اخبار ارز دیجیتال

تأثیر بسته محرک مالی ۱/۹ میلیارد دلاری بر قیمت بیت کوین

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

خلاصه

  • بسته محرک مالی برای ویروس کرونا می‌تواند عاملی برای افزایش قیمت بیت کوین باشد.
  • ممکن است با بسته‌های محرک مالی، سرمایه گذاری در رمز ارز‌ها و قیمت بیت کوین افزایش یابد.

در تاریخِ ۱۳ مارس ۲۰۲۱، مجلس نمایندگان آمریکا، طرح بسته محرک مالی ۱/۹ میلیارد دلاری جو بایدن، برای حمایت از مردم در دوران همه گیری ویروس کرونا را تصویب کرد. تاریخ دقیق اجرای این طرح مشخص نیست و ممکن است در هفته‌ی آینده اجرا شود.

بسته های کمک مالی باعث افزایش نقدینگی می‌شوند. افزایش نقدینگی نیز با گذشت زمان منجر به تورم و کاهش دارایی مردم می‌شود. به همین دلیل می‌توانند این نقدینگی را صرف خرید و ذخیره دارایی‌هایی کنند که ارزش آن کاهش پیدا نکند.

مردم می‌توانند با خرید طلا، الماس، نقره و بیت کوین ارزش دارایی را در زمان رکود اقتصادی، افزایش دهند.

در مارس ۲۰۲۰ بسته محرک مالی از سوی دونالد ترامپ امضا شد که ۱۲۰۰ دلار مالیات از آمریکایی‌ها دریافت کردند و این مسئله باعث افزایش سرمایه گذاری در رمز ارز‌ها شد.

برخی معتقد بودند که با افزایش ارزش بازار کریپتو، دوباره بسته کمک مالی مورد استقبال قرار گیرد و بایدن نیز این اقدام را دوباره تکرار کرد.

افزایش قیمت رمز ارز‌ها با بسته محرک مالی بایدن

برای طرح بسته کمک مالی بایدن در مارس ۲۰۲۱ نیز۱۴۰۰ دلار مالیات از آمریکایی‌ها دریافت شد. با توجه به افزایش سرمایه گذاری در رمز ارز‌ها، با بسته محرک مالی انتظار می‌رود روند افزایش قیمت تکرار شود.

همچنین در دو هفته گذشته ( ۲۷ فوریه تا ۱۲ مارس ۲۰۲۱)، ارزش دارایی های دیجیتال با افزایش سود و سهام نیز ارتباط داشته است.

جروم پاول (Jerome Powell) رئیس فدرال در اجلاس وال استریت ژورنال گفت: بانک فدرال برنامه‌های متنوعی دارد و همچنین مایل است در فروش سهام دولتی مداخله کند.

با افزایش سهام و ارائه طرح بسته محرک مالی از سوی جو بایدن بار دیگر رمز ارز‌ها به افزایش یافتند و حتی به قیمت قبلی خود نزدیک شوند.

بازیابی جایگاه رمزارز‌ها و بیت کوین

بازارهای ارز دیجیتال در آخر هفته ( ۱۱ و ۱۲ مارس ۲۰۲۱) و آغاز این هفته (۱۳ مارس ۲۰۲۱) از بازار سهام جدا شدند.

افزایش سهام به دارایی های دیجیتال کمک کرد تا جایگاه خود را بازیابند. در حال حاضر بیت کوین به حدود ۵۶۹۴۲ دلار و اتریوم به ۱۷۷۳ دلار رسید. سهام بسیاری از شرکت‌ها با افزایش قیمت بیت کوین روز سه شنبه در تاریخِ ۹ مارس ۲۰۲۱ افزایش یافتند. به عنوان مثال، شرکت تسلا (Tesla) 20 درصد افزایش یافت.

با رسیدن ارزش بازار بیت کوین به ۱ میلیارد دلار، انتظار می‌رود با عبور از سطح مقاومت ۵۸ هزار دلار، روند صعودی را مشاهده کنیم. با ادامه این روند ارزش بیت کوین و بازار رمز ارز‌ها همچنان صعودی خواهد شد.

به طور خلاصه، بسته محرک مالی بایدن، خبر خوبی است و چشم انداز بازار بیت کوین و رمز ارز‌ها مانند همیشه امیدوار کننده به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *