تحلیل تکنیکالتحلیل قیمت

۶ دلیل احتمالی سقوط ۳۰۰۰ دلاری بیت کوین

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بیت کوین در عرض چند ساعت ناگهان حدود ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد. شش دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است این اتفاق افتاده باشد.

بیت کوین طی چند ساعت نزدیک به ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد و در نتیجه قیمتی کمتر از ۱۷۰۰۰ دلار به دست آورد. ظاهراً ایالات متحده از برداشت های اولیه OKEx به مقررات محدود کننده اضافی و افزایش ریزش صرافی ها چشم دوخته اند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است، این اتفاق رخ دهد.

برداشت از سرگیری OKEx: بازرگانان چینی می‌توانند سود ماینینگ را دریافت کنند.

OKEx یکی از برجسته ترین صرافی های ارزهای دیجیتال در بازارهای آسیا است. در اوایل اکتبر بنیانگذار صرافی OKEx دستگیر شد و اندکی پس از آن، محل برگزاری برداشت ها را متوقف کرد.

در حالی که این شرکت به مشتریان خود اطمینان می‌داد که هیچ جای نگرانی وجود ندارد. در آن زمان کیف پول های OKEx حدود ۲۰۰ هزار بیت کوین بر روی خود داشتند که در آن زمان حدود ۲٫۳ میلیارد دلار ارزش داشت. این بدان معناست که سرمایه گذارانی که برای کنترل ارز دیجیتال خود، مجدداً سود خود را فروخته اند، دور از ذهن نیست.

همچنین این احتمال وجود دارد که ماینر های چینی از بورس برای فروش برخی از سودهای ماینینگ که به دست آورده اند، استفاده کرده اند. از این گذشته، گزارش شد که آنها به دلیل اینکه کارت های بانکی آنها را مسدود کرده بود، در پرداخت قبض های برق مشکلاتی داشتند.

شایان ذکر است که OKEx در ابتدا گفت که فردا اقدام به برداشت می‌کند، اما این کار را یک روز زودتر و در زمان معاملات آسیا انجام داد.

مقررات بالقوه مضر ناشی از دولت ترامپ

اوایل امروز، برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال Coinbase در ایالات متحده، از مقررات شایعه پیشنهادی وزیر خزانه داری کشور ترسیده است.

این مقررات مربوط به کیف پول های ارز دیجیتال است که خود میزبان آن هستند. این مقام عالی رتبه نگران است که در صورت اجرای آن، به کاربران و همچنین به نقش کلی ایالات متحده در زمینه ارزهای دیجیتال آسیب برساند.

این مجموعه قوانین پیشنهادی برای تأیید هویت کاربرانی که قبل از انجام معامله از کیف پول های خود میزبان (کیف پول سخت) استفاده می‌کنند، به صرافی هایی نیاز دارد. این یک دخالت مستقیم در خلوت شخصی است که ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

تاکنون اصلاح عمده دیده نشده است

در این رقابت تاکنون بیت کوین فقط صعود کرده بود. در ۲۲ نوامبر، ارز دیجیتال یک روز ترید بی ثبات داشت و به بالاترین قیمت روزانه خود در حدود ۱۸،۷۷۰ دلار و کمترین سقوط روزانه خود به ۱۷،۶۰۰ دلار با تفاوت ۱۱۰۰ دلار رسید. در نهایت، بیت کوین در حدود ۱۸،۴۳۵ دلار تسویه حساب کرد و روز را با ضرر ناچیزی بست.

امروز بیت کوین در بایننس حدود ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد. دیروز به بالاترین قیمت خود یعنی حدود ۱۹،۵۰۰ دلار رسیده بود و امروز به ۱۶،۴۰۰ دلار کاهش یافت و قبل از اصلاح به ۱۶،۹۰۰ دلار رسید، جایی که در زمان نوشتن این مقاله معامله می‌شد.

بیت کوین در بایننس حدود 3000 دلار سقوط کرد

میزان سقوط حدود ۱۵٪ را نشان می‌دهد و بسیاری از تریدر ها خواهان آن بودند. جالب است که ببینید عملکرد بازار چگونه به جلو پیش می‌رود.

بالاترین قیمت در حدود ۲۰ هزار دلار یک مقاومت فنی و روانی قوی است

کسانی که چند ماه پیش بودند، مطمئناً به خاطر می‌آورند که ادعای قاطعانه مقاومت ۱۰ هزار دلاری بیت کوین برای چه سختی هایی بود. جدا از سطح فنی قوی برای خرس ها، این یک مقاومت روانی مهم بود.

اکنون، همین امر در مورد ۲۰،۰۰۰ دلار نیز صدق می‌کند، اما تقویت شده است. این نه تنها یک مقاومت فنی قوی است، زیرا همیشه بالاترین سطح را دارد، بلکه یک مقاومت روانی حتی قوی تر است. به هر حال، در طول تاریخ هرگز بیت کوین در بالاتر از این سطح معامله نشده است.

پس از ۲۰ هزار دلار، قیمت مشخص می‌شود، اما تا زمانی که این اتفاق نیفتد، کار زیادی برای گاوها وجود دارد.

افزایش ورودی به صرافی ها که نشان دهنده فشار فروش شدیدتر است

ارز دیجیتال اولیه از اوایل اکتبر تقریباً ارزش خود را دو برابر کرد. بیت کوین در کمتر از دو ماه از کشمکش از حدود ۱۰ هزار دلار به ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار رسید.

چنین افزایش چشمگیر در مدت زمان نسبتاً کوتاهی باعث شد که بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین شاهد افزایش ارزش سهام خود باشند. به طور طبیعی، تصور اینکه برخی از آنها تصمیم گرفته اند سودهایی کسب کنند، امن است.

به گفته کی یانگ جو، مدیرعامل شرکت تجزیه و تحلیل CryptoQuant، این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاده است. اندکی قبل از سقوط قیمت “میانگین ورودی همه صرافی ها” افزایش یافت، که این نشانه ای است که نهنگ ها مقدار زیادی بیت کوین را به پلتفرم های صرافی های ارزهای دیجیتال واریز می‌کنند.

چنین مقادیر قابل توجهی می تواند فشار فروش را القا کند و منجر به ایجاد سریع، کوتاه مدت شدن ناگهانی کاهش قیمت شود. با این حال، یانگ جو ادعا کرد که شاخص های بلند مدت زنجیره ای هنوز “می گویند فشار خرید غالب است”.

ترس و گرایش بیش از حد گسترده: به طور رایج یک سیگنال خرس است

دلیل دیگر سقوط بیت کوین می تواند افزایش FOMO (ترس از دست دادن) باشد. جستجوهای “خرید بیت کوین” با افزایش تدریجی قیمت در گوگل ترندز سر به فلک کشید.

تعداد آدرسهای تازه ایجاد شده در شبکه بیت کوین نیز به بالاترین میزان تجربه آخرین افزایش قیمت سهموی در اواخر سال ۲۰۱۷ و اوایل سال ۲۰۱۸ رسیده است.

نکته مهم ارز دیجیتال اندیکاتور Fear & Greed است که در یک طمع شدید قرار دارد. به گفته سرمایه گذار افسانه ای وارن بافت، مهم است که “ترس وقتی دیگران طمع می‌کنند. “

در هر صورت، اندیکاتور greed 93 از نظر تاریخی اندیکاتوری برای افزایش بیش از حد بازار و احتمالاً به دلیل اصلاح، است.

ترس و گرایش بیش از حد گسترده: به طور رایج یک سیگنال خرس است

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *