آموزش صرافی ها

صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P) چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۳٫۴
(۱۰)

صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P) پلتفرم‌هایی هستند که به افراد اجازه می‌دهند رمز ارز‌ها را از یک حساب به‌حساب دیگر و بدون مراجعه به یک مؤسسه مالی یا بدون نیاز به واسطه انتقال دهند.

برخی از افراد صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا را با بازارهایی مانند Craigslist یا Facebook Marketplace مقایسه می‌کنند؛ زیرا صرافی‌های همتا به همتا خریداران و فروشندگان را بهم متصل می‌کند. خریداران و فروشندگان می‌توانند تبلیغات خود را ارسال کنند.

صرافی‌های P2P همچنین می‌توانند با اجرای سیستم بازخورد یا رتبه بندی، از همه افراد که در معامله مشارکت دارند، محافظت کنند. فرض کنید شما در توییتر با کسی آشنا می‌شوید که علاقه مند به خرید بیت کوین (BTC) است و اتفاقاً شما مقداری بیت کوین (BTC) برای فروش دارید. توییتر یک پلتفرم همتا به همتا نیست، بنابراین اعتماد کردن به این شبکه دشوار است. اگر خریدار بیت کوین دریافت کند اما مبلغ پرداختی را ارسال نکند، چه می‌شود؟ چه اتفاقی می‌افتد که خریدار مبلغ پرداخت کمتری را ارسال کند؟ کلاهبرداری بزرگترین ریسک معاملات همتا به همتا در پلتفرم‌هایی به غیر از صرافی است.

صرافی همتا به همتا بایننس می‌تواند از خریداران و فروشندگان برای در برابر کاهش خطر تقلب محافظت کند. به عنوان مثال، اگر بیت کوین را با پول ناچیزی می‌فروشید، صرافی بایننس بیت کوین شما را نگه می‌دارد. هنگامی که بیت کوین را ارسال کردید و معامله تأیید شد، بایننس متعاقباً به شما و خریدار اعتبار می‌دهد و یک معامله امن و مطمئن را تضمین می‌کند. اگر هر یک از طرفین از معامله راضی نیستند، می‌توانند برای حل مشکل درخواست تجدیدنظر کنند، یا اینکه از پشتیبانی صرافی استفاده کنند.

صرافی‌های همتا به همتا چگونه رشد کردند؟

صرافی‌های همتا به همتا مفهوم ساده ای از رشد با هدف از بین بردن محدودیت‌های قانونی مبادله‌ی بیت کوین، بودند.

صرافی‌های آنلاین به عنوان دروازه‌های اصلی ورود به ارز دیجیتال، فعالیت می‌کردند. با دیدن اینکه چگونه تعداد بسیار کمی از فروشگاه‌ها، چه آنلاین و چه حضوری، ارزهای دیجیتال را به عنوان پرداخت می‌پذیرند، طبیعی است که کاربران به نوعی رابط بین اقتصاد دنیای واقعی و بیت کوین باشند.

صرافی های ارز دیجیتال آنلاین مانند Bitstamp ،BTC China، کراکن و سایر موارد، این نیاز را به عنوان رایج ترین مکان در معاملات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با پول فیات و بالعکس برآورده کرده‌اند.

نکته منفی این است که برخلاف خود بیت کوین، این صرافی‌ها توسط شرکت‌ها اداره می‌شوند. این به این معنی است که آنها کارمند دارند، بر همه تعاملات بین کاربران خود نظارت و مدیریت می‌کنند، در صورت اختلاف به عنوان داور خدمت می‌کنند و برای انجام همه این کارها هزینه هایی را جمع می‌کنند.

برخی از اعضای جامعه بیت کوین با دیدن چنین معایبی، قصد دارند در بازار با ایجاد یک راه حل جدید، صرافی های غیر متمرکز همتا به همتا را که نه توسط مردم، بلکه توسط نرم افزار اداره می‌شود، تغییر ایجاد کنند.

معامله‌ی همتا به همتا چیست؟

معامله‌ی همتا به همتا نوعی خرید و فروش رمز ارز مستقیماً بین کاربران، بدون شخص ثالث یا واسطه است. هنگام خرید یا فروش ارزهای دیجیتال با استفاده از صرافی‌های سنتی، مجبور نیستید که مستقیماً با طرف مقابل معامله کنید. در عوض، برای تعیین زمان خرید، فروش یا ذخیره ارزهای دیجیتال از نمودارهای بازار استفاده می‌کنید. صرافی معامله را از طرف شما سازمان می‌دهد و قیمت بازار قیمت نهایی شما را در زمان معامله تعیین می‌کند.

bitcoin728

معامله‌ی همتا به همتا به شما امکان کنترل بیشتر بر روی اینکه چه کسی رمز ارز شما را بخرد یا اینکه از چه کسی ارز دیجیتال بخرید، زمان قیمت گذاری و تسویه حساب را به شما ارائه می‌دهد. با این حال معاملات همتا به همتا ریسک مربوط به خود را داراست. در این مرحله یک صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا مانند بایننس نیاز است.

مزایای صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا چیست؟

بازار جهانی

یکی از مزایای استفاده از صرافی همتا به همتا بیت کوین این است که به شما امکان دسترسی به بازار جهانی خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال را می‌دهد. صرافی همتا به همتا بایننس در بیش از ۱۸۰ کشور جهان قابل دسترس است. در عرض چند ثانیه می‌توانید در سراسر رمز ارز بخرید یا بفروشید.

چند روش پرداخت

وقتی در صرافی‌های سنتی معامله می‌کنید، ممکن است در مقایسه با صرافی‌های همتا به همتا مانند بایننس گزینه‌های پرداختی زیادی نداشته باشید. صرافی ارز دیجیتال بایننس بیش از ۱۵۰ روش پرداخت از جمله پرداخت نقدی ارائه می‌دهد که کسانی که به حساب بانکی دسترسی ندارند می‌تواندد از این صرافی استفاده کنند.

بدون کامزد معاملاتی

در حالی که صرافی‌های ارز دیجیتال برای هر معامله کارمزد یا درصدی ثابت اختصاص می‌دهند، صرافی همتا به همتا بایننس برای تریدر‌ها معاملات بدون کارمزد را ارائه می‌دهد. همه صرافی‌های ارز دیجیتال همتا به همتا این ویژگی را ارائه نمی‌دهند، بنابراین هنگام انتخاب حتماً شرایط و ضوابط صرافی مورد نظر را بررسی کنید.

معاملات امن با استفاده از Escrow

Escrow (اسکرو) یک راه برای کنترل و محافظت از دارایی‌های مالی است. هنگام انتخاب امنیت برای معامله با استفاده از اسکرو، دارایی توسط بایننس نگهداری می‌شود و فقط در صورت تحقق شرایط معامله توسط هر دو طرف، آزاد می‌شود. معاملات همتا به همتا صرافی بایننس باید در یک بازه زمانی مشخص انجام شود. اگر هر یک از طرفین نتواند شرایط معامله را برآورده کند، رمز ارز یا فیات به کیف پول شما بازگردانده می‌شود.

معایب صرافی همتا به همتا

سرعت پایین معاملات

در حالیکه معاملات همتا به همتا می‌توانند بلافاصله پس از تأیید تراکنش از سوی هر دو طرف انجام شوند، یک طرف ممکن است به دلایل مختلف معامله را به تأخیر بیندازد. در صرافی‌های سنتی نیازی نیست منتظر تأیید خریدار یا فروشنده باشید. در صرافی همتا به همتا، خریدار یا فروشنده می‌تواند نظر خود را در اواسط معامله تغییر داده و تصمیم به پایان دادن به آن بگیرد.

نقدینگی پایین

صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا تا حدودی جدید است و نقدینگی کمتری نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز دارند. به همین دلیل، معامله گران بزرگ که نیاز به انجام معاملات عمده دارند ممکن است ترجیح دهند از بازار معاملاتی‌ها یا خرید و فروش از صرافی استاندارد استفاده کنند.

چگونه می‌توانم از کلاهبرداری در صرافی همتا به همتا جلوگیری کنم؟

اولین قدم برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری استفاده از صرافی همتا به همتا قابل اعتماد مانند بایننس است. با این حال، هنوز باید هنگام فروش بیت کوین یا سایر رمز ارز‌ها در بایننس مراقب باشید. راه‌های جلوگیری از کلاهبرداری را بیاموزید و با خیالی آسوده به تجارت بپردازید.

آیا معاملات همتا به همتا سودآور هستند؟

کاربران صرافی بایننس می‌توانند برای خرید بیت کوین با کمترین قیمت موجود در صرافی‌ها یا آگهی فروش رمز ارز با قیمت دلخواه را ارسال کنند.

آیا برای سودآوری به تحلیل تکنیکال نیاز دارید؟

در حالی که صرافی‌های سنتی نمودار و کتاب‌های سفارش پیچیده دارند، معاملات همتا به همتا نسبتاً ساده هستند. کاربران فقط باید مفاهیم اساسی مانند سود و ضرر، تقاضا و عرضه را درک کنند. به عنوان مثال، اگر یک بیت کوین به قیمت ۴۰ هزار دلار بخرید و در صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا به قیمت ۴۰۵۰۰ دلار بفروشید، سود شما ۵۰۰ دلار خواهد بود.

کسب درآمد از بیت کوین در هنگام سقوط بیت کوین

تریدر‌های حرفه‌ای می‌توانند از سقوط بیت کوین مانند صعود درآمد کسب کنند. هنگامی که بیت کوین در بالاترین قیمت قرار دارد، دارایی خود را می‌فروشند. پس از بازگشت روند صعودی می‌توانند تصمیم به خرید، نگهداری و فروش نیز بگیرند.

جمع بندی

صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P) که یک روش ساده و درعین‌حال کم دردسر است که بین مردم محبوبیت پیدا کرده است.

همچنین دلیل ترجیح دادن صرافی ارز دیجیتال همتا به همتا این است که بساری از افراد معتقد هستند دنیای بلاک‌ چین کریپتو نباید در انحصار صرافی‌های متمرکز باشد که با پشتوانه دارایی‌های مردم روزبه‌روز ثروتمند می‌شوند.

میانگین امتیازات ۳٫۴ / ۵٫ تعداد رای: ۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *