اخبار ارز دیجیتال

در بازار این هفته ارز دیجیتال چه گذشت؟ ۳۰ آذر تا ۶ دی

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

برترین داستان های این هفته ارز دیجیتال

بیت کوین به بالاترین میزان خود رسیده است.

بدون سوال، بزرگترین داستان سال ۲۰۲۰ بازگشت خیره کننده بیت کوین به ۲۴۰۰۰ دلار و بیشتر از آن است. چه کسی فکر می‌کرد بیت کوین در مارس دچار یک سقوط قدرتمند شود و فقط ۳۶۰۰ دلار سقوط کند؟

اکثر آلت کوین ها نیز امسال بازگشت خیره کننده ای داشتند. در مقطعی از سال جاری، اتریوم  417٪ نسبت به اوایل سال رشد کرده است. از نظر بیت کوین این درصدی بیش از حد است، حتی اگر تا حد زیادی از بالاترین قیمت خارج شود.

سرمایه گذاران لایت کوین نیز پس از سه برابر شدن قیمت در سال ۲۰۲۰ خوشحال شدند. با توجه به اینکه سال را با ۴۰ دلار آغاز کرد، مقدار فعلی بد نیست. با تمام این آلت کوین های پشتیبانی شده توسط سرویس رمزنگاری PayPal، بسیار ممکن است که پایگاه های کاربری آنها در سال ۲۰۲۱ بیشتر شود.

و چه کسی می‌تواند دیفای را فراموش کند! صنعتی که ۱۲ ماه پیش به سختی وجود داشته است. در طول سال ۲۰۲۰، ارزش کل قفل شده در این پروتکل ها حدود ۲۰۰۰٪ جهش یافته است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اعلام کرد که در حال اقدام قانونی علیه ریپل است. این ادعا و اظهار مبنی بر این است که توکن XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است. پس از دستیابی به بالاترین قیمت ۰٫۷۶ دلار در اواخر نوامبر، ارزش آلت کوین سقوط کرد و در ۲۳ دسامبر به زیر ۰٫۳۰ دلار رسید.

در کتاب های تاریخ، ۲۰۲۰ به عنوان لحظات مهم برای ارزهای دیجیتال آورده می‌شود، اما کدام شرکت ها، دولت ها و سازمان ها بیشترین سهم را در تصویب داشته اند؟

پی پال به طور طبیعی لیست را تشکیل می‌دهد. در اکتبر، پی پال تأیید کرد که قصد دارد ارزهای دیجیتال را در پلتفرم خود ادغام کند، به این معنی که ۳۰۰ میلیون کاربر قادر به خرید، فروش، نگهداری و کارمزد بیت کوین، اتریو ، بیت کوین کَش و لایت کوین خواهند بود. این سرویس در حال حاضر در ایالات متحده موجود است و قرار است سال آینده ارائه شود.

لحظات مهم دیگر شامل اندیکاتور های S&P Dow Jones بود که تأیید می‌کند اندیکاتور های کریپتو را در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد و رسما دارایی های دیجیتال را به وال استریت می‌آورد. اکثر توکن های درجه یک می‌توانند منجر به پذیرش بیشتر نهادها در ارز دیجیتال شوند.

دادگاه عالی هند هنگامی که با شور و هیجان ممنوعیت بانک رزرو هند برای مؤسسات مالی با شرکت های ارز دیجیتال را لغو کرد و بسیاری از شهروندان به هیچ وجه قادر به تجارت دارایی های دیجیتال نبودند.

کووید۱۹ همچنین در تصویب ارز دیجیتال تأثیر داشته است زیرا میلیون ها نفر مجبور شدند به سمت پرداخت دیجیتال بروند همانطور که بن فرانکلین یک بار گفت: “در سختی ها فرصت هایی بدست می‌آید.”

بسیار نادر است که چهره های عمومی اظهارات واضحی را که به صورت عمومی بیان کرده اند انجام دهند. اما عملکرد خیره کننده بیت کوین در سال جاری باعث شده است تا افراد زیادی مواضع خود را در مورد ارزهای دیجیتال ارزیابی کنند.

در سال ۲۰۱۸، اقتصاددان Nouriel Roubin مشهور ارز دیجیتال را “صدر همه کلاهبرداری ها” توصیف کرد و بلاک چین را به عنوان “تکونولوژی هیجان زده ” رد کرد. اما در نوامبر سال ۲۰۲۰، وی اظهار داشت که بیت کوین ممکن است به عنوان “ذخیره جزئی ارزش” واجد شرایط باشد.

Jim Cramer نیز پس از تأکید بر اینکه بیت کوین قرار نیست جایگزین طلا در سال ۲۰۱۷ شود، به خطای خود پی برد. در آن زمان در بخشی از Mad Money، به بینندگان خود اطمینان داد که آشفتگی ارز دیجیتال رو به اتمام است.

و با ورود پی پال به صنعت، مدیر عامل پی پال، Dan Schulman نیز شایسته تقدیر است. به تازگی در سال ۲۰۱۸ گفته بود که نوسانات ارز دیجیتال باعث می‌شود “ارز واقعی که خرده فروشان می‌توانند بپذیرند” نامناسب باشد. چگونه اوضاع تغییر می‌کند. طی چند ماه، دارایی های دیجیتالی توسط میلیون ها تریدر پذیرفته می‌شود.


مرتبط: وضعیت ارز دیجیتال چهار بار در سال ۲۰۲۰ عجیب شد


هر صنعت، گروه، دسته و کنفرانس سهم عجیب و خاص خود را دارد. ارز دیجیتال و بلاک چین از این قاعده مستثنی نیستند.

جان مک آفی اعلام کرد که قصد دارد به عنوان “نامزد ارز دیجیتال” در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شود اما در نهایت کارزار انتخاباتی خود را در خارج از کشور اداره کرد زیرا ایالات متحده وی را به اتهامات مالیاتی تحت تعقیب قرار می‌داد. او در مه تسلیم شد و در عوض برای ریاست جمهوری تحت حزب آزادیخواهان نامزد شد اما به خوبی پیش نرفت.

Bitmain دچار یک جنگ قدرت تلخ شد که بر فعالیت های اساسی شرکت تأثیر گذاشت و منجر به برکناری یکی از بنیانگذاران آن شد. هزاران ابزار ماینینگ در مغولستان ناپدید شد و به نظر می‌رسد که این درام پایان یافته است.

در ژوئیه، توییتر با یک هک ویرانگر بدنام شد که صفحات چهره های مشهور از جمله الون ماسک، کانیه وست، جو بایدن و وارن بافت را به خطر انداخت. پروفایل آنها در نهایت برای کلاهبرداری بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت و ده ها هزار دلار به آدرس های متقلبانه ارسال شد.

اوضاع حتی عجیب تر شد وقتی که به نظر می‌رسید جاستین سان Tron یک میلیون دلار پیشنهاد برای ردیابی افراد مسئول ارائه می‌دهد ، اما این شرکت نتوانسته است به وعده خود عمل کند.

امسال ارز دیجیتال به آگاهی عمومی نفوذ کرده است و با افزایش قیمت بیت کوین به رسانه های اصلی راه پیدا کرده است. در نتیجه، تعجب آور نیست که برخی دارندگان ارز دیجیتال قصد دارند دارایی های دیجیتال را در این فصل هدیه دهند.

با این وجود ممکن است ایده هدیه ارز دیجیتال به دوستان و خانواده باشد، اما ملاحظاتی وجود دارد که باید قبل از ارسال آنها برای عزیزانتان خصوصاً تازه واردان، در نظر بگیرید.

برای کسانی که وسوسه می‌شوند این ایده را دنبال کنند، آموزش گیرندگان در مورد نحوه ذخیره سازی امن ارز دیجیتال آنها بسیار مهم است. برخی از ساده ترین راه های هدیه دادن ارز دیجیتال می تواند شامل کارت های هدیه و کوپن های خودپرداز باشد و نیازی به استفاده از صرافی نیست که استفاده از آن برای تازه واردان ممکن است دشوار باشد.

Bill Zielke مدیر ارشد بازاریابی BitPay گفت كه ۲۰۲۱ می‌تواند نقطه عطف ارز دیجیتال برای تبدیل شدن به یك “هدیه جالب برای دریافت در موارد خاص” باشد.

پیش بینی سال

Mike Novogratz گفته بود که اگر بیت کوین در سال ۲۰۲۰ نتواند به ۲۰،۰۰۰ دلار برسد، “بازنشسته می‌شود”، اما پس از رسیدن به این نقطه، اکنون حق دارد که نفس راحتی بکشد.

در اوایل سال ۲۰۱۳، بیل گیتس هشدار داده بود که ارز دیجیتال می‌تواند “بسیار ناخوشایند” باشد، اظهاراتی که به موقع ثابت می‌شود زیرا کووید۱۹ سرعت انتقال جهان به یک جامعه بدون پول را تسریع می‌کند.

و همچنین لازم به یادآوری است که دوقلوهای Winklevoss از سال ۲۰۱۶ که پرونده خود را در Financial Times مطرح کردند، در مورد بهتر بودن بیت کوین از طلا صحبت کرده بودند. با رسیدن به سال ۲۰۲۰، آنها اکنون معتقدند که بیت کوین این توانایی را دارد که سهم بازار خود را از طلا دور کند و حتی به بهای ۵۰۰۰۰۰ دلار برای هر کوین دست یابد.

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) در این هفته

متأسفانه، در سال ۲۰۲۰ برخی تخمین ها از ژانویه تا اکتبر حاكی از آن است كه ضرر و زیان ناشی از سرقت، كلاهبرداری و هک بالغ بر ۱٫۸ میلیارد دلار است.

همچنین تعدادی از چهره های سرشناس نیز درگیر مسائل حقوقی شدند. Arthur Hayes، بنیانگذار BitMEX پس از تشکیل پرونده های کیفری توسط وزارت دادگستری ایالات متحده ناپدید شد و هنوز پیگیری نشده است.

در همین حال، جان مک آفی در بارسلونا به جرم اتهامات فرار مالیاتی که از طرف دولت ایالات متحده دستگیر و بازداشت شد. وی همچنین به اتهام ترویج کلاهبرداری از یک سری پروژه های ارز دیجیتال مشکوک متهم شد، که ادعا می‌شود از آنها میلیون ها دلار درآمد کسب کرده است. اگر مجرم شناخته شود، می‌تواند به ۳۰ سال زندان محکوم شود.

در چین ۱۰۹ نفر در ارتباط با طرح پانزی PlusToken بازداشت شدند. در پایان، ۲۷ نفر به عنوان طراح اصلی این طرح متهم شدند، در حالی که ۸۲ نفر باقیمانده نقش کمتری در سازمان داشتند. در دسامبر، Chen Bo و ۱۳ نفر از همدستانش به حبس بین دو تا ۱۱ سال محکوم شدند.

در مقایسه با سایر سالهای اجرای گاو نر مانند ۲۰۱۷، ۲۰۲۰ شاهد انتقادات ارز دیجیتال کمتری بوده است، به نظر می‌رسد تعدادی از ناشناس های بیت کوین موضع خود را نسبت به دارایی های دیجیتال آرام می‌کنند.

منتقدان برجسته ای مانند وارن بافت، بیل گیتس و دونالد ترامپ امسال عمدتا در مورد بیت کوین و ارز دیجیتال سکوت کرده اند. پاول کروگمن، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، که “سقوط کامل” بیت کوین در سال ۲۰۱۸ را پیش بینی کرد از اظهار نظر خودداری کرد.

بر اساس داده های وبسایت اصلی ۹۹bitcoins با مضمون بیت کوین در سال ۲۰۲۰ سالی است که کمترین میزان “آگهی از بین رفتن” بیت کوین از سال ۲۰۱۳ را داشته است.

بیت کوین با بالاترین رشد و بازدهی بیش از ۲۰۰٪ نسبت به سال گذشته، سرمایه گذاران را به تحسین واداشته است. اما سهام هایی وجود دارند که هنوز آن را پشت سر می‌گذارند.

از ۲۲ دسامبر، Peloton Interactive بازدهی خیره کننده سالانه ۳۸۴٪ را تأمین کرده است زیرا حبس کردن بسیاری از ما را مجبور به فعالیت در خانه به جای باشگاه می‌کند.

جای تعجب نیست که Moderna نیز به دلیل مشارکت در تولید واکسن ویروس کرونا، سر به فلک کشیده است و ۶۱۹٪ افزایش یافته است.

Zoom یک شب با شروع قفل کردن به یک نام مشهور تبدیل شد و سهام آن ۴۹۵٪ افزایش داشت.

و البته چه کسی می‌تواند تسلا را فراموش کند، که سرسختانه از پیشنهاد حباب کنار رفته و اکنون عضو S&P 500 است؟ سود بیت کوین در مقایسه با ۸۵۰ درصدی سود سالانه تسلا امسال کم رنگ است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *