تحلیل تکنیکالتحلیل قیمت

۳ معیار اصلی برای رسیدن قیمت بیت کوین به ۲۰،۰۰۰ دلار

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

می‌ترسید قیمت بیت کوین سقوط کند؟ این سه معیار اصلی به تریدر ها کمک می‌کند تا صعود و نزول را در بازار ارز های دیجیتال تشخیص دهند.

طی هفته گذشته، قیمت بیت کوین با ۲۰۰۰۰ دلار معامله شد که باعث شده برخی از تریدر ها صبر خود را از دست دهند. از نظر برخی از تریدر ها، حرکت صعودی کم، مشکل ساز است، به ویژه با توجه به اینکه بیت کوین حدود یک هفته پیش حد ۱۶۲۰۰ دلار را آزمایش کرد.

تریدر های باتجربه می‌دانند که شاخص های کلیدی وجود دارد که به عنوان نشانه هایی از تغییر روند است. این شاخص ها حجم، حق بیمه آتی و موقعیت تریدر های برتر در بورس های بزرگ است.

تعداد کمی از اندیکاتور های منفی از هر دیپ جلوتر نیستند و اغلب نشانه هایی از ضعف وجود دارد. هر تریدر سیستم خاص خود را دارد و برخی تنها در صورت تحقق سه یا چند شرایط نزولی عمل خواهند کرد، اما هیچ قانون خاصی برای دانستن زمان خرید یا فروش وجود ندارد.

قراردادهای آتی نباید تحت نظر صرافی ها معامله شوند

برخی از وبسایت ها میزبان اندیکاتور های معاملاتی هستند که ادعا می‌کنند نسبت مدت طولانی به کوتاه مدت دارایی های مختلف را نشان می‌دهد. اما در واقع، آنها به راحتی حجم پیشنهادهای مزایده و پیشنهادهای ذخیره را مقایسه می‌کنند.

دیگران به داده های جدول رده بندی مراجعه می‌کنند، بنابراین حساب هایی را که از رتبه بندی انصراف نداده اند می‌بینند، اما دقیق نیست.

یک روش بهتر، نظارت بر نرخ تأمین مالی برای معاملات آتی دائمی (معامله معکوس) است.

سود باز خریداران و فروشندگان قراردادهای دائمی در هر زمان با هر قرارداد آتی مطابقت دارد. به هیچ وجه عدم تعادل اتفاق نمی‌افتد، زیرا هر تجارت به خریدار (long) و فروشنده (short) نیاز دارد.

نرخ های بودجه اطمینان می‌دهد که ناهماهنگی در ریسک صرافی وجود ندارد. وقتی فروشندگان (کوتاه مدت) فروشنده هایی هستند که تقاضای بیشتری دارند، نرخ بودجه منفی می‌شود. بنابراین، بازرگانان کسانی هستند که هزینه ها را پرداخت می‌کنند.

قراردادهای آتی نباید تحت نظر صرافی ها معامله شوند

تغییر ناگهانی به دامنه منفی نشان دهنده تمایل شدید به باز نگه داشتن موقعیت های کوتاه است. در حالت ایده آل، سرمایه گذاران برای جلوگیری از ناهنجاری های احتمالی، همزمان دو صرافی را رصد می‌کنند.

نرخ بودجه ممکن است برخی از آشفتگی ها را به همراه داشته باشد زیرا ابزار ترجیحی تریدر ها خرده فروشی است و در نتیجه تحت تأثیر فشار بیش از حد قرار می‌گیرد. تریدر های حرفه ای تمایل دارند که بر قراردادهای آتی بلند مدت که تاریخ انقضا دارند، تسلط داشته باشند.

با اندازه گیری معاملات آتی گران تر در برابر بازار معاملات منظم، یک تریدر می‌تواند سطح صعود خود را بسنجد.

معاملات آتی دائمی

توجه داشته باشید که معاملات آتی با تاریخ ثابت معمولاً باید با ۰٫۵٪ یا بالاتر از حق بیمه در مقابل صرافی های عادی معامله شوند. هر زمان که این حق بیمه محو یا منفی شود، این یک علامت قرمز هشدار دهنده است. چنین وضعیتی، که به آن عقب ماندگی نیز گفته می‌شود، نشان دهنده آشفتگی شدید است.

نظارت حجم، ضروری است

تریدر های خوب علاوه بر نظارت بر قراردادهای آتی، حجم بازارهای اسپات را نیز ردیابی می‌کنند. شکستن سطح مقاومت در حجم کم به نوعی جالب است. به طور معمول، حجم کم بیانگر عدم اعتماد به نفس است. بنابراین تغییرات قابل توجه قیمت باید با حجم معاملات قوی همراه باشد.

حجم بازارهای اسپات

اگرچه اخیراً حجم ها بالاتر از حد متوسط بوده است، تریدر ها باید نسبت به نوسانات قابل توجه قیمت زیر ۳ میلیارد دلار در حجم روز، خصوصاً با توجه به ۳۰ روز گذشته، تردید داشته باشند.

براساس داده های ماه گذشته، این حجم معیار اساسی برای نظارت تریدر ها است که تلاش می‌کنند قیمت بیت کوین را از سطح ۲۰ هزار دلار عبور دهند.

تریدر های برتر long-to-short می‌توانند تغییرات قیمت را پیش بینی کنند

یکی دیگر از نظارت های کلیدی سرمایه گذاران برتر، نسبت مدت طولانی به مدت کوتاه معامله گران برتر است که می‌توان در صرافی های ارز دیجیتال پیشرو آن را یافت.

اغلب بین روش صرافی ها اختلافاتی وجود دارد، بنابراین خوانندگان باید به جای ارقام، تغییرات را کنترل کنند.

long-to-short

یک حرکت ناگهانی پایین نسبت بلند مدت به کوتاه مدت ۱٫۰۰، یک سیگنال نگران کننده در مثال فوق است. این امر به این دلیل است که داده های ۳۰ روزه و رقم فعلی ۱٫۲۳ به سود بلند مدت است.

همانطور که قبلا ذکر شد، این نسبت می‌تواند به طور قابل توجهی بین صرافی ها متفاوت باشد، اما این نسبت را می‌توان با جلوگیری از مقایسه مستقیم خنثی کرد.

Top traders long-to-short

برخلاف Binance، معمولاً تریدر های برتر OKEx سطح زیر ۱٫۰۰ را حفظ می‌کنند، البته لزوماً نشان دهنده نزول نیست. با توجه به داده های ۳۰ روزه، شماره های زیر ۰٫۷۵ باید نگران کننده تلقی شود.

هیچ قاعده یا روش مشخصی برای پیش بینی دیپ بزرگ وجود ندارد زیرا برخی از تریدر ها قبل از ورود به موقعیت های کوتاه مدت یا بستن موقعیت های بلند خود نیاز دارند که چندین اندیکاتور نزولی شود.

با این اوصاف، نظارت بر نرخ تأمین بودجه، حجم ناخالصی و نسبت بلند مدت به کوتاه مدت تریدر های برتر، دید واضح تری از بازار نسبت به مطالعه ساده الگوهای شمع و نوسانگرهای عمومی مانند اندیکاتور مقاومت نسبی و واگرایی همگرایی متحرک دارند.

این امر به این دلیل است که معیارهای مورد بحث، اندازه گیری مستقیم، احساسات تریدر های باتجربه را ارائه می‌دهد و داشتن دیدگاه مشخص در این مورد بسیار مهم است زیرا بیت کوین سعی در رد کردن ۲۰ هزار دلار دارد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *