آموزشآموزش کیف پول ارز دیجیتال

۹ نکته درباره امنیت کیف پول دیجیتال

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

امنیت در دنیای تکنولوژی هوشمندانه بسیار پیچیده است. به نظر می‌رسد هر روز گزارش دیگری از تخلفات هک و باج افزار ها ارائه می‌شود. با افزایش تعداد هک ها، تمایلات مشتریان برای امنیت کیف پول نیز افزایش می‌یابد. وعده فن‌آوری بلاک چین و قدرت ارزهای دیجیتال، امنیت آنهاست.

بلاک چین باعث می‌شود که کسی نتواند ارز دیجیتال شما سرقت کند، زیرا بلاک چین از طریق دفتر توزیع ایجاد کننده زنجیره، کاملاً امن است. با اینکه بلاک چین مدل امنیت اینترنتی است، اما یک سیستم کاملاً ایمن برای کاربران ایجاد نمی‌کند. یک خطر امنیتی شگفت آور در مورد کیف پول دیجیتال شما وجود دارد و تعداد کمی از سرمایه گذاران ارز دیجیتال از آن آگاه هستند. پس امنیت کیف پول دیجیتال هم اهمیت زیادی دارد.

اهمیت امنیت کیف پول دیجیتال

تهدید کیف پول دیجیتال شما از طریق بلاک چین نیست بلکه از طریق کیف پول یا ارائه دهنده صرافی است. اطلاعات را می‌توان در سطح ارائه دهنده، از جمله کلید شخصی شما ردیابی و ذخیره کرد، سپس توسط هکرها قابل دسترسی است تا بدون اجازه شما به کیف پول شما دسترسی داشته باشد. از آنجا که رقابت برای استفاده از کیف پول دیجیتال در حال افزایش است، شرکت ها به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خود هستند. چه از طریق اطلاعات ارائه شده و چه از طریق نرم افزار ردیابی، شرکت ها بیشتر از هر زمان دیگری در مورد مشتریان خود اطلاعات کسب می‌کنند.

ارائه دهندگان کیف پول اطلاعاتی را که شما به آنها ارائه می‌دهید، ردیابی می‌کنند. هنگام ثبت نام در کیف پول های دیجیتال با ارائه دهندگان یا صرافی ها، شرکت به سطح معینی از اطلاعات نیاز دارد. آدرس ایمیل و نام همه در داده های جمع آوری شده، آورده شده است. در حالی که توسعه دهندگان در شرکت های کیف پول برای امنیت قفل نگه داشته می‌شوند، اطلاعات بازاریابی موجود نیست و بنابراین می‌توان به آنها دسترسی داشت. با این حال، مدیران بازاریابی به طور مداوم در پی ردیابی فعالیت آنلاین کاربران خود هستند. سابقه جستجو، ایمیل ها و فعالیت های وب اطلاعات ارزشمندی را درباره آنچه مشتری می‌خواهد و بهترین گزینه او برای عرضه به بازار را فراهم می‌کند.

بنابراین، اطلاعاتی که می‌تواند به راحتی توسط ارائه دهنده شما ردیابی شود، شامل فعالیت وب، جستجوها و حتی کلید زدن است. بعلاوه، برخی از نرم افزارهایی که امروزه توسط شرکتهای بازاریابی استفاده می‌شود شامل خدماتی است که به محقق اجازه می‌دهد آنچه را که کاربر می‌بیند را ببیند. این بدان معناست که کلیدهای خصوصی امن تولید شده توسط دارندگان کیف پول ممکن از چنین امنیتی برخوردار نباشند.

داده هایی که توسط ارائه دهنده کیف پول شما جمع آوری می‌شود و اطلاعاتی که می‌توانید برای اهداف بازاریابی از رایانه خود به دست آورید، می‌توانند با هم ترکیب شوند تا به هکرها اجازه دهند، مخفیانه وارد کیف پول دیجیتال شما شوند. امکان فاش شدن رمز مخفی شما برای ارائه دهنده کیف پول شما واقعی است و دسترسی به این داده ها به سادگی با هک کردن سرورهای ارائه دهنده کیف پول یا از طریق هک کردن از داخل امکان پذیر است.

امنیت کیف پول های ارز دیجیتال

چه کاری می‌توان برای امنیت کیف پول دیجیتال انجام داد؟

تعدادی از اقدامات ایمنی و امنیتی مهم وجود دارد که می‌تواند به محافظت از کلیدهای خصوصی شما کمک کند و بنابراین از وجوه شما محافظت می‌کند.

۱- کیف پول های خود را امن کنید

یکی از نکات امنیت کیف پول دیجیتال این است که کیف پولی با اقدامات امنیتی فراتر از ارائه دهندگان کیف پول عادی پیدا کنید. هودلرها معمولا از کیف پول ها از رمزگذاری برای محافظت از کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند.

۲- بودجه خود را جدا کنید، از ذخیره سازی به روش سرد استفاده کنید

نکته دیگری که برای امنیت کیف پول دیجیتال خود باید رعایت کنید این است که باید حداقل دو کیف پول دیجیتال داشته باشند (یا حتی بیشتر، به تعداد سرمایه ارز دیجیتال بستگی دارد). یک کیف پول باید برای تجارت و معاملات استفاده شود و کیف پول دیگر باید برای ذخیره پس انداز استفاده شود و در یک مکان امن نگهداری شود. این نوع کیف پول باید کیف پول ذخیره سازی سرد باشد. به هر ترتیب، یک نسخه پشتیبان از کلیدهای خصوصی باید به صورت آفلاین و با خیال راحت ذخیره شود (ایده خوبی است که کلید خصوصی را به ۲-۳ قسمت جدا کنید و آنها را با خیال راحت دور از یکدیگر ذخیره کنید).

۳- شناخت Wi-fi

هنگام استفاده از دستگاهی که کیف پول روی آن است، مراقب مکان آنلاین خود باشید. وب سایت های خطرناک و شبکه های Wi-Fi خطرناک کیف پول شما را در معرض خطر قرار می‌دهد. در عین حال، دستگاه خود را بدون مراقبت رها نکنید، یا آن را به کسی قرض ندهید.

۴- امنیت سرویس ها

اگر دستگاهی که کیف پول شما را نگه داشته است، به سرویس نیاز دارد، مطمئن شوید که قبل از انجام خدمات، بودجه را از کیف پول منتقل کنید. بعلاوه، عاقلانه است که هر چند ماه یکبار کیف پول را عوض کنید تا نگذارید با گذشت زمان امنیت کیف پول کم شود.

۵- خطر فیشینگ، ایمیل و وب

کلاهبرداری فیشینگ از طریق Google Ads و از طریق ایمیل در دنیای ارز دیجیتال بیداد می‌کند. کلاهبرداری های فیشینگ بیشتر ساخته می‌شوند، اطمینان حاصل کنید که ایمیل دریافتی از شرکت های کیف پول دامنه خود را به درستی هجی کرده است و هرگز به دنبال آدرس وب آنها با کلیک بر روی تبلیغات Google نباشید. به محض ارسال یک وب سایت فیشینگ به کلید خصوصی خود باید با بودجه خود خداحافظی کنید.

۶- بروز رسانی خودکار را خاموش کنید

خوب است که به روزرسانی خودکار برنامه های مربوط به حوزه ارز دیجیتال را خاموش کنید. اشکالات برنامه به طور بالقوه می‌تواند ضرر زیادی را برای دارندگان حساب ایجاد کند. پس از انتشار به روزرسانی، بهتر است ۲-۳ روز صبر کنید تا ببینید آیا اشکالی وجود دارد یا خیر. هنگامی که برنامه توسط کاربران دیگر آزمایش شد، به شرط امن بودن می‌توانید آن را بدون خطر نصب کنید.

۷- احراز هویت دو عاملی

اگر کیف پول اجازه این کار را می‌دهد، بهتر است احراز هویت دو عاملی (۲FA) را فعال کنید. احراز هویت دو عاملی به سادگی احراز هویت اضافی از شخصی شماست. احراز هویت ۲FA را می‌توان به روش های مختلف انجام داد. برنامه Google Authenticator از کد ۶ رقمی استفاده می‌کند که دقیقه به دقیقه تغییر می‌کند و مختص شما است. گزینه دیگر افزودن شناسه بیومتریک مانند اثر انگشت است. می‌توانید یکی را انتخاب کنید. ۲FA برای افزایش امنیت بسیار مهم است.

۸- آدرس را دوباره بررسی کنید

مهم است که آدرسی را که هرگونه معامله پرداخت را به آن ارسال می‌کنید، دوباره بررسی کنید. برنامه های مخربی وجود دارد که می‌تواند روش “کپی و جایگذاری” را برای جایگذاری آدرس دیگری ویرایش کند، آدرس جدید متعلق به یک مهاجم است. معمولاً بهتر است یک پرداخت خرد به عنوان تأیید ارسال کنید و سپس مبلغ بیشتری را به آدرس تأیید شده ارسال کنید.

۹- قفل ها را بررسی کنید

اطمینان از وجود نشان امنیتی SSL در پنجره آدرس مرورگر وب، هنگام استفاده از کیف پول وب بسیار مهم است. SSL مخفف یک سایت امن مهر و موم شده است و اطمینان حاصل می‌کند که مرورگر شما رمزگذاری شده است. وبسایت به جای HTTP باید با HTTPS شروع شود و باید علامت قفل در کنار URL را مشاهده کنید. باز هم، امنیت هنگام برخورد با کیف پول های دیجیتال بسیار مهم است.

نکته:

برای همه حساب های رمزنگاری خود از جمله صرافی ها از آدرس ایمیل غیر عمومی استفاده کنید. برای آن ایمیل، تأیید دو عاملی را تنظیم کنید. مثل همیشه، یک رمز عبور قوی (از جمله برخی از شخصیت های منحصر به فرد) ایجاد کنید. حال که نکات مهم برای امنیت کیف پول دیجیتال را فراگرفتید حتما آنها را در نظر بگیرید. زیرا این نکات تضمین کننده ارزهای شما می باشد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *