اخبار ارز دیجیتال

در هفته گذشته ۱۰۶ میلیون دلار زمین در متاورس فروخته شد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بدون شک، Metaverse land موفقیت بزرگ بعدی در فضای NFT است. دنیای مجازی متاورس با افزایش فروش و افزایش مداوم قیمت توکن NFT، به یک صنعت برتر در بازار کریپتو تبدیل شده است.”

بر اساس داده‌های DappRadar، چهار پروژه متاورس مبتنی بر بلاک چین هفته گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار زمین مجازی به شکل NFT را فروختند.

در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ شرکت برنامه‌های غیرمتمرکز در یک پست گزارش داد: در بین تاریخ ۲۲ تا ۲۸ نوامبر فعالیت و حجم تراکنش‌ پروژه‌های Sandbox، دسنترالند، CryptoVoxels و Somnium Space در مجموع تا ۱۰۵٫۸ میلیون دلار افزایش یافته است. بر اساس نظر سنجی از بیش از ۶ هزار معامله گر، گفته شده که:

بدون شک، Metaverse land موفقیت بزرگ بعدی در صنعت NFT است. دنیای تمام دیجیتال متاورس افزایش قیمت NFT و فروش زمین‌های خود به دنیایی برتر در کریپتو تبدیل شده است. Sandbox با ۸۶٫۵۶ میلیون دلار، دسنترالند با ۱۵٫۵۳ میلیون دلار و CryptoVoxels و Somnium Space هر کدام ۲٫۶۸ میلیون دلار و ۱٫۱ میلیون دلار از حجم تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. هر چهار پروژه متاورس بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده‌اند، اگرچه پروژه‌های زنجیره‌های دیگر مانند سولانا نیز شروع به افزایش می‌کنند.

metagif

DappRader خاطرنشان کرد که “افزایش توجه به دنیای مجازی مانند Sandbox و دسنترالند با تغییر نام فیسبوک به متا آغاز شد.”

با این حال، این تنها بخش کوچکی از تحولات است که اصطلاح متاورس را وارد جریان اصلی کرد. دنیای مجازی چنین پتانسیل عظیمی را در خود جای داده است و ما تازه شروع شاهد استفاده از متاورس و پروژه‌ی Metaverse land کرده‌ایم.

یات سیو (Yat Siu)، رئیس و یکی از بنیانگذاران شرکت مادر سندباکس، با اظهار نظر در مورد افزایش حجم فروش زمین NFT Sandbox گفت:

فیسبوک با تغییر نام خود توانست توجه بسیاری از شرکت‌ها که در Web3 نیستند را به متاورس جلب کند و از این طریق علاقه به پروژه‌ها و دنیای متاورس را گسترش داد.

سیو رویکرد متا را با محیط ارگانیک تر و ساخته شده توسط کاربر پلتفرم Sandbox مقایسه کرد.

«در حالی که همه نمی دانند حقوق مالکیت دیجیتال واقعاً به چه معناست، تعداد زیادی از آنها اکنون به این موضوع علاقه مند شدند و این باعث ایجاد آگاهی خلص بیشتری شده است. Sandbox یک دنیای متاورس واقعی را به تصویر کشیده است که در آن شما واقعاً می‌توانید یک قطعه زمین داشته باشید که این امر تاحدودی بر قیمت ارز دیجیتال sand تاثیر گذاشته است.

از میان چهار پروژه‌ای که در بالا ذکر شد، دسنترالند شاهد بزرگترین فروش زمین NFT در ۳۰ روز گذشته بوده است، این زمین متشکل از ۱۱۶ قطعه زمین در منطقه مد خیابان دنیای مجازی در تاریخِ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱، به قیمت ۶۱۸ هزار توکن مانا (۲٫۷ میلیون دلار به قیمت فعلی) به فروش رسید.

در همان روز، Sandbox همچنین یک مگا قایق تفریحی فوق لوکس توکن شده را به قیمت ۱۴۹ اتر به ارزش بیش از ۶۶۶ هزار دلار فروخت.

با افزایش محبوبیت و گسترش فضای متاورس بسیاری از علاقمندان و استراتژیست‌ها معتقدند که متاورس آینده‌ی بسیار خوبی را برای کریپتو رقم خواهد زد.

بانک آمریکا: متاورس فرصتی بزرگ برای صنعت کریپتو است

حییم اسرائیل (Haim Israel)، یکی از علاقمندان به دنیای متاورس است و تصور می‌کند که متاورس ارزهای دیجیتال را به دنیای دیگری ارتقا می‌دهد.

حییم اسرائیل، استراتژیست در بانک آمریکا، معتقد است: متاورس فرصت‌های بزرگی برای فناوری بلاک چین ایجاد می‌کند. همچنین این دنیای تمام دیجیتالی باعث می‌شود که رمزارزها به طور گسترده برای تراکنش‌های مالی به کار گرفته شوند.

با این وجود، توکن‌های خصوصی بیش از حد نوسان دارند و احتمالاً استیبل کوین‌هایی مانند تتر و USD Coin بر بازار غالب شوند.

متاورس آینده است

در مصاحبه اخیر، مدیر عامل و استراتژیست جهانی در بانک آمریکا، متاورس را ابزاری توصیف کرد که در صورت رعایت شرایط خاص، صنعت ارزهای دیجیتال را به سمت پذیرش انبوه سوق خواهد داد:

من معتقدم که متاورس یک فرصت عظیم است. شما به پلتفرم‌های مناسب نیاز دارید… که قطعاً یک فرصت بزرگ برای کل اکوسیستم کریپتو خواهد بود.»

همچنین پیش بینی کرد که متاورس جایی است که “ما در آن از ارزهای دیجیتال را به جای ارز فیات استفاده می‌کنیم.” با این حال، رمز ارزهای برجسته موجود مانند بیت‌کوین، اتریوم و بقیه آن‌قدر همراه نوسان هستند که نمی‌توانند در این نقش جای بگیرند. به این ترتیب، استیبل کوین‌ها احتمالاً غالب خواهند شد؛ زیرا آنها توسط ارزهای ملی یا فلزات گران‌بها پشتیبانی می‌شوند و از نوسان کمتری نسبت به بیت کوین و اتریوم برخوردار هستند.

حییم اسرائیل معتقد است که اگر ارزهای دیجیتال به طور گسترده در متاورس مورد استفاده قرار گیرند، شرکت‌های بزرگ فناوری وارد این دنیای تمام دیجیتال خواهند شد.

اصطلاح متاورس در چند ماه گذشته به طور فزاینده ای محبوب شد، به ویژه پس از اینکه مارک زاکربرگ نام تجاری فیسبوک را به متا تغییر داد. این عنوان جدید بر دیدگاه شرکت او تاکید می‌کند.

به زبان ساده، متاورس یک دنیای مجازی و تمام دیجیتال است که در آن افراد می توانند بازی کنند، معاشرت کنند، کار کنند، چیزهایی بسازند، و حتی معامله کنند و در نهایت ارز دیجیتال به دست آورند.

گری اسکیل: ممکن است به زودی ارزش متاورس به ۱ تریلیون دلار برسد

طبق گزارش گری اسکیل، مدیر دارایی دیجیتال پیشرو، دنیای متاورس به زودی می‌تواند بیش از ۱ تریلیون دلار ارزش داشته باشد.

این غول سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد که فرصت برای این فضا بسیار فراتر از بازی است و بخش‌هایی مانند تبلیغات، رویدادهای دیجیتال، تجارت اجتماعی، سخت‌افزار و درآمدزایی توسعه‌دهنده/خالق را در بر می‌گیرد.

با فرض تحقق آخرین داده‌ها، کل ارزش بازار شبکه‌های کریپتو متاورس Web 3.0 نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار است. با این حال، این صنعت ممکن است به عنوان یک اختلال برای وب ۳٫۰ ظاهر شود، مشابه آنچه فیسبوک وب ۲٫۰ را تغییر داد.

این تحلیل همچنین نشان داد که تعداد کیف پول‌های متاورس نسبت به ابتدای سال گذشته ۱۰ برابر شده است. حدود ۵۰ هزار کیف پول متاورس مربوط به سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *