تحلیل قیمت

۶ پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

اگر قیمت بیت کوین بر اساس روند پیش بینی شده حرکت نکند شاهد افزایش قیمت آن در ماه‌های آینده تا ۱۰۰ و ۲۰۰ دلار خواهیم بود. در ادامه ۶ پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ را بر اساس نظر کارشناسان و تحلیلگران برتر بازار ارائه می‌کنیم.

کووید ۱۹ و افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۲۰ هزار دلار بدون شک از مهم‌ترین رویدادهای سال ۲۰۲۰ هستند و همانطور که می‌دانید، اولی نقش به‌سزایی در وقوع دومی داشته است؛ که به نوبه خود، یک مورد را روشن کرده است. افزایش قیمت در سال ۲۰۱۷ نتیجه FOMO خرده فروشی و ترس بوده است، در حالی که ادامه‌ی روند بیت کوین در ۲۰۲۰ نیز ادامه دارد (به دلیل مشارکت های نهادی) و می‌تواند تا سال ۲۰۲۱ ادامه یابد.

اما با توجه به روند فعلی قیمت بیت کوین، چشم انداز آینده سودآورترین دارایی قابل سرمایه گذاری دهه آینده چیست؟ در اینجا چند پیش بینی وجود دارد.

۶ پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱

در دنیای جدید رایج ترین و مورد بحث ترین موضوع تکنولوژی، خصوصاً در مورد علاقه عمومی، همچنان پیش بینی قیمت بیت کوین و حدس و گمان در مورد ارزش آن در آینده است.

در حال حاضر، بیت کوین در یک چرخه بازار گاو نر است که بیش از ۲۰۰ درصد از سال گذشته افزایش یافته است و به جز چند سهام مانند تسلا، از هر چیز دیگری در سال ۲۰۲۰ بهتر عمل می‌کند. اما به نظر می‌رسد این رقابت متفاوت از رقابت در اواخر سال ۲۰۱۷ باشد. برای یک نفر، به طور قطع از بالاترین قیمت تاریخ عبور کرده است. نهادها در حال جمع شدن هستند، در حالی که عمدتا مردم هنوز هم در حاشیه هستند.

“ما غرق در پول و اعتبار هستیم”

پیش بینی های شش رقمی قیمت برای هر بیت کوین با سرعت بخشیدن به گسترش پولی بانک مرکزی به عنوان عامل اصلی، به طور فزاینده ای برای این چرخه گاو نر رایج می‌شود.

در حقیقت، سرمایه گذاران میلیاردر مانند Ray Dalio شروع به گرم کردن ایده بیت کوین در کنار طلا به عنوان راهی برای ایجاد تنوع در برابر آنچه او “ارزش استهلاک پول” می‌نامد، می‌کنند.

“ما غرق در پول و اعتبار هستیم که بیشتر قیمت دارایی ها را بالا می‌کشد و ثروت را به گونه ای توزیع می‌کنیم که سیستمی که به اعتقاد ما عادی است قادر به این کار نیست و این ارزش پول و اعتبار ما را تهدید می‌کند، “او در جلسه Reddit در ۸ دسامبر هشدار داد.

“به احتمال زیاد آن موج کاهش نخواهد یافت، بنابراین این دارایی ها با اندازه گیری ارزش استهلاک پول کاهش نمی‌یابند. تنوع خوب از نظر ارز و کشورها و همچنین کلاس های دارایی بسیار مهم است. “

رئیس گروه deVere پیش بینی می‌کند که بیت کوین در سال ۲۰۲۱، ۵۰ درصد روند صعودی بیشتر از نرخ فعلی داشته باشد

Nigel Green، بنیانگذار و مدیر عامل سازمان مشاوره مالی پیشرو گروه DeVere، فکر می‌کند که بیت کوین قصد ندارد در سال ۲۰۲۱ همان روند سال ۲۰۱۸ را ادامه دهد. با این حال، از آنجا که این دارایی بالاترین رقم سالانه را به ثبت رسانده است، احساس می‌کند که بیت کوین با پسرفت روبرو خواهد شد و بازرگانان به دنبال گرفتن سود هستند. اما این مانع از رشد بیشتر دارایی دیجیتال نمی‌شود.

البته فراز و نشیب هایی در بازار وجود خواهد داشت، اما جای تردید نیست: سیر طولانی مدت قیمت بیت کوین رو به بالا است.

علاوه بر این، گرین معتقد است که سال آینده، قیمت بیت کوین ۵۰ درصد دیگر از سطح فعلی جهش خواهد کرد.

در واقع، به نظر من سودمند است زیرا بیت کوین احتمالاً یک رکوردشکنی دیگر در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت و انتظار می‌رود این روند فعلی ۵۰٪ افزایش یابد و احتمالاً دوبرابر شتاب فعلی شود.

اساساً، رئیس گروه deVere انتظار دارد قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ به ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار برسد.

تحلیلگران بلومبرگ، قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ را چیزی حدود ۵۵۰۰۰ دلار پیش بینی می‌کنند

بلومبرگ مدتی است که بازار بیت کوین را زیر نظر گرفته است. به حدی که تحلیل گران مالی از رسانه ها به طور متناوب بخش های اختصاصی تحقیقات بازار و چشم انداز آینده در بیت کوین را جمع آوری و منتشر می‌کنند.

آنها در آخرین گزارش خود در مورد بیت کوین، بازار بسیار قوی و سرسختی را برای بیت کوین در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده اند.

از نظر ما بیت کوین تمایل خود را برای پیشبرد قیمت تا سال ۲۰۲۱ حفظ خواهد کرد، با شاخص های کلان اقتصادی، فنی و تقاضا در مقابل عرضه که از مقاومت هدف ۵۰ هزار دلار حمایت می‌کنند و حاکی از محدودیت بازار در حدود ۱ تریلیون دلار است. نرخ ۱۰،۰۰۰ دلار پس از شناخته شدن به عنوان حد مقاومت دیجیتال از سال ۲۰۱۷، به یک سطح حمایت حساس تغییر کرده است.

بیت کوین در سال ۲۰۲۱ میانگین قیمت ۳۶۰۰۰ دلار خواهد داشت: نظرسنجی ارز دیجیتال Kraken

در این سال، ارز دیجیتال کراکن دو نظرسنجی از بازار انجام داد. یکی در ماه مارس و دیگری در ماه نوامبر. ۷۲ درصد از پاسخ دهندگان (برای نظرسنجی نوامبر) از تجار و سرمایه گذاران بودند.

۱۸ درصد پاسخ ها از سوی موسسات (کارگزار، متولی، دفتر خانواده، صندوق پوشش ریسک، وام دهنده، بازار ساز، یک شرکت سهامی خاص، شرکت بازرگانی اختصاصی یا سرمایه گذار خطرپذیر) بوده است. و ۴ درصد بقیه، از ارائه دهندگان خدمات دیجیتال (خودپرداز، صرافی، وام دهنده، پردازنده پرداخت) و استخراج کنندگان بودند.

در حالی که همه ی آن ها پیش بینی های قیمت بیت کوین تا حدودی مناسب بوده است، تقریباً همه خواستار رسیدن هدف بیت کوین به طور متوسط به ۳۶۰۰۰ دلار در سال آینده هستند. حتی برخی متوسط قیمت بیت کوین را برای سال ۲۰۲۱ ۲۵۰۰۰ دلار عنوان کرده اند.

اما برخی پیش بینی ها کمی بیش از حد تابلو بود.

تقریباً ۸٪ از پاسخ دهندگان هدف قیمتی بزرگتر یا مساوی با ۱۰۰۰۰۰ دلار را ارائه دادند و ۲۰٪ از پاسخ دهندگان هدف قیمتی بالاتر از یا برابر با ۵۰،۰۰۰ دلار را گزارش کرده اند.

پیش بینی بر اساس هاوینگ

آنتونی پمپلیانو تا دسامبر ۲۰۲۱ پیش بینی بیت کوین ۱۰۰۰۰۰ دلار را کرده است

آنتونی پمپلیانو، بنیانگذار Morgan Creek Capital، طرفدار بیت کوین در فضای ارزهای دیجیتال بوده است. پامپ در مورد موارد مختلفی از وضعیت فعلی توسعه بلاکچین تا چشم انداز بازار بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بحث کرد.

pomp_george

تنها چیزی که بر پذیرش بیت کوین حاکم است زمان است و در حالی که برای تازه کارها زمان لازم است تا تحقیقات خود را درباره کل گستره امکانات موجود در دارایی های دیجیتال انجام دهند، اما در نهایت به بیت کوین می‌رسند.

در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۱، پمپلیانو اظهار داشت که هاوینگ افزایش زیادی را در مسیر قیمت ارز دیجیتال ایجاد می‌کند. چرا؟ زیرا که ریاضیات کد بیت کوین کاملاً ساده است و از تئوری عرضه و تقاضای مرسوم پیروی می‌کند.

اصول اساسی اقتصادی حکم می‌کند اگر در زمانی که تقاضا برای دارایی افزایش می‌یابد و عرضه ی آن کاهش، آن دارایی ثابت باشد، قیمت آن باید افزایش یابد. از جمله، این امر پامپ را به پیش بینی هدف ۱۰۰۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۱ ترغیب كرد و هاوینگ تنها عامل اصلی است كه وی هنگام پیش بینی خود در نظر گرفت.

هاوینگ یک لحظه ی بزرگ برای بیت کوین خواهد بود. من فکر نمی‌کنم که یک روز بعد قیمت آن گران شود، اما فکر می‌کنم از امروز تا دسامبر ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین را ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهیم دید.

محقق Messari، در اکتبر ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین را ۲۷۶۰۰۰ دلار پیش بینی کرد

چند ماه پیش، جک پوردی، محقق ارز دیجیتال در شرکت اطلاعات بازار دارایی های دیجیتال Messari در یک توییت نشان داد که چگونه قیمت بیت کوین به طور کامل از روند بازگشت سود در سال های هالوینگ پیروی می‌کند.

در حالی که قیمت بیت کوین در اکتبر ۲۰۱۶، ۸۹۵ دلار بود، یک سال بعد با ثبت سود ۲۰X مشاهده شد. محاسبات مشابهی که از قیمت بیت کوین در ماه اکتبر انجام شده است، در سال ۲۰۲۱، ۲۷۶۰۰۰ دلار را پیش بینی می‌کند.

و این چیزی است که جریان Stock-To-Flow بیان می‌کند

PlanB، تحلیلگر کوانتومی مستقر در هلند، در جامعه ارزهای دیجیتال و در میان مجامع سنتی سرمایه گذاری مالی با مدل سهام خود برای گردش (S2F) مشهور شد. به نظر می‌رسد آخرین اقدام قیمت بیت کوین به طور کامل از مدل پیش بینی شده وی پیروی می‌کند.

PlanB برای اولین بار مدل S2F را در آوریل ۲۰۱۹ منتشر کرد. از طریق آن، او به رابطه بین تولید عرضه و سهام فعلی موجود پرداخت و اساساً ارزش بیت کوین را از طریق کمبود محاسبه کرد.

این مدل پس از سه دوره از اتفاق افتادن هاوینگ، اکنون با موفقیت از قیمت بیت کوین با درجه بالایی از دقت نقشه برداری کرده است. سال هاوینگ همانند ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ تا کنون با پیش بینی گسترده برای سال ۲۰۲۱ به ایفای نقش خود ادامه داد.

اکنون PlanB می‌گوید که گرچه بیت کوین ۲۳،۰۰۰ دلاری “خوب” است، اما هنوز هم با S&P 500 ارتباط مطابقت نمی‌کند؛ این به نوبه ی خود باعث می‌شود که قیمت ۶۰،۰۰۰ دلار بیت کوین در سال ۲۰۲۱ را پیش بینی کند.

آیا بیت کوین ۱۰۰، ۲۰۰ هزار دلار خواهد شد؟

مدیر عامل Morgan Creek، مارک یوسکو گفت که قیمت بیت کوین ممکن است بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال آینده باشد. قیمت در حال حاضر بیش از دو برابر شده است، اما هنوز هم باید در ۱۲ ماه آینده تقریبا ۳۰۰ درصد دیگر به دست آورد تا به شش رقم برسد.

این برآورد پیش بینی مدل رایج سهام به جریان (S2F) را نشان می‌دهد که سازنده آن، planB، می‌گوید همچنان در مسیر درست قرار دارد. ماه گذشته، planB بار دیگر تأکید کرد که اکنون بدون شک بیت کوین به دلیل “کمبود تأمین” تا دسامبر ۲۰۲۱ به ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهد رسید.

او ماه گذشته نوشت: “مردم می‌پرسند که آیا من هنوز به مدل خود معتقدم. روشن است، من هیچ شک ندارم که بیت کوین S2FX صحیح است و بیت کوین قبل از دسامبر ۲۰۲۱ روی ۱۰۰، ۲۸۸ هزار دلار ضربه خواهد زد.”

همانطور که گزارش شد، بیت کوین در یک ماه گذشته خط میانگین روند مدل S2F را بدست آورده است.

۲۰۰،۰۰۰ تا ۳۰۰،۰۰۰ دلار یک پیشبینی محافظه کارانه ای است؟

به گفته تحلیلگران دیگر پیش بینی قیمت ۲۰۰۰۰۰ دلاری نسبتاً آرام می‌شود. Will Woo، تحلیلگر مشهور زنجیره ای می‌گوید که این بار شاهد شواهد بیشتری درباره “هودلینگ” و همچنین کاهش عرضه بیت کوین در صرافی ها در نتیجه کمبود سهام قبلی است.

ذخیره بیت کوین در همه صرافی ها

به گفته Woo، این برای خرس ها یک ضربه مضاعف خواهد بود.

“مدل برتر من که پیشنهاد ۲۰۰ هزار دلار برای هر بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ است، محافظه کارانه به نظر می‌رسد، ۳۰۰ هزار دلار دور از ذهن نیست.”

وی در پست دیگری ادامه داد: “من هرگز برای سال ۲۰۲۱ اینقدر سرسخت نبوده ام.” این مرحله تجمع مجدد همزمان با تخلیه موجودی بازار در حدود ۲ برابر طولانی تر و عمیق تر از چرخه گذشته است. این امر بیت کوین را ارسال می‌کند. “

۴۰۰ هزار دلار و بالاتر برای “طلای دیجیتال”؟

پیش بینی قیمت حتی بالاتر از این استدلال ناشی می‌شود که بیت کوین می‌تواند چالشی را شروع کند یا در حال حاضر شروع به به چالش کشیدن می‌کند و در نهایت طلا را به عنوان ذخیره ارزش واقعی جایگزین می‌کند. جالب توجه است که برخی از صعودی ترین پیش بینی ها از طریق مالی قدیمی آغاز شده است زیرا بیت کوین در اوایل دسامبر به بالاترین قیمت جدید خود رسید و از طلا در سال ۲۰۲۰ بسیار بهتر عمل کرد.

به عنوان مثال، در نوامبر، یک تحلیلگر از Citibank در یادداشتی به مشتریان گفت كه بیت کوین در سال ۲۰۲۱ می‌تواند به ۳۱۸،۰۰۰ دلار برسد. مدیر عامل سیتی بانک، Tom Fitzpatrick، “تجمعات غیر قابل تصور تاریخی بیت کوین را به دنبال اصلاحات دردناک” ذکر کرد.

در حال حاضر، مدیر سیتی بانک معتقد است كه بیت کوین در میانه گاو نر است كه به نظر می‌رسد در “كانالی كه كاملاً مشخص است” وجود دارد كه آن را برای هدف ۳۱۸،۰۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۲۱ تنظیم می‌كند.

در همین حال JPMorgan همچنین شروع به اشاره به افزایش محبوبیت بیت کوین در میان سرمایه گذاران رایج می‌کند. در واقع، غول بانک سرمایه گذاری پتانسیل صعودی بسیار بیشتری را از بیت کوین به عنوان “طلای دیجیتال” در مقایسه با پذیرش طلا “بسیار پیشرفته” می‌بیند.

در یادداشتی به مشتریان، استراتژیست ها گفتند:

“پذیرش بیت کوین فقط توسط سرمایه گذاران نهادی آغاز شده است، در حالی که برای طلا، پذیرش آن توسط سرمایه گذاران نهادی بسیار پیشرفته است. اگر این تز میان مدت و بلند مدت درست به اثبات برسد، قیمت طلا در طی سالهای آینده از یک طوفان ساختاری رنج خواهد برد.”

امروزه محدودیت بازار بیت کوین کمتر از ۴٪ از طلا است. این پتانسیل صعودی عظیم همچنین سایر سرمایه گذاران مشهور را بر آن داشته است تا پیش بینی های خود را که شامل به چالش کشیدن بیت کوین و حتی پیشی گرفتن از طلا است با محدودیت بازار ۹ تریلیون دلاری خود به اشتراک بگذارند.

Anthony Pompliano از مورگان کریک هنوز در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۰ هزار دلار را هدف قرار می‌دهد. با این حال، اگر بیت کوین شروع به جذب طلا کند، در تابستان او ۴۰ هزار دلار در بلند مدت را هدف قرار داد. در همین حال، بنیانگذاران صرافی های جوزا، تایلر و کامرون وینکلوس، معتقدند که بیت کوین “یک طلای بهتر از طلا” است، به این معنی که افزایش قیمت تا ۵۰۰ هزار دلار اکنون اجتناب ناپذیر است.

طبق گفته کامرون، MicroStrategy و سایر شرکت های سرمایه گذاری که مقادیر قابل توجهی بیت کوین خریداری می‌کنند، تنها نقطه آغاز یک تغییر عمده است. علاوه بر این، وال استریت شروع به داغ کردن بیت کوین کرده است زیرا به سرعت تبدیل به “بدون نیاز به فکر” برای اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌شود. این دوقلوهای Winklevoss با مقایسه آن با پایین بازی اول در یک بازی بیس بال ۹ دوره ای، انتظار دارند که ارزش بیت کوین در سال های آینده همچنان صعود کند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *