آموزش

۵ توکن NFT که باید آن‌ها را بشناسید

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

علاقه به توکن NFT در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۱ توجه پروژه‌های بسیاری به این توکن‌ها جلب شد.

بسیاری فکر می‌کردند که DeFi (امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای) جریان اصلی را به فضای رمز ارز‌ها وارد می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد درک ارزش توکن NFT برای افرادی که با فن‌آوری بلاک چین درگیر نیستند، بسیار ساده تر است. به همین ترتیب، برخی از توکن‌های NFT وارد جریان اصلی شده اند. اما کدام توکن‌ها هستند؟

ابتدا مروری بر مفهوم توکن‌های NFT خواهیم داشت.

معرفی

به طور خلاصه، NFT‌ها دارایی دیجیتالی هستند که به وسیله کد نویسی امن می‌شوند. آنها می‌توانند دارایی‌های دیجیتال، موارد بازی، حیوانات اهلی، میم‌ها و حتی ارائه دهنده نقدینگی (LP) در DeFi باشند.

امروزه علاقه به NFT‌ها بسیار زیاد شده است و توکن NFT به یک توکن جهانی تبدیل شده است. در این مقاله ۵ توکنNFT را معرفی می‌کنیم که باید آنها را بشناسید. 

مطلب مرتبط: توکن مثلی و توکن غیرمثلی چیست؟

۱٫ NFT های Beeple

احتمالاً قبلاً در مورد فروش توکن NFT چیزی شنیده‌اید. Beeple یکی از مواردی است که یک در جهان رمز ارز‌ها به جریان اصلی راه پیدا می‌کند. مایک وینکلمن (Mike Winkelmann)، هنرمند دیجیتال، معروف به Beeple، با فروش یک توکنNFT به قیمت ۶۹ میلیون دلار، رمز ارز‌ها را وارد دنیای هنر کرده است.

NFT های Beeple

Beeple پیش از این یک عکس چاپی را بیش از ۱۰۰ دلار فروخته بود و یک شبه به یکی از با ارزش ترین هنرمندان جهان تبدیل شد.

دلیل این که کار او بسیار ارزشمند شد چه می‌تواند باشد؟ Beeple قبلاً به لطف هنرهای سریالی خود، طرفداران زیادی پیدا کرده بود. ظاهراً، او در ۱۴ سال گذشته حتی یک روز را از دست نداده است. عنوان این اثر هنری گران بها Everydays – The First 5000 Days است و یک کلاژ از آثار هنری او در ۵۰۰۰ روز اول پروژه است.

۲٫ NBA Top Shot

NBA یا لیگ بسکتبال آمریکا، بزرگترین لیگ بسکتبال جهان است. از مارس ۲۰۲۱ که این پروژه مطرح شد، NBA Top Shot یکی از موفق ترین پروژه‌های NFT در ایالات متحده است. طبق داده‌های Block پروژه NBA Top Shot بیشترین کاربر را در بین توکن‌های NFT دارد. 

NBA Top Shot

NBA Top Shot پروژه ای است توسط Dapper Labs که در آن کاربران می‌توانند آثار هنری خود را با استفاده از این توکن بفروشند.

موفقیت آن را می توان به چه چیزی نسبت داد؟ خوب، NBA قطعاً عامل مهمی است.صدور کالاهای جمع آوری شده مربوط به یک بازی که بسیاری از مردم از قبل به آن علاقه مند هستند، فروش آسان تری نسبت به موارد دیجیتال دیگر است. 

همچنین NBA Top Shot به هیچ وجه احساس یک بلاک چین را به دارندگان آن نمی‌دهد.

به احتمال زیاد بسیاری از کاربران NBA Top Shot حتی نمی‌دانند که از یک توکن مبتنی بر بلاک چین استفاده می‌کنند و این یک موفقیت برای پروژه محسوب می‌شود.

۳٫ Cryptopunks

Cryptopunks یکی از اولین توکن‌های NFT موجود در شبکه اتریوم است. این NFT‌ها برای سال‌ها در دسترس بوده اند تا اینکه توسعه توکن NFT در سال ۲۰۲۱ به شکل عجیبی افزایش یافت شد. پروژه‌ای است که توسط آزمایشگاه لارو انجام شده است.

Cryptopunks

در سال ۲۰۱۸، می‌توانستید یکی از این توکن‌های NFT را با قیمت متوسط ۵۰-۱۰۰ دلار خریداری کنید. با این حال، در سال ۲۰۲۱ این توکن‌ها افزایش قیمت عجیبی داشته‌اند. در مارس ۲۰۲۱ گرانترین Cryptopunks به قیمت ۴۲۰۰ اتر فروخته شد.

خرید Cryptopunks اصلا سرمایه گذاری بدی نیست. اگرچه شایان ذکر است که خرید اولیه هر چیزی معمولاً همراه با مزایا است.

۴٫ Axie Infinity

Axie Infinity یک بازی در بلاک چین است که در آن بازیکنان می‌توانند حیوانات خانگی مجازی به نام Axies را پرورش دهند. می‌توانید این بازی را ترکیبی از Pokemon و CryptoKitties در نظر بگیرید.

Axie Infinity

بازیکنان صاحب این حیوانات اهلی هستند و آنها را کنترل می‌کنند یا می‌توانند آن‌ها را با بازیکنان دیگر معامله کنند. بازیکنان می‌توانند با یکدیگر در حالت نبر با غول یا در نبرد PvP (بازیکن در مقابل بازیکن) با یکدیگر روبرو شوند. 

از نظر فنی Axies از استاندارد ERC-721 در شبکه اتریوم پیروی می‌کند. این بازی همچنین دارای آیتم‌های NFT است.

Axie Infinity یکی از محبوب ترین بازی‌های NFT در شبکه اتریوم بوده است. 

با راه اندازی زنجیره Rhonin و هزینه‌های بالای گَس (gas) علاقه کاربران به این بازی کمتر شد.

۵٫ Decentraland

Decentraland یک بازی مجازی در بلاک چین است. بازیکنان می‌توانند LAND یا زمین مجازی را که توسط توکن ERC-721 نشان داده می‌شود، توسعه دهند و تجارت کنند.

Decentraland

هر قطعه از زمین منحصر به فرد است و مالکان می‌توانند انتخاب کنند که با چه چیز‌هایی می‌خواهند زمین خود را پر کنند. این زمین می‌تواند از یک صحنه ساده تا یک بازی تعاملی متفاوت باشد.

بازیکنان می‌توانند LAND را با توکن اصلی MANA خریداری کنند. به تعبیری Decentraland روند اقتصادی خاص خود را دارد، جایی که بازیکنان می توانند از راه‌های مختلف با یکدیگر تعامل داشته و از فعالیت خود درآمد کسب کنند. 

سخن پایانی

غیرقابل انکار است که در رمز ارز‌ها در صورت ورود به بازارهای NFT محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند و سود بیشتری نیز خواهند داشت.

علاوه بر این، نقدینگی برای توکن‌های NFT بسیار متفاوت از نقدینگی‌های دیگر است که شما در بازاری مانند بیت کوین یا دلار به آن عادت کرده‌اید. بنابراین در هنگام انتخاب برخی از آنها مراقب باشید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *