اخبار ارز دیجیتال

۵ دلیل افزایش قیمت بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

ارز دیجیتال بیت کوین یکی به عنوان بزرگترین رمز ارز در جهان است و عوامل زیادی در قیمت این کوین تأثیر می‌گذارد. با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده ۵ دلیل افزایش قیمت بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ را بررسی خواهیم کرد.

قیمت بین کوین در سال ۲۰۰۹، پایان سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش شدید بوده است و حتی توانست در سال ۲۰۲۱ برای مدتی از ۶۱۵۵ هزار دلار عبور کند برای همین پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰ هزار دلار نیز برسد.

به نظر نمی‌رسد که علی رغم افزایش ۶۰۰ درصدی بیت کوین از زمان ایجاد (۲۰۰۹) آخرین افزایش قیمت برای این رمز ارز باشد و ما می‌توانیم در ادامه شاهد روند صعودی بیشتری برای ارز دیجیتال بیت کوین باشیم.

علی رغم وقایع اخیر مانند شیوع ویروس کرونا، بسته شدن مرز‌ها، محدودیت تردد در داخل کشور‌ه و استان‌ها، نوسانات بازار و محدودیت‌های مختلف اقتصادی، بیت کوین به عنوان یک دارایی قابل اعتما در حال افزایش است. دلایل مختلفی برای رسیدن این دارایی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار براساس گزارشات و پیش بینی تحلیلگران وجود دارد.

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز بود که در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و هدف اصلی آن جایگزینی برای سیستم مالی در آینده بود. قیمت اولیه آن صفر دلار بود و اولین افزایش ثبت شده در جولای ۲۰۱۰ به ۰/۰۸ دلار بود.

طبق گفته BitPay تا سال ۲۰۱۳، معاملات ثبت شده در بیت کوین بیش از ۱۰ هزار بود و در اواخر نوامبر ۲۰۱۷، قیمت به ۱۰ هزار دلار رسید. در سال ۲۰۱۸، بیت کوین شدیدترین سقوط قیمت را تجربه کرد و ارزش آن به ۳/۲ هزار دلار رسید و سپس در دسامبر ۲۰۱۹ تا ۱۰ هزار دلار افزایش یافت.

در ژانویه ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین به ۴۰ هزار دلار افزایش یافت و در اواسط فوریه، به ۵۰ هزار دلار رسید. نمودار قیمت بیت کوین در ۱۳ مارس ۶۰ هزار دلار را نشان می‌دهد و حدود چند ساعت بعد به ۶۱٫۵ هزار دلار رسید.

دلایل افزایش ارزش بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار چیست؟

از ابتدای سال ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین از ۵ هزار دلار به بیش از ۲۰ هزار دلار افزایش یافت و به دو علت این افزایش قیمت رخ داد:

شیوع ویروس کرونا

شرکت‌های بزرگی چون تسلا، اسکوئر و میکرو استراتژی با سرمایه گذاری در بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش مطمئن و ضد تورمی تا حد زیادی به افزایش قیمت این رمز ارز کمک کردند. با شیوع ویروس کرونا اقتصاد جهان آسیب دید و مردم به دنبال ارز‌های جایگزین و مطمئن بودند.

سومین هاوینگ بیت کوین

هاوینگ بیت کوین هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد و سومین هاوینگ در ماه مه سال ۲۰۲۰، اتفاق افتاد. قیمت استخراج را از ۱۲/۵ بیت کوین به ۶/۲۵ کاهش داد. در نتیجه این هاوینگ، تقاضا برای بیت کوین به دلیل محدودیت کوین‌های در گردش افزایش یافت. همچنین، این رویداد از پیش بینی آینده رسیدن بیت کوین به ارزش ۱۰۰ هزار دلار پشتیبانی می‌کند.

همانطور که در طی این سال‌ها (۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱) مشاهده کرده‌اید، ارزش بیت کوین رشد و نزول قابل توجهی داشته است. با این حال، قیمت آن در آینده همچنان افزایش خواهد یافت و تا ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید. دلایل مختلفی برای افزایش قیمت پیش‌بینی شده‌اند که عبارتند از:

مقایسه‌ی بیت کوین با طلا

بیت کوین از بسیاری جهات مشابه طلا است.

طلا یک ذخیره جهانی است و گاهی بیت کوین به عنوان “طلای دیجیتال” در نظر گرفته می‌شود. صرف نظر از هشدار بیل گیتس به سرمایه گذاران در مورد به خطر انداختن دارایی‌ها، سرمایه گذاران بیت کوین را به عنوان یک گزینه برای انجام معاملات و سیستم‌های پرداخت در نظر می‌گیرند. ژانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری ایالات متحده، دارایی دیجیتال را آینده دار ذکر کرد، اگرچه علاقه مندان به رمز ارز‌ها همواره قصد دارند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند.

قابل اعتماد بودن بیت کوین

از زمان راه اندازی بیت کوین، سوالات زیادی در مورد امنیت و سایر ویژگی‌های آن شده است. اکثر مردم نگران بدافزار‌هایی بودند که باعث هک پلتفرم‌های دیجیتالی و سرورها می‌شدند. دیگران نگران موفقیت در استفاده از غیرمتمرکز سازی بودند، در حالی که دیگران فکر می‌کردند که آیا هاوینگ بیت کوین شبکه را از بین می برد؟ به راحتی می‌توان گفت که بیت کوین ثابت کرده است که با موفقیت کار کرده و از نفوذ هک جلوگیری می‌کند. پس از ۱۲ سال، بیت کوین ثابت کرده که بر اساس بلاک چین قابل اعتماد و امن ساخته شده است.

همه گیری ویروس کرونا

سیستم فعلی بازار به دلیل حوادث ویروس کرونا متحمل آسیب‌پذیری شده است. رکود در اقتصاد جهانی از زمان شیوع یک چالش بود.در زمان همه گیری ثابت شد که بیت کوین یک دارایی موفق در پرداخت و ذخیره ارزش است.

محبوبیت بیت کوین نیز به همین دلیل افزایش یافت و مقاومت آن در برابر تورم آن را به یک دارایی ارزشمند در سیستم بازار تبدیل کرد.

ارتباط با مؤسسات مالی

موسسات مالی مختلف استفاده از بیت کوین را در تسهیل خرید و فروش، به ویژه در پلتفرم‌های آنلاین خود، مورد استفاده قرار داده‌اند. موسساتی مانند جی پی مورگان (JP Morgan)، پی پال (PayPal) و حتی ویزا (Visa) دارایی‌های دیجیتال را با ارائه خدمات رمز ارز در اختیار گرفته‌اند. در نتیجه، محبوبیت آن افزایش یافت. سرمایه گذاران به خرید بیت کوین ادامه می‌دهند و ارزش آن را افزایش می‌یابد.

نسبت نقد شوندگی بیت کوین

سرمایه گذاران دارایی‌‎هایی با نسبت نقدینگی بالا را ترجیح می‌دهند؛ زیرا این دارایی‌ها در بازار به راحتی فروخته و خریداری می‌شوند. به همین ترتیب، بیت کوین بالاترین نسبت نقدینگی را در میان ارزهای دیجیتال دارا است و دلیل آن را می‌توان افزایش صعودی آن دانست؛ زیرا تبادل دارایی به آسانی انجام می‌شود.

جمع بندی

افزایش قیمت بیت کوین را می‌توان به دو علت نسبت داد: اعتماد بیشتر و روند جهانی. این عوامل از رشد قابل انتظار دارایی دیجیتال به ۱۰۰ هزار دلار در سال‌های آینده پشتیبانی می‌کنند.

بیت کوین از ۲۰ هزار دلار دسامبر ۲۰۲۰ عبور کردو در ژانویه ۲۰۲۱ به ۴۰ هزار دلار و در مارس به ۶۰ هزار دلار رسید. بیت کوین هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت را نشان نمی‌دهد. کارشناسان بلاک چین پیش بینی می‌کنند، بیت کوین به یک دارایی اصلی تبدیل می‌شود و در صورت ادامه روند، از هدف ۱۰۰ هزار دلار پیشی خواهد گرفت.

آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)، شریک و بنیانگذار Morgan Creek Digital، از تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی‌ها در مورد رسیدن بیت کوین تا ۱۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۱ پشتیبانی می‌کند. همچنین ادامه داد:”من معتقدم که بیت کوین قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به قیمت ۱۰۰ دلار خواهد رسید.” اگر پیش بینی‌های او دقیق باشد، ارزش بازار بیت کوین به ۲ تریلیون دلار می‌رسد.

یک دلیل افزایش قیمت بیت کوین که همواره مهم و قابل توجه است، پذیرش آن از سوی افراد به خصوص افراد مشهور است. از طرفی بسیاری از تحلیلگران آن را جایگزین سیستم مالی آینده می‌بینند که همین باعث پذیرش بیت کوین و افزایش ارزش این رمز ارز شده است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *