آموزشآموزش بیت کوین

چگونه مطمئن ترین کیف پول بیت کوین را پیدا کنیم؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴
(۷۲)

پس از موفقیت بیت کوین در بازار ارز های رمزپایه، بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال مجذوب این کوین شدند. بعضی از افراد فقط می‌خواستند بدانند که این کوین پر سر و صدا چیست، در حالی که دیگران در سرمایه گذاری و کسب درآمد از بیت کوین بسیار مصمم بودند.

قبل از هر چیز دیگری، کیف پول نگهدارنده ارزهای دیجیتال که نه تنها کاملاً کاربردی است بلکه از امنیت بالایی نیز برخوردار است، باید اولویت شماره یک برای افرادی که قصد سرمایه گذاری و کسب درآمد دارند، باشد. به همین دلیل امروز، ما در مورد ایمن ترین گزینه های کیف پول بیت کوین و مکان یافتن آنها صحبت خواهیم کرد.

ما در ابتدا با ذکر سریع چند دلیل شروع خواهیم کرد، که چرا Bitcoin باید مورد توجه هر سرمایه گذار بالقوه ای باشد. سپس انواع کیف پول های موجود را مرور می‌کنیم، در مورد جوانب مثبت و منفی آنها صحبت می‌کنیم و همچنین بررسی می‌کنیم که امن ترین کیف پول بیت کوین را از کجا می‌توانیم پیدا کنیم.

ویژگی های بیت کوین

احساسی که درباره آن دارید را نمی‌توان انکار کرد و همچنین قدرت این ارز را که با پرش ناگهانی و انفجاری خود به جریان اصلی، سر و صدایی ایجاد کرده است.

بیت کوین

اما آیا این کوین به اندازه تبلیغاتی که می‌کند، خوب و مفید است؟ خوب، قبل از اینکه بخواهیم مطمئن ترین کیف پول بیت کوین را پیدا کنیم، من در مورد چند دلیل اصلی که مردم تمایل به آن دارند، به شما می‌گویم و سپس به شما اجازه می‌دهم تصمیم خود را بگیرید.

گمنام بودن

بیت کوین در مورد معاملات انجام شده یا به عنوان شریک در آنها بی هویت مطلق است. هر بار که وارد چنین معامله ای می‌شوید، یک آدرس تصادفی از طرف شما ایجاد می‌شود – هیچ راهی برای ردیابی این معاملات وجود ندارد – اسرار شما با بیت کوین امن است.

غیرمتمرکز

بیت کوین غیرمتمرکز است، به این معنی که هیچ شخص یا سازمانی مالک آن نیست. این، به این معنی است که هیچ کس نمی‌تواند در معامله ای که با یک شخص یا شرکت دیگر انجام می‌دهید دخالت کند. این رابطه کاملاً همتا به همتا است و هیچ شخص ثالثی مانع آن نمی‌شود.

سریع و ارزان

بیت کوین در مقایسه با سایر روشهای پرداخت فیات یا ارسال پول، بسیار سریع و ارزان است. به دلیل غیرمتمرکز بودن، هیچ دولتی نمی‌تواند از پرداخت ها و نقل و انتقالات شما مالیات بگیرد. در هر کجای دنیا که باشید.

این ها نکات اصلی مورد توجه ای است که مردم هنگام صحبت در مورد مزایای بیت کوین بر آنها تأکید می‌کنند. با توجه به اطلاعات ارائه شده در بالا، دلیل به شهرت رسیدن بیت کوین مشخص می‌شود.

انواع مختلف کیف پول بیت کوین

کیف پول بیت کوین امن مختلفی وجود دارد؛ اما شما اینجا هستید تا مطمئن ترین کیف پول بیت کوین را پیدا کنید، درست است؟

خوب، قبل از اینکه سعی کنیم ایمن ترین کیف پول بیت کوین را پیدا کنیم، ابتدا باید دو نوع اصلی کیف پول موجود را بشناسیم:

کیف پول داغ

اصطلاح “کیف پول داغ” به کیف پول های دیجیتال (آنلاین یا دسکتاپ) اطلاق می‌شود. کیف پول داغ، نرم افزاری است که بیت کوین شما (یا هر ارز دیجیتال دیگر) را در سرورهای دیجیتال آنلاین ذخیره می‌کند.

احتمالاً به راحتی می‌توان گفت که کیف پول های دیجیتال محبوب ترین انتخاب در مورد حفاظت از بیت کوین است. به طور طبیعی، چند دلیل برای این محبوبیت وجود دارد:

اول از همه این که، آنها در دسترس ترین گزینه موجود هستند. تمام آنچه که باید انجام دهید این است که فقط به یک وبسایت ارائه دهنده کیف پول دیجیتال بروید و آن را بارگیری کنید. بله، به همین آسانی است.

کیف پول داغ بیت کوین

کیف پول های دیجیتال پولی وجود دارند، اما اکثر آن ها کاملا رایگان هستند. درنتیجه، به هر کس این امکان را می‌دهد که یکی از آنها را بدست آورد و ببیند آیا برای عنوان “امن ترین کیف پول بیت کوین” مناسب هستند یا نه.

دلیل بزرگ دیگر که باعث محبوبیت آن ها شده است، این است که آن ها می‌توانند همه ارزهای دیجیتال را ذخیره کنند. یک کیف پول دیجیتال نمی‌تواند هر ارز دیجیتال موجود را ذخیره کند. با این حال، برای هر کوین دیجیتال موجود، کیف پول ایجاد شده است. معمولاً تیمی که مسئول ایجاد یا توسعه ارز دیجیتال هستند، همان افرادی هستند که کیف پول برای آن نیز ایجاد می‌کنند.

کیف پول های دیجیتال اغلب چند منظوره نیز هستند. برخی از کیف پول ها علاوه بر سیستم پرداخت ساده ذخیره سازی، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند. می‌توانید زبان ها را تغییر دهید، یا پرداخت های خرد را انتقال دهید و غیره .

اگرچه معایب قابل توجهی در کیف پول های گرم وجود دارد اما مسئله اصلی که مردم دارند، امنیت است.

نرم افزار ذخیره سازی ارزهای دیجیتال همیشه اتصال دائمی با اینترنت دارد. اطلاعات شما در سرورهای آنلاین نگهداری می‌شود. اگر موردی مانند نقص فنی یا مشکل هک رخ دهد، پس انداز ارز دیجیتال شما در معرض خطر کلاهبرداری و سرقت قرار می‌گیرد. این یک مسئله مهم و در عین حال ثابت است که باید به یاد داشته باشید.

برخی از وب سایت ها نسخه هایی از کیف پول های با محافظت بهتر و ایمن تری نسبت به وب سایت های دیگر ارائه می‌دهند، اما اگر پس انداز شما همیشه در کیف پول های آنلاین باشد، دائما در معرض خطر هستند.

کیف پول های سرد

کیف پول سرد دستگاه های فیزیکی هستند که برای ذخیره بیت کوین شما در یک محیط امن و محکم طراحی شده اند.

این دستگاه ها سطح بالایی از حفاظت را ارائه می‌دهند اما هنوز محبوبیت از راه دور کیف پول های دیجیتال را ندارند.

دلیل اصلی این موضوع برچسب قیمت آنهاست. دستگاه های ذخیره سازی دیجیتال فیزیکی گران هستند، به خصوص وقتی با نسخه های رایگان آن ها مقایسه می‌شوند.

مشکل اصلی در مورد کیف پول های سرد این است که بیشتر آن ها فقط نوع خاصی از ارزهای دیجیتال را ساپورت و ذخیره می‌کنند. Bitcoin ،Ethereum ،Ripple و انواع دیگر ارز های دیجیتال معروف، خوب هستند، اما وقتی صحبت از کوین های کمتر شناخته شده یا کم محبوبیت در بازار می‌شود، ممکن است برای پیدا کردن دستگاهی که آن را ذخیره کند کمی به مشکل بربخورید و کیف پول مورد نظر را پیدا کنید.

البته لازم به ذکر است که ذخیره سازی سخت افزاری کوین های دیجیتال به هیچ نوع اتصال به اینترنت احتیاج ندارد زیرا این یک کیف پول آفلاین بیت کوین است. داده های شما در داخل دستگاه ذخیره می‌شوند. حتی اگر آنها را به رایانه ای متصل کنید که دارای keylogger یا نوع دیگری از ویروس باشد، به احتمال زیاد ایمن هستند.

بهترین کیف پول

هر وقت از کسی درمورد اینکه گزینه بهتر برای کیف پول ذخیره ارز دیجیتال چیست، سوال بپرسید، نظرات متفاوتی دریافت خواهید کرد.

بعضی از افراد می‌گویند که این کم و بیش ذهنی است و همه چیز به شخص و وضعیت خاص او بستگی دارد؛ اما یک نکته اساسی وجود دارد که باید از آن آگاه باشید.

تصور کنید ده بیت کوین دارید. که با قیمت فعلی بیت کوین، مقدار پول زیادی است! شما بعد از این که تحقیق کردید، کیف پولی پیدا می‌کنید که به نظر می‌رسد متناسب با نیازها و انتظارات شما باشد. شما تمام بیت کوین را به آن کیف پول منتقل می‌کنید و به زندگی خود ادامه می‌دهید. یک هفته بعد می‌فهمید که همه وجوه شما دزدیده شده است. آن ها برای همیشه از بین رفته اند، همه به این دلیل است که کیف پول مورد استفاده شما هک شده است.

متوجه شدید؟ اگر نه، بگذارید تکرار کنیم: در مورد کیف پول های رمزنگاری هیچ چیز مهمتر از امنیت نیست. اگر بیت کوین های شما به سرقت برود و دست خالی بمانید، آیا از این بابت ناراحت خواهید شد؟ یا اینکه برای شما مهم است که نرخ انتقال کیف پول در صنعت بهترین باشد؟ احتمالاً جواب شما منفی است، زیرا آن موقع شما چیزی برای انتقال نخواهید داشت.

بهترین کیف پول بیت کوین

امنیت اولین مورد قابل توجه در هنگام انتخاب کیف پول باشد، چه کیف پول بیت کوین دیجیتال و چه آفلاین. کیف پول بیت کوین ایمن ممکن است کند عمل کند، یا در طراحی اشکالاتی وجود داشته باشد یا حتی تا حدی کند باشد، اما اگر امنیت تضمین شود، بدون مشکل خواهد بود.

با این حال، بیایید برخی از محبوب ترین و معتبرترین کیف پول هایی را که در حال حاضر بر بازار تسلط دارند، بررسی کنیم.

بهترین کیف پول های داغ

Coinbase

اگرچه Coinbase یک کیف پول دیجیتالی است، اما کاملاً غیرمتعارف است.

از نظر بسیاری این کیف پول داغ ایمن ترین کیف پول بیت کوین موجود است. این کیف پول چند منظوره است و در بازار خود، ادغام شده است (این بدان معنی است که نرخ انتقال، خرید و فروش فوق العاده رایگان است و سریع انجام می‌شود). کوین بیس برای مبتدیان مناسب و بهینه سازی شده است.

نکته جالب در مورد Coinbase این است که ۱۰۰٪ حق بیمه ارز دیجیتال به شما ارائه می‌دهد. این بدان معنی است که این سایت امنیت ارز های شما را تضمین می‌کند و این اطمینان را می‌دهد که کوین های شما سالم هستند. علاوه بر این، می‌توانید تأییدیه ها را اضافه کنید (مانند تأیید ۲ مرحله ای) و آن ها حتی توانایی ذخیره ارز های دیجیتال شما را در “جهش ها” در حداکثر امنیت دارند.

کیف پول Coinbase

درست به نظر می‌رسد؟ خوب، یک نکته وجود دارد: این که Coinbase فقط بیت کوین و اتریوم را قبول می‌کند. اگرچه، با توجه به این واقعیت که در حال خواندن راهنمایی “چگونه امن ترین کیف پول بیت کوین را پیدا کنیم؟”هستید، احتمالاً به دنبال کیف پول های دیجیتال دیگر نیستید، درست است؟

Coinbase اکنون بیش از ۳۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و سایر کوین های محبوب را ساپورت می‌کند.

Jaxx

Jaxx را احتمالاً می‌توان یک کیف پول ترکیبی دانست – اغلب در دسته “امن ترین کیف پول بیت کوین” قرار می‌گیرد، اما گفتن اینکه از چه نوع کیف پول صحبت می‌کنیم کمی سخت است.

می بینید که Jaxx می‌تواند به عنوان کیف پول دیجیتال بصورت آنلاین یا از طریق دسک تاپ شما مورد استفاده قرار گیرد، اما ویژگی اصلی آن این است که اولین کیف پول تلفن هوشمند در جهان است – این واقعیت تقریباً آن را در گروه کیف پول فیزیکی قرار می‌دهد.

Jaxx

Jaxx از کیف پول های ایمن و بسیار خوب بیت کوین است – تمام ویژگی هایی که برای یک کیف پول دیجیتال ایمن و مطمئن لازم است را دارد.

با این حال، به دلیل به روزرسانی های مداوم و یکپارچه سازی های جدید Jaxx، ممکن است برای مبتدیانی که در زمینه ارزهای رمزپایه تجربه ندارند، سخت باشد.

بهترین کیف پول سرد

اکنون من در مورد دو نمونه از بهترین کیف پول های سرد به شما می‌گویم.

Trezor

Trezor به عنوان ذخیره سازی اصلی سخت افزار بیت کوین معروف شده است. اگر به دنبال امن ترین کیف پول بیت کوین هستید، Trezor احتمالاً باید از اولین های لیست کیف پول های سرد باشد.

Trezor

مهم ترین ویژگی Trezor امنیت آن است. این قطعه سخت افزاری گاهی اوقات به عنوان ارشد کیف پول فیزیکی نیز شناخته می‌شود – شما می‌توانید آن را به هر دستگاهی وصل کنید، تمیز یا خراب شده توسط بدافزار، و باز هم کلیدهای شما ایمن بمانند (البته این کار را هیچوقت امتحان نکنید).

هزینه استاندارد ترزور در حدود ۹۹ دلار در نظر گرفته می‌شود که برای کیف پول های سرد مناسب است و این قیمت تا حدی می‌تواند معیار باشد، و ترزور انتخاب بسیار خوبی برای موضوع “امن ترین کیف پول بیت کوین” است.

Ledger Nano S

رقیب اصلی Trezor ،Ledger Nano S است که تجربه کاربری و ویژگی های امنیتی بسیار مشابهی را ارائه می‌دهد و تنها در قیمت رقابت دارند.

کیف پول Ledger Nano S

Ledger حدود ۶۵ دلار آمریکا است، جمع و جور و کاملاً کاربردی است. این یک گزینه عالی برای جایگزین Trezor است و این دو دستگاه سخت افزاری در بازار کیف پول های آفلاین به امنیت و قابل اعتماد بودن معروف هستند.

امن ترین کیف پول بیت کوین کدام است؟

شما اکنون در مورد دو مورد از محبوب ترین کیف پول های دیجیتال، خواندید و نقاط قوت و ضعف آن ها را می‌دانید. بنابراین به نظر شما امن ترین کیف پول بیت کوین موجود چیست؟

اگر ما کیف پول ها را صرفاً برای یافتن میزان ایمنی آن ها ارزیابی کنیم، پس باید بگویم که Coinbase و Ledger به ترتیب بهترین گزینه ها در مورد کیف پول سرد و گرم هستند.

این به این معنی نیست که کیف پول های دیگر ایمن یا قابل اعتماد نیستند. فقط این که Ledger و Coinbase تقریباً کامل بر بازار تسلط یافته اند و سابقه ی بسیار محکم و خوبی برای ادعاهای مربوط به ایمنی خود دارند.

نتیجه

این راهنما برای جستجوی امن ترین کیف پول بیت کوین بوده است. آیا موفق شدیم به شما کمک کنیم؟ خوب، من فکر نمی‌کنم یک پاسخ یک طرفه برای این سوال وجود داشته باشد.یافتن و ارائه مطمئن ترین کیف پول بیت کوین کار ساده ای نیست. نه به دلیل کمبود اطلاعات یا صلاحیت، فقط به این دلیل که تعداد زیادی رقیب برای موضوع “امن ترین کیف پول بیت کوین” وجود دارد. با گذشت زمان، انتخاب درست به تدریج دشوارتر هم می‌شود.

من فقط دو نمونه برای هرکدام از کیف پول های دیجیتال و فیزیکی آورده ام. این موارد فقط نمونه های کمی از دنیای بزرگ کیف پول های بیت کوین است. اما کیف پول هایی که به آن ها اشاره کردم (Ledger ،Trezor و Coinbase) بازیگران اصلی میدان کیف پول های بیت کوین هستند، که همه آن ها سال ها است به شهرت رسیده اند، پیشرفت فن آوری و پیشرفت کلی و اعتبار زیادی را در کارنامه ی خود دارند. پیش بینی این که در ۵ سال آینده چه نوع فن آوری مبتنی بر امنیت را، مشاهذه خواهیم کرد، دشوار است.

اگر شما هم موافق هستید که کیف پول هایی که در این راهنما آمده است برای نام “بهترین کیف پول بیت کوین” مناسب است، پس دریغ نکنید و آن ها را امتحان کنید و بعد اقدام به خرید بیتکوین (BTC) کنید!

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد رای: ۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *