آموزش کیف پول ارز دیجیتال

چگونه آدرس بیت کوین بسازیم؟- همراه با نکات امنیتی

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

درست مثل اینکه یک آدرس ایمیل اطمینان حاصل می‌کند که پیام شما به فرد مناسبی می‌رسد، آدرس بیت کوین تضمین می‌کند ارز دیجیتال شما با امنیت ارسال می‌شود. بنابراین: شما تصمیم به خرید بیت کوین دارید. اما چرا باید این همه صحبت در مورد آدرس بیت کوین انجام شود؟ آیا به کلید خصوصی احتیاج دارید؟ در اینجا راهنمای نهایی (و ساده) ما برای ایجاد آدرس ارز دیجیتال وجود دارد.

آدرس بیت کوین چیست؟

درست مثل اینکه یک آدرس ایمیل اطمینان حاصل می‌کند که پیام شما به فرد مناسب می‌رسد، آدرس بیت کوین برای تضمین اینکه ارز دیجیتال شما به طور امن از طریق بلاک چین پیش می‌رود، بسیار مهم است.

کلید عمومی یک تکه کد مبهم رمزنگاری است که به شما امکان ارسال و دریافت بیت کوین را می‌دهد و در بعضی موارد به شکل یک کد QR است.

خوشبختانه برای شروع استفاده از شبکه بیت کوین نیازی به دکترای علوم کامپیوتر ندارید. بیشتر صرافی ها و کیف پول ها پس از خرید مقداری بیت کوین آدرس را برای شما ایجاد می‌کنند.

چگونه آدرس بیت کوین را ایجاد کنیم؟

ترسناک ترین نکته در مورد آدرس جدید می‌تواند طولانی بودن آن باشد که از ۲۶ تا ۲۵ حرف حروف عددی ایجاد شده باشد. آدرس بیت کوین با “۱” ، “۳” یا “bc1” شروع می‌شود.

معاملات بیت کوین قابل لغو یا قابل برگرداندن نیستند، مانند انتقال حساب بانکی، به این معنی که بررسی و سه بار چک کردن قالب آدرس قبل از ارسال بسیار مهم است.

اگر پرداخت های بیت کوین به کیف پول رمزنگاری اشتباه ارسال شود، ممکن است در تلاش برای جلب مالک برای بازگرداندن وجه به شما با مشکل روبرو شوید.

در کجا می‌توان آدرس بیت کوین را ذخیره کرد؟

نگهداری کلیدهای خصوصی و عمومی شما واقعا امری مهم است. راه های زیادی برای محافظت از بیت کوین شما در برابر افرادی که نیت بدی دارند، وجود دارد.

  1. صرافی های بیت کوین: پلتفرم هایی مانند کوین بیس و بایننس یک تجربه آشنا را ارائه می‌دهند که دقیقاً مانند ورود به سیستم حساب PayPal یا بانکداری آنلاین است. این کیف پول های موبایل در Android و iOS در دسترس هستند و تاریخچه معامله کاملی را ارائه می‌دهند. هنوز هم عبارات عبور و احراز هویت دو عاملی می‌توانند بهتر به حفظ امنیت حساب شما کمک کنند.
  2. کیف پول سخت افزاری: یکی از نقاط ضعف کیف پول آنلاین بلاک چین این است که اگر بیت کوین در یک کیف پول داغ متصل به اینترنت ذخیره شود، این امکان وجود دارد که به سرقت برود. کیف پول سخت افزاری به معنای رمزگذاری و ذخیره کوین های شما در یک دستگاه فیزیکی، آفلاین و به روش سرد است. بسیاری از این سرویس ها از ارزهای دیجیتال دیگری از جمله اتریوم پشتیبانی می‌کنند.
  3. کیف پول کاغذی: اگر می‌خواهید واقعاً از روش قدیمی استفاده کنید، می‌توانید آدرس بیت کوین خود را روی یک کاغذ یادداشت کنید یا آن را چاپ کنید. این روش برای ذخیره سازی کلید خصوصی بدون خطر نیست. اگر کیف پول کاغذی خود را گم کنید، ممکن است بیت کوین شما برای همیشه از دست برود.

نکاتی برای امن نگهداشتن ارز دیجیتال

اگر ۵۰ هزار دلار داشتید، همه آن را در کیف پول خود نگه نمی‌داشتید. پس چرا باید روش نگهداری بیت کوین شما متفاوت باشد؟

استفاده از بیش از یک آدرس بیت کوین، به این معنی که ارز دیجیتال شما در یک مکان نیست، می‌تواند یک حرکت هوشمندانه باشد.

کیف پول موبایل برای نگه داشتن مقدار کمی بیت کوین در صورتی که خارج از منزل هستید و خرید انجام می‌دهید، بسیار مناسب است. اما برای ذخیره امن وجوهی که نیازی به دسترسی روزانه به آنها ندارید، اعتماد به کیف پول سخت افزاری پیشرفته توصیه می‌شود ما یک راهنمای مختصر در مورد امن نگه داشتن ارز دیجیتال شما با جزئیات بیشر در اینجا داریم.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *