اخبار ارز دیجیتال

دستگیری ۶۲ کارمند صرافی Thodex در ترکیه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

با گذشت زمان وضعیت صرافی Thodex در ترکیه نگران کننده می‌شود. حتی اگر این شرکت ادعا کند همه چیز خوب است، اما پلیس ترکیه چندین نفر از کارمندان را دستگیر کرده است. این خبر خوبی برای کاربران آسیب دیده نیست؛ زیرا به نظر می‌رسد اوضاع وخیم تر از حد انتظار آنها باشد.

اوضاع Thodex و کاربران آن تا حدی مشکل ساز و نگران کننده است. این صرافی نه تنها از دسترسی کاربران به حسابشان جلوگیری کرده است، بلکه در حال حاضر هیچ کس قادر به برداشت وجه نیست. با افزایش پرونده های قضایی علیه این شرکت و کارمندان آن، اوضاع نسبت به قبل بدتر می‌شود.

به گفته منابع رسمی، طی ۲۴ ساعت گذشته (۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) چندین نفر از کارمندان این شرکت دستگیر شده‌اند. با دستگیری آنها تحقیقات در مورد کلاهبرداری آنها آغاز می‌شود.

هرچند هیچ شواهدی مبنی بر کلاهبرداری در دست نیست، اما قابل درک است که چرا کاربران نگران هستند.

یک خبر جالب که با ادعای کارمندان همخوانی ندارد فرار بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Thodex از کشور است. مقامات پلیس تأیید کردند که فاروک فاتح اوزر (Faruk Fatih Ozer) در حال حاضر در تیرانا، پایتخت آلبانی است.

سؤال این است که چرا او در چنین موقعیت حساسی در آنجا است.

در حال حاضر، پلتفرم معاملاتی Thodex برای کاربران غیرقابل دسترس است و برداشت وجه هنوز متوقف است. فرار مدیر عامل شرکت دلیل بسیار خوبی برای نگرانی است؛ زیرا شاید بسیاری از افراد نتوانند سرمایه خود را پس بگیرند.

آیا این دستگیری‌ها همچنان ادامه خواهد داشت؟

دستگیری این ۲۶ کارمند پایان کار نخواهد بود. دادستان برای بازداشت ۷۸ نفر دیگر نیز حکم صادر کرده است. این دستگیری‌ها در ۸ شهر ترکیه انجام شده و پلیس هنوز به دنبال ادامه‌ی ماجرا است.

این فرار و دستگیری‌ها نشان می‌دهد که این شرکت یا به دلیل هک ضرر کرده است یا کسی قصد دارد آن را بدزدد.

از انتشار گزارش‌های منفی در رسانه‌ها جلوگیری می‌شود؛، زیرا این شرکت اعتبار خود را در طی چند روز از دست داده است. همراه با ممنوعیت پرداخت ارزهای دیجیتال در سراسر ترکیه، آینده‌ی خوبی برای رمز ارز‌ها دیده نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *