آموزش بیت کوین

چگونه از دستگاه خودپرداز بیت کوین استفاده کنیم؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴
(۴۸۱)

روش های زیادی برای خرید و فروش بیت کوین (BTC) وجود دارد. اما یکی از این روش ها استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین می باشد. اما چگونه باید از این دستگاه ها استفاده کرد؟ نحوه عملکرد آنها چگونه است؟ با پینگی همراه باشید.

دستگاه خودپرداز بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

دستگاه خودپرداز بیت کوین، همانطور که از نام آن پیداست، مشابه یک خودپرداز معمولی است، با این تفاوت که در آن از بیت کوین (BTC) استفاده می‌شود. به طور خلاصه، یک ماشین الکترونیکی است که در یک مکان فیزیکی نصب شده است و  مبادله ی پول نقد با ارز دیجیتال را آسان می‌کند.

دستگاه خودپرداز بیت کوین که معمولاً به عنوان یک کیوسک کوچک با رابط صفحه نمایش تنظیم می‌شود، روشی مناسب برای معامله با بیت کوین را ارائه می‌دهد. استفاده از آن مشابه استفاده از دستگاه خودپرداز رایج برای دسترسی به حساب بانکی است. همه دستگاه های خودپرداز بیت کوین یکسان نیستند. برخی از مدل ها به شما امکان می‌دهند بیت کوین خود را به پول فیات تبدیل کنید تا بتوانید پول نقد بگیرید، در حالی که برخی دیگر به شما امکان می‌دهند برای خرید بیت کوین پول نقد وارد کنید.

در همه موارد، صرافی بیت کوین- فیات به نرخ بازار فعلی بیت کوین متکی است، اما با کمیسیون اضافه شده توسط اپراتور ATM و به طور متوسط، ۸٫۴٪ است. برخی از دستگاه های خودپرداز بیت کوین یک سرویس دو طرفه ارائه می‌دهند که به شما امکان خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال اصلی مانند اتریوم، بیت کوین کش یا لایت کوین را می‌دهد.

در موارد نادر، دستگاه های خودپرداز بیت کوین همچنین ممکن است از بیت کوین یا سایر کارت های بدهی ارز دیجیتال برای برداشت پول نقد پشتیبانی کنند. با این حال، خودپردازهای بیت کوین معمولاً فقط پول نقد را به عنوان وسیله پرداخت برای خرید بیت کوین می‌پذیرند.

استفاده از دستگاه های خودپرداز بیت کوین برای خرید یا فروش بیت کوین: راهنمای گام به گام

  1. برای خرید بیت کوین با استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین لازم است کد QR کیف پول بیت کوین خود را با استفاده از اسکنر خودپرداز اسکن کنید. این به دستگاه اطلاعاتی در مورد آدرس بیت کوین یا آدرس کیف پول ارز دیجیتال دیگر می‌دهد.
  2. برخی از دستگاه ها برای دریافت کد تأیید و یا نشان دادن شناسه رسمی برای مطابقت با قوانین شناخت مشتری و مبارزه با پولشویی از شما می‌خواهند شماره تلفن خود را وارد کنید.
  3. شما باید مقدار بیت کوین مورد نظر خود را برای خرید وارد کنید. در بعضی موارد، دستگاه به شما رسید چاپی می‌دهد تا قبل از اقدام به معامله واقعی، آن را دوباره بررسی کنید. پس از اتمام این کار، صورت حساب های نقدی را وارد می‌کنید و منتظر تأیید معامله در بلاک چین هستید.
  4. فروش بیت کوین با استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین معمولاً شما را ملزم می‌کند که بیت کوین خود را به آدرس کیف پول داده شده توسط دستگاه خودپرداز بیت کوین از طریق کد QR ارسال کنید. برای فروش بیت کوین، شما بلافاصله پول نقد خود را دریافت خواهید کرد یا باید منتظر کد بازخرید باشید تا معامله در بلاک چین تأیید شود.

استفاده از دستگاه های خودپرداز بیت کوین برای خرید یا فروش بیت کوین: راهنمای گام به گام

سه سازنده ی معروف خودپرداز بیت کوین

Genesis Coin در حال حاضر پیشروترین تولید کننده خودپرداز بیت کوین در جهان است که تقریباً ۳۵٪ از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است. تولید کننده موفق بعدی General Bytes است که نزدیک به ۳۰٪ سهم دارد، در حالی که Bitaccess ،Coinsource و به دنبال آن Lamassu با ۵-۱۰٪ سهم برای هر کدام است. Coinatmradar یک منبع مفید متخصص در خودپردازهای بیت کوین است، که همچنین یک نقشه دستی خودپرداز بیت کوین با جزئیات مکان های خودپرداز در سراسر جهان فراهم می‌کند. در حال حاضر ایالات متحده بیشترین تعداد را در سطح جهان دارد و تقریباً ۷۵٪ از کل ماشین های نصب شده را تشکیل می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ / ۵٫ تعداد رای: ۴۸۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *