تحلیل تکنیکالتحلیل قیمت

قیمت بیت کوین نتوانست از ۶۰ هزار دلار عبور کند

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

چکیده

  • بیت کوین احتمالاً از یک خط حمایت صعودی پیروی می‌کند.
  • سطح پشتیبانی ۵۲۵۰۰ دلار است.

قیمت بیت کوین (BTC) هفته گذشته به شدت افزایش یافت و در ۲۱ فوریه (۳ اسفند ۱۳۹۹) به بالاترین قیمت روزانه ۵۸۶۴۰ دلار رسید.

ممکن است یک اصلاح کوتاه مدت اتفاق بیفتد. روند طولانی مدت همچنان صعودی است و انتظار داریم که بیت کوین به بالاترین قیمت جدید برسد.

ارزش بیت کوین در ۱۵ تا ۲۲ فوریه (۲۷ بهمن تا ۴ اسفند ۱۳۹۹) به طور قابل توجهی افزایش یافت و از ۴۵۵۷۰ دلار به ۵۸۳۵۲ دلار رسید. آخرین قیمت معامله شده در هفته گذشته به بالاترین ارزش روزانه یعنی ۵۸۱۶۸ دلار رسید و نمودار شمعی (candlestick) برای صعود قیمت ایجاد شد.

اندیکاتور مک دی (MACD = اندیکاتوری که از آن در تحلیل تکنیکال برای به دست آوردن قدرت، جهت و شتاب در یک روند استفاده می‌شود و در اغلب موارد با استفاده از  قیمت پایانی محاسبه می‌شود) و اسیلاتور استوکاستیک (Stochastic oscillator= یک شاخص برای لحظه‌ای است که قیمت بسته شدن یک اوراق بهادار را با طیفی از قیمت‌های آن در طول یک بازه زمانی معین مقایسه می‌کند.) در حال افزایش هستند. اندیکاتور RSI یک واگرایی نزولی ایجاد کرده که نشانه نزدیک شدن به اوج قیمت جدید است.

نمودار هفتگی بیت کوین

با وجود واگرایی نزولی در بازه زمانی هفتگی، نمودار روزانه همچنان روند صعودی را نشان می‌دهد.

بیت کوین در ۲۰ فوریه (۲ اسفند ۱۳۹۹) نمودار شمعی Doji (کندل صلیب وارونه) را ایجاد کرد که نشان دهنده‌ی بلاتکلیفی است. اندیکاتور مک دی، RSI و استوکاستیک همگی در حال افزایش هستند و روند صعودی را نشان می‌دهند.

نمودار روزانه بیت کوین

اگر بیت کوین کاهش یابد یعنی یک سطح پشتیبانی در ۵۲۵۰۰ بوجود آمده که همزمان خط حمایت صعودی ۸ فوریه (۲۰ بهمن ۱۳۹۹) است.

علاوه بر سطح حمایت ۲۰ فوریه (۲ اسفند ۱۳۹۹) تا ۵۲۵۰۰ دلار هیچ پشتیبانی دیگری زیر قیمت فعلی وجود ندارد.

روند حرکت کوتاه مدت بیت کوین

شمارش موج بیت کوین نشانه چیست؟

شمارش موج نشان می‌دهد که این رمزارز در پنجمین و آخرین موج انگیزشی صعودی است که در مارس ۲۰۲۰ آغاز شد. (در زیر با رنگ سفید نشان داده شده است). شمارش موج فرعی به رنگ نارنجی نشان داده شده است.

شمارش موج بیت کوین

شمارش موج در کوتاه مدت نشان می‌دهد: بیت کوین موج فرعی چهارم را آغاز کرده که به طور معمول اصلاح می‌شود. محدوده ۰/۵-۰/۳۸۲ اندیکاتور فیبونانچی اصلاحی ( Fib retracement = مناطقی را مشخص می‌کنند که اصلاح می‌تواند برگردد و در جهت روند قرار بگیرد)، نشانه جدیدترین روند صعودی است.

شمارش موج فرعی در کوتاه مدت با رنگ سیاه نشان داده شده است.

شمارش موج بیت کوین در کوتاه مدت

نتیجه
این احتمال وجود دارد که بیت کوین یک دوره اصلاحی را شروع کرده و به ۴۴۸۶۱ یا ۴۷۸۶۱ دلار کاهش یابد. با وجود این، روند بلند مدت همچنان صعودی است و انتظار می‌رود اوج دیگری را تجربه کند. کاهش به زیر ۳۸۶۴۰ دلار نشان می‌دهد روند صعودی به پایان رسیده است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *