مفاهیم پایه

۱۲ کتاب درباره بلاک چین که ارزش خواندن دارند

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

اگر به‌دنبال کتاب درباره بلاک چین هستید، می‌توانید این مقاله را به عنوان یک راهنما ئذ مسیر ورود به دنیای کریپتو ببینید. بلاک‌چین پایه و ساسا ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین و اتریوم است. شرکت‌های بزرگی چون گلدمن ساکس، جی پی مورگان و غیره سرمایه‌گذاری متعددی در این حوزه انجام داده‌اند و همین امر بسیاری از افراد را به‌سوی این صنعت جذب کرده است. برای افرادی که می‌خواهند درباره فناوری بلاک چین و کاربردهای آن بیشتر بیاموزند، در ادامه چند نمونه ازبهترین کتاب‌ها در زمینه  فناوری بلاکیچن ارائه شده است.

معرفی چند کتاب درباره بلاک چین

The Starfish and the Spider: قدرت توقف ناپذیر سازمان‌های بدون رهبر

The Starfish and the Spider

نوشته‌ی Ori Brafman و Rod A. Beckstrom

این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا نظریه های مختلفی مانند تئوری بازی و نظریه ی عدم تمرکز را که در ایجاد سیستم های اتریوم و بیت کوین ضروری است، درک کنند. در طول کتاب، نویسندگان در مورد مفهوم ساده ی عنکبوت و ستاره دریایی بحث می‌کنند. آن ها ادعا می‌کنند که وقتی سر عنکبوت بریده شود، می‌میرد. با این حال، وقتی پای یک ستاره دریایی بریده می‌شود، بدن او مجددا رشد می‌کند. با استفاده از این مفهوم، آن ها سعی می‌کنند مفهوم سازمانرهایی را که فاقد جنبه های رهبری و تمرکززدایی هستند، درک کنند. آن ها ادعا می‌كنند كه سازمان های بدون رهبر مانند ستاره دریایی عمل می‌كنند زیرا وقتی بازوی سازمان قطع شود، باز می‌تواند بدنه كاملاً جدیدی ایجاد كند.

The Basics of Bitcoins and Blockchains: مقدمه‌ای بر ارزهای دیجیتال و فن‌آوری که به آن ها قدرت می‌بخشد

The Basics of Bitcoins and Blockchains
نوشته ی آنتونی لوئیس

در این عنوان اصول بیت کوین و فن‌آوری بلاک چین مورد بحث قرار می‌گیرد. این شامل کلیه اطلاعات مقدماتی است که ممکن است نیاز باشد صاحب مشاغل از آن ها مطلع شود. در طول کتاب، نویسنده به معرفی بیت کوین و بلاکچین و نحوه ی کار آن ها برای درآمدزایی به عنوان یک تجارت می‌پردازد. نویسنده همچنین درمورد این که چگونه مشاغل نوظهور می‌توانند تکنیک های مختلفی را برای بهینه سازی استفاده از این فن‌آوری ها به کار گیرند، بحث می‌کند.

Bitcoin for Dummies

Bitcoin for Dummies
نوشته ی پریپتو

این مقدمه در ارز دیجیتال برجسته ی جهان در مورد مزایای کار با ارز دیجیتال بحث می‌کند. نویسنده جنبه های اساسی فن‌آوری بلاکچین و نحوه ی ایجاد بیت کوین را توضیح می‌دهد. علاوه بر این، نویسنده جزئیات خطرات موجود پیرامون ارز دیجیتال را بیان می‌کند.

The People’s Money – بیت کوین
نوشته ی آدام تپر

نویسنده این جا در مورد اهمیت بیت کوین در بازار فعلی بحث می‌کند. وی اظهار داشت که بیت کوین مبنای مالی جهانی را فراهم می‌کند که به تجارت در سراسر جهان امکان می‌دهد تا فعالیت های خود را به راحتی انجام دهند. آدام تپر همچنین پیشنهاد می‌کند که کارآفرینان باید روی ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند زیرا انتظار می‌رود ارزش آن به مرور زمان به دلیل گردش مالی کل رشد زیادی بکند.

Blockchain: طرح اولیه برای اقتصاد جدید
توسط ملانی سوان

سوان در مورد ویژگی های صنعت بلاک چین بحث می‌کند. نویسنده این جا افراد مبتدی را با بیت کوین آشنا می‌کند و اظهار داشت که بلاکچین و بیت کوین به یک نیروی عمده در اقتصاد جهان تبدیل می‌شوند. وی همچنین مزایای بیت کوین و بلاکچین را برای کارآفرینان شبکه های نوظهور ذکر کرده است.

Satoshi’s Vision: هنر بیت کوین
توسط کریگ رایت

این کتاب تمام جنبه های بیت کوین مانند مشخصات فنی استفاده از آن و تبعات اخلاقی و قانونی آن را توضیح می‌دهد. رایت در این جا مطرح می‌کند که چگونه کارآفرینان می‌توانند از محبوبیت روزافزون بیت کوین و دستاوردهایی که ممکن است در طول زمان کسب کند، استفاده کنند.

The Internet of Money: مجموعه ای از گفتگوها توسط آندریاس ام. آنتونوپولوس
نوشته ی آندریاس آنتونوپولوس

در این کتاب آنتونوپولوس در مورد چرایی ایجاد بیت کوین بحث می‌کند. وی اطلاعات مفصلی در مورد فرآیندهای استفاده شده برای ایجاد ارز دیجیتال ارائه می‌دهد و همینطور توضیح می‌دهد که چرا هر فرآیند به کار گرفته شده است. علاوه بر این، او مزایای مختلف ارز دیجیتال و سودهایی را که مختص کارآفرینانی است که از این فن‌آوری استفاده می کنند، ذکر کرده است.

Complex Social Networks (پژوهش های جامعه اقتصادسنجی)
نوشته ی فرناندو وگا-ردوندو

Vega-Redondo به بررسی تأثیرات ایجاد شبکه جهانی وب بر جمعیت عمومی جهان می‌پردازد. وی شبکه های اجتماعی پیچیده را به عنوان یک نظریه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و اظهار می‌کند که جهان امروز از طریق اتصالات شبکه ای به یک دهکده جهانی تبدیل شده است. وی همچنین ادعا می‌کند هیچ فن‌آوری موجود نیست که بتواند انسان را سریعتر از بیت کوین به هم متصل کند.

کتاب Cryptoassets نوشته کریس برنیسک و جک تاتار

Burniske و Tatar از منظر مالی به بلاک چین نگاه می‌کنند، آنها همچنین مفاهیم کلیدی فناوری را در طول مسیر پوشش می‌دهند. «دارایی‌های دیجیتال: راهنمای سرمایه‌گذاران مبتدی برای بیت‌کوین و فراتر از آن» برای سرمایه‌گذاران و نه برنامه‌نویسان یا علاقه‌مندان به بیت‌کوین نوشته شده است.  بیشتر توضیحات درباره سرکایه گذاری در ارزهای دیجیتال است. 

Burniske و Tatar با پیدایش بیت‌کوین در طول بحران مالی ۲۰۰۸ شروع می‌کنند و اصول اولیه را پوشش می‌دهند. آنها همچنین تفاوت های اساسی بین بیت کوین و فناوری بلاک چین را توضیح می‌دهند. سپس این کتاب به جزئیات در مورد انواع دارایی‌هایدیجیتال مانند توکن‌های دیجیتال و غیره می‌پردازد.

این کتاب همچنین با تلاش برای تعریف ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی، بسیار فراتر از بقیه ادبیات است. حتی فصلی وجود دارد که وظیفه دشوار توسعه یک چارچوب ارزش گذاری برای ارزهای دیجیتال را شرح می‌دهد.  

در نهایت، آن‌ها همچنین به جزئیات عملی سرمایه گذاری در بلاک چین می‌پردازند. کیف پول‌های بلاک چین، صرافی‌های ارزهای دیجیتال و عرضه اولیه کوین (ICO) همگی پوشش داده می‌شوند.

کتاب انقلاب بلاک چین (Blockchain Revolution) نوشته دان و الکس تاپسکات

تیم پدر و پسر دان و الکس تاپسکات در کتاب انقلاب بلاک چین توضیحاتی درباره ارزهای دیجیتال نوشته‌اند. پلتفرم کاملاً باز فناوری بلاک چین، کارهایی را که ما می‌توانیم به صورت آنلاین انجام دهیم، روشی که آن را انجام می‌دهیم و چه کسی می‌توانند در آن شرکت کنند، گسترش داده و تغییر خواهد داد.

به گفته Tapscotts، فناوری بلاک چین به شدت ارائه خدمات مالی در حال گسترش و حفاظت از اطلاعات هویت شخصی را بهبود می‌بخشد. بلاک چین همچنین مزایایی برای قراردادهای تجاری و توسعه اینترنت اشیا (IoT) دارد.

این کتاب همچنین راه های مختلفی را مورد بحث قرار می دهد که فناوری بلاک چین آینده پول، تراکنش‌ها و تجارت را تغییر می‌دهد. دان تاپسکات، همچنین نویسنده “ویکینومیکس” و پسرش الکس، متخصص در بلاک چین، این فناوری را به دقت توضیح می دهند.

آنها آن را به عنوان یک پروتکل ساده اما متحول می‌بینند که تراکنش‌های مالی را قادر می‌سازد از طریق بلاکچین هم ناشناس و هم امن باشند. نویسندگان تشخیص می‌دهند که فناوری بلاک چین هنوز در مراحل ابتدایی خود است. آنها کار بسیار خوبی برای جدا کردن آنچه که این فناوری می تواند در حال حاضر ارائه دهد از پتانسیل گسترده آن برای آینده انجام می دهد.

کتاب ساتوشی (Satoshi) اثر فیل شامپاین

فناوری بلاک چین و بیت کوین به هم مرتبط هستند؛ زیرا بلاک چین ارزهای دیجیتال را ممکن کرده است. این کتاب نوشته‌های خالق مرموز بیت کوین، معروف به ساتوشی ناکاموتو را ارائه می‌دهد. از اوایل سال ۲۰۲۰، عموم مردم هنوز هویت واقعی ناکاموتو را نمی‌دانستند.

شخصیت ناکاموتو فقط یک موجودیت مجازی دارد، بسیار شبیه به ایجاد ارز دیجیتال آن. این شخصیت فقط در نشریات آنلاین ناکاموتو برای توضیح بیت کوین در اولین روزهای معرفی آن وجود دارد. کتاب ساتوشی مجموعه ای قطعی از نوشته های ضروری ناکاموتو است، از جمله مقاله اصلی که ایده بیت کوین را شرح می دهد. این کتاب همچنین حاوی توضیحات ناکاموتو در مورد نحوه عملکرد بیت کوین و مجموعه ای از ایمیل ها و پست های انجمن آنلاین توسط ناکاموتو است.

کتاب توسعه دهنده بلاک چین (Blockchain Developer) اثر الاد الروم

در حالی که سایر کتاب‌های این فهرست یک نمای کلی از فناوری بلاک چین ارائه می‌دهند، این کتاب با در نظر گرفتن توسعه‌دهندگان نوشته شده است. به این ترتیب، The Blockchain Developer از بحث های فنی و اطلاعات دقیق و جزئی دوری نمی کند. پس از معرفی این فناوری و ساختار آن، نویسنده Elad Elrom در مورد فرآیند ایجاد بلاک چین، ساخت dApps و موارد دیگر صحبت می کند. بخش‌های تخصصی کتاب مربوط به بلاک‌چین‌های موجود محبوب برای توسعه‌دهندگان علاقه‌مند به ایجاد اپلیکیشن برای شبکه‌های از قبل موجود، و همچنین بخشی از کتاب در مورد برنامه‌های بلاک چین خارج از ارزهای دیجیتال وجود دارد.

جمع بندی؛ مروری بر کتاب درباره بلاک چین

  • Cryptoassets» مقدمه‌ای بر بلاک چین برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد که شامل مفاهیم اساسی، چارچوب ارزش‌گذاری و جزئیات عملی در شروع کار می‌شود؛
  • «انقلاب بلاک چین» نگاهی می‌اندازد به این که چگونه فناوری بلاک چین ممکن است روش‌های زندگی و تجارت ما را در آینده متحول کند؛
  • “کتاب ساتوشی” به خوانندگان کمک می‌کند تا بلاک چین را از دیدگاه خالق آن، ساتوشی ناکاموتو مرموز درک کنند؛
  • “مبانی بیت کوین و بلاک چین” یک نمای کلی از فناوری ارزهای دیجیتال و بلاک چین ارائه می‌دهد و به عنوان یک مقدمه فوق العاده برای افراد تازه وارد در این صنعت عمل می‌کند؛
  • «توسعه‌دهنده بلاک‌چین» منبعی قدرتمند برای کسانی است که علاقه‌مند به کاوش در جنبه‌های فنی کار بلاک چین برای شروع یا ادامه پروژه‌های موجود هستند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *