران می‌توانند با اطمینان معامله کنند؛ زیرا ماهیت غیر قابل اعتماد رپد توکن، توسط چارچوبی که از دارایی های اساسی یک به یک پشتیبانی می‌کند، حفظ می‌شود.

این مدل پیچیده کافی است تا فقط دسترسی بومی کاربران DApp به سایر رمز ارز‌ها را بدون ایجاد فشار بر هر دو بلاک چین در پردازش هرگونه معامله DApp فراهم کند. حداقل هزینه گس در اتریوم، همان چیزی است که باید باشد.

نظارت بر روی رپد توکن ها معمولاً با تعیین نقش های خاص برای سازمان‌ها که عمدتا متولیانی هستند که دارایی‌های اساسی را در اختیار دارند و در صورت لزوم به وسیله ی ضرب یا فرسوده سازی رپد های جدید، انجام می‌شود. بازرگانان، متوسط رپد توکن‌ها را به خریداران ارائه می‌دهند، در حالی که کاربران صاحب توکن هستند.

Zcash چیست؟

Zcash یک ارز دیجیتال است که می‌تواند به صورت ناشناس معامله شود، و هیچ اطلاعات آدرس در پرونده دفتر عمومی قابل مشاهده نیست.

Zcash یک ارز دیجیتال ویژه است که به راحتی قابل معامله است و توسط توانایی اجازه داشتن برای انجام معاملات خصوصی در بلاک چین عمومی، ارزش کسب می‌کند. با تکیه بر یک سیستم پیشرفته zk-SNARKS که از اثبات دانش صفر بهره می‌برد، معاملات در Zcash می‌توانند با اطمینان از اعتبار الگوریتمی قابل توجهی بدون آشکار کردن محتوای آن ها انجام شوند.

برای افراد متمرکز بر حریم خصوصی ، این بدان معناست که پرداخت به کیف پول‌های Zcash قابل تأیید و ایمن هستند اما در عین حال از پخش آدرس یا هزینه های مربوط معاف هستند. معاملات را می‌توان با “t-addresses” (به عنوان مثال، transparent) یا “z-addresses” (به عنوان مثال، semi-transparent) برای تنظیم سطح فراداده های موجود در آن ها ارسال کرد. همه برنامه های کاربردی با استفاده از Zcash با هر کوین برخلاف سابقه معاملات، به طور مساوی رفتار می‌کنند، درست مثل پول نقد.

دلیل راه اندازی رپد توکن توسط Zcash چه بود؟

رپد توکن Zcash مزایای ناشناس بودن کوین را در اختیار کاربران Ethereum DApp می‌گذارد و همچنین روشی قابل اعتماد برای سرمایه گذاری در Zcoin و در نتیجه رونق بازار خود ارائه می‌دهد.

رپد Zcash راهی است که می‌توان از Zcash در برنامه های مالی ساخته شده روی اتریوم استفاده کرد. این یک پل از یک اکوسیستم به سیستم دیگر است. این خیابان دو طرفه به نفع کاربران Zcash و Ethereum است، زیرا کاربران Zcash قادر به معامله و سرمایه گذاری در بسیاری از برنامه های مالی غیرمتمرکز ساخته شده در اتریوم هستند.

این ادغام همچنین تأثیری در عرضه و تقاضای Zcash دارد، که می‌تواند یک پیشرفت قابل توجه باشد. برای کاربران اتریوم، مزایای حفظ حریم خصوصی Zcash که توسط آدرس‌های z و t آن فعال شده است، روش‌های جدیدی را برای برنامه‌های DeFi (امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای) فراهم می‌کند تا انتشار اطلاعات شناسایی موجود در داده‌های معاملات را محدود کند اما هنوز درگیر استاندارد سازی‌های شنیداری و انطباق است.

انواع رپد کوین‌ها

از آن جا که اتریوم بزرگترین اکوسیستم DeFi است، اغلب رپد توکن ها، آن هایی هستند که در بلاک چین های دیگر میزبانی می‌شوند، اما همچنین استیبل کوینی هستند که به دلار وابسته اند.

در واقع بسیاری از اولین رپد دارایی ها، مانند استیبل کوین از جمله توکن های دارای قیمت ثابت به دلار، Tether ،Coinbase’s USDC یا TrueUSD بودند. همچنین یورو، ین، یوآن و تعداد بیشماری دیگر از استیبل کوین‌های فیات وجود دارد که بیشتر مبتنی بر بلاک چین اتریوم هستند.

بدین ترتیب از طریق اندوخته‌ها، با کوین هایی که مطابق تقاضای صرافی‌های دیجیتال آنلاین و همینطور درخواست سرمایه گذاران بزرگ موسسه ای که می‌خواهند به سرعت پول فیات را به دیجیتال مبادله کنند و پول خود را در یک بستر معین مدیریت کنند، پشتیبانی می‌شود.

واریز دلار به برنامه‌های DeFi و کیف پول‌های بلاک چین به همان آسانی امکان پذیر است که داشتن ارز غیر قابل اعتماد برای معامله گران از دارایی های دیجیتال بی ثبات برای آن ها، راحت است. سایر ارزهای دیجیتال نیز اقدام به راه اندازی نسخه‌های رپد از توکن های خود در Ethereum با تعداد بیشتری می‌کنند و قابلیت همکاری برای راه حل هایی که می‌خواهند جدی گرفته شوند هم بسیار مهم است.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد رای: ۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *