اخبار ارز دیجیتال

۴۵۰ بیت کوین از آدرس بایننس به کیف پول سرد Mt.Gox منتقل شد

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

سال ها بعد از حادثه ی Mt.Gox در سال ۲۰۱۴، به روز رسانی منتشر شده توسط حساب Whale Alert توییتر، امروز بیان کرد که بیش از ۱۴ میلیون دلار بیت کوین یا ۴۵۰٫۰۰۰۳۴ بیت کوین از آدرس بایننس به کیف پول سرد Mt.Gox منتقل شده است.

با توجه به شرکت ردیابی بلاکچین، بودجه در روز سه شنبه ۵ ژانویه در حدود ساعت ۱۲:۵۵ UTC منتقل شده است:

450 بیت کوین از آدرس بایننس به کیف پول سرد Mt.Gox منتقل شد

هک و سرقت صرافی Mt.Gox یکی از بزرگترین هک های تاریخ بود که در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاد و دوباره در سال ۲۰۱۴ مجددا تکرار شد. این منجر به از دست دادن ۱٫۳۵ میلیون بیت کوین از سپرده گذاری ها شد. Mt.Gox در آن زمان تجارت خود را که تأثیر بسزایی در قیمت بیت کوین داشت، تعطیل کرد.

در ۱۵ دسامبر، متولی Mt.Gox پیش نویسی از طرح توانبخشی را برای جبران خسارت به قربانیان هک ارائه کرد. در آن زمان، دادگاه منطقه توکیو قصد کرد که این طرح را بررسی کند تا تعیین کند که آیا به مراحل طرح توان بخشی را به عمل برساند یا نه.

بعد از سال ها، حادثه Mt.Gox همچنان خبرساز است. در ۲۱ سپتامبر سال ۲۰۲۰، اسناد فاش شده به عنوان بخشی از تحقیقات شبکه ی مبارزه با جرایم مالی نشان داد که آثاری از شرکت های مالی سنتی، از جمله سرویس مالی MFS) Mayzus) و ارتباطاتی از آن با هک Mt Gox وجود دارد. گزارش ها حاکی از آن است که MFS واسطه ای در پولشویی ارز دیجیتال دزدیده شده از صرافی از طریق پلتفرم BTC-e است.

در جولای ۲۰۱۷، الكساندر وینیک، خالق صرافی BTC-e، مظنون اصلی هک Mt.Gox بود. ظاهرا این صرافی بودجه ای از هکرهای درگیر در این حادثه دریافت کرده بوده است. با این حال، در ۴ دسامبر، دادگاهی در پاریس، وینیک را به جرم اقدامات مرتبط با پولشویی و سایر فعالیت های غیرقانونی به ۵ سال زندان محکوم کرد.

منبع: Whale Alert

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *