اخبار ارز دیجیتال

بروزرسانی داخلی در صنعت ماینینگ بیت کوین

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

با روند صعودی قیمت بیت کوین، شکاف بین قیمت بازار و هزینه های تولید بیشتر می‌شود. همانطور که عوامل مختلفی بر نرخ ارز تأثیرگذار هستند، هزینه های تولید نیز بسته به موقعیت مکانی، هزینه های انرژی، سخت افزار و نرم افزار می‌تواند بسیار متفاوت باشد. ماینینگ بیشتر مربوط به کارایی است، در حالی که قیمت به عرضه و تقاضا بستگی دارد.

Braiins، که اولین استخر ماینینگ در جهان، SlushPool را اداره می‌کند و نرم افزاری را به طور خاص برای کمک به ماینرها در افزایش کارایی تولید می‌کند، برای کمک به درک عملکردهای داخلی کسب و کار در این مقاله همکاری کرده است. برای کشف ارزش پایه بیت کوین در متن، چگونگی تبدیل آن به سود برای ماینر ها و فضای رقابتی هم اکنون و هم در آینده، ادامه مطلب را بخوانید.

مانند هر دارایی، هزینه خرید یک بیت کوین با اضافه کردن هزینه تولید یک بیت کوین با حق بیمه همراه می‌شود. فن‌آوری استخراج تخصصی و گران است. از آنجا که قیمت دارایی ناپایدار است، راه اندازی آن ریسک دارد. هزینه های برق نیز بسته به موقعیت مکانی متفاوت است و باعث می‌شود تجارت بسیار رقابتی باشد و حاشیه سود برای برخی بسیار محدودتر شود. در زمان نگارش این مقاله، ماینر ها در یک دوره کوتاه سودآوری، افزایش می‌یابند زیرا رقبای چینی که قدرت از نوع برق آبی دارند، به دلیل پایان فصل بارندگی ابزار خود را بین مناطق مختلف جابجا می‌کنند. در این سال، مهاجرت باعث کاهش ۱۶ درصدی استخراج شد که یکی از بزرگترین کاهش هایی است که تاکنون دیده شده است. اثبات برتری عملیات عظیم استخراج را نشان می‌دهد که تمرکز نرخ هش برای بقیه به چه معناست؟

شوک عرضه (Supply Shock): سرمایه گذاری کلان در هر دو طرف

وجوهی مانند Grayscale Bitcoin Trust که گفته می‌شود تا پایان سال ۵۰۰ هزار بیت کوین در اختیار دارد، بیت کوین را با سرعتی خریداری کرده است که از سرعت استخراج آن پیشی می‌گیرد. بنابراین ظهور این خریداران بزرگ از جمله شرکت های دارای لیست عمومی مانند Square و MicroStrategy، چه تأثیری بر صنعت ماینینگ دارد؟

از نطر بزرگنمایی، به نظر می‌رسد اینکه تعداد بیشتر مؤسسات و شرکت های خصوصی وارد بیت کوین می‌شوند تأثیر مثبتی بر قیمت بیت کوین دارد که به نوبه خود بر ماینر ها تأثیر مثبت دارد. در عین حال هر ۴ سال یکبار به دلیل نصف شدن، نقش ماینر ها در بازار کاهش می‌یابد، زیرا انتشار کوین جدید نقدینگی کمتری را ایجاد می‌کند. خوب است، زیرا این بدان معناست که ماینرها هنگام فروش برای تأمین هزینه های خود، ممکن است قیمت بیت کوین را بشکنند و هنگام رشد تقاضای نهادی و خرده فروشی، احتمال سرکوب افزایش قیمت کمتر است.

 هنگامی که ما تمرکز خود را به سمت شرکت های بزرگ درگیر در صنعت اسخراج هدایت می‌کنیم، رقابت شدید است و این حتی در خواست را قابل توجه تر می‌کند. ماینر های چینی از زمان آغاز ASIC در سال ۲۰۱۴ دارای مزایای رقابتی زیادی بوده اند، زیرا اولین دسترسی به سخت افزارهای جدید را دارند و سازندگان در آنجا مستقر هستند. اکنون که این علاقه شدید بیت کوین از سوی این شرکتها و سرمایه گذاران بزرگ وجود دارد، ماینر ها در اروپا و آمریکا دسترسی بهتری به سرمایه و ایجاد روابط نزدیکتر با سازندگان دارند که به نوبه خود به آنها کمک می‌کند تا عملکرد خود را نسبت به سال های گذشته به طور موثرتری افزایش دهند.

سرانجام، ظهور پول نهادی به پیشبرد توزیع مجدد هشدار در غرب کمک می‌کند. بنابراین، از نظر متمرکز سازی استخراج، بسیار خوب است. با این حال، این امر همچنین می‌تواند موارد منفی دیگری مانند معرفی روشهای KYC مرتبط با نرخ هش و سانسور معاملات کیف پول های در لیست سیاه را به منظور تطابق ماینر ها با مقررات دولتی به همراه داشته باشد. اگرچه این امر تا حدی اجتناب ناپذیر است. Braiins در حال حاضر برای حفظ ماهیت غیرمجاز استخراج و مقاومت در برابر سانسور بیت کوین با پروتکل استخراج سال گذشته، Stratum V2، تلاش می‌کند.

سختی ماینینگ و سودآوری

هنگامی که فارم های ماینینگ آفلاین می‌شوند، کل نرخ های هش جهانی به شدت سقوط می‌کند. برای پاسخگویی به این موضوع، شبکه بیت کوین مکانیسمی در نظر گرفته است که میانگین نرخ هش مورد نیاز برای استخراج یک بلاک را که در غیر این صورت سختی شناخته می‌شود، کاهش می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که بلوک ها تقریباً با همان سرعت تولید می‌شوند. هرگونه کاهش سختی شبکه منجر به افزایش درآمد استخراج برای سایر ماینر ها می‌شود. به طور معمول سختی فقط پس از کاهش قابل توجه قیمت بیت کوین، کاهش می‌یابد. ماینر های ناکارآمد مجبور به تعطیلی ASIC ها (رایانه های تخصصی استخراج) که دیگر سودآور نیستند، می‌شوند.

این بار این مورد وجود نداشت زیرا قیمت بیت کوین در حال افزایش است، بنابراین ماینرها پس از کاهش سختی توانستند بیت کوین بیشتری استخراج کنند و به عنوان یک پاداش، بیت کوین بیشتر از ارز فیات ارزش داشت. برای ماینر ها که از نصف شدن در مه سال ۲۰۲۰ با حواشی اندک در تلاش برای زنده ماندن هستند، این یک کمک یا جبران بزرگ است.

از زمان آغاز بازار خرس در سال ۲۰۱۸ و به ویژه پس از نصف شدن، سختی بسیار سریعتر از قیمت در حال افزایش است. در نتیجه، سودآوری ماینر های بیت کوین ماه به ماه چیزی شبیه به این بوده است.

اکنون که قیمت به سرعت در حال افزایش است، نرخ آنلاین هش و افزایش سختی نمی‌تواند ادامه داشته باشد. بنابراین به جای اینکه حاشیه سود با گذشت زمان کاهش یابد، افزایش می‌یابد و چشم انداز را بسیار قویتر می‌کند.

دلیل سودآوری ماینر ها در ماه نوامبر این است که فصل بارندگی در سیچوان چین به پایان رسیده است. ماینر هایی که در آنجا مشغول کار بودند و از انرژی برق کم استفاده می‌کردند مجبور شدند ابزار های خود را برای زمستان و بهار جابجا کنند. متأسفانه برای سایر ماینرها، این بدان معناست که نرخ هش در آینده نزدیک به صورت آنلاین برمی‌گردد، بنابراین سختی کوتاه مدت خواهد بود.

با این حال، افزایش قیمت برای ماینر ها در ماه های بعد حتی پس از آنکه نرخ هش از سیچوان در جاهای دیگر بصورت آنلاین باز می‌گردد، افزایش خواهد یافت، البته تا زمانی که قیمت به حد اکتبر کاهش پیدا نکند.

متن باز، ماینینگ غیرمتمرکز است

همانطور که در بالا ذکر شد، تمرکز بیشتر نرخ هش در چین به این دلیل است که سازندگان سخت افزار برجسته ای مانند Bitmain و MicroBT در آنجا هستند. بدان معناست که ماینر های چینی زود تر به این ابزار ها دسترسی دارند، هزینه حمل و نقلشان کمتر است، مالیاتی ندارند و تعرفه بین المللی و ارتباطات بهتری برای پشتیبانی تیم ها و سرویس های تعمیر ASIC دارند. این اتفاقات در کشوری می‌افتد که شاهد دخالت شدید دولت در هر صنعتی هستند.

در Braiins، ما سعی کرده ایم به چند روش نگرانی های مربوط به تمرکز ماینینگ را کاهش دهیم. همه چیز در ۲۰۱۷-۲۰۱۸ آغاز شد، زمانی که Bitmain هر دو شکست پنهانی AsicBoost و Antbleed را داشت. (به طور خلاصه برای کسانی که نمی‌دانند، AsicBoost پنهان یک قابلیت افزایش عملکرد مخفی در Antminer S9 است که باعث می‌شود استخراج در حدود ۱۳٪ کارآمدتر باشد. Antbleed یک راه مخفی در میان افزار Bitmain بود که Bitmain را قادر می‌ساخت تا از راه دور ASIC ها را کنترل و قطع کند.)

در آن زمان، MicroBT چندان بازیکن قدرتمندی نبود و Bitmain بر بازار تسلط داشت، بنابراین این امر اتفاقی بسیار نگران کننده بود. اولین کاری که Braiins در پاسخ انجام داد توسعه پلتفرم Braiins بود که آن را در سال ۲۰۱۸ به عنوان اولین پلتفرم متن باز SHA-256 ASIC با فعال بودن AsicBoost راه اندازی کرد. اساساً این بدان معنی است که هر کسی می‌تواند ۱۳٪ افزایش عملکرد برای ASIC های خود را به صورت رایگان دریافت کند. همانطورکه می‌تواند کد متن کامل ما را ببیند و تأیید کند که راه مخفی وجود ندارد. در اوایل سال ۲۰۲۰، Braiins با ایجاد یک نسخه سازمانی به نام Braiins OS+، یک گام مهم دیگر به جلو برداشت که شامل غیرفعال کردن برای تقویت بیشتر کارآیی، رقابت بیشتر و شفاف سازی ماینینگ، مزیت زنجیره تأمین است که سال ها به سود ماینر های چینی بوده است. برای نشان دادن این موضوع، می‌توانید ببینید که هزینه استخراج یک بیت کوین، حتی در صورت استفاده از همان ASIC ((Antminer S9، بسته به پلتفرمی که دارد تغییر می‌کند.

از آنجایی که پلتفرم + Braiins می‌تواند بدون سرمایه گذاری در جدیدترین و گرانترین سخت افزار، به ماینر کمک ‌کند تا سودآوری خود را افزایش دهد، بیشتر مورد پذیرش بوده و به سرعت در حال رشد است. نگرانی های مربوط به تمرکز ماینینگ، به دو دلیل مهم است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. دستگاه های کمی هستند که از پلتفرم Bitmain که دارای ویژگی های پنهان و راه های مخفی است، استفاده می‌کنند.
  2. پروتکل جدید ماینینگ Stratum V2 که در پلتفرم آورده شده است، در نهایت به ماینرها این توانایی را می‌دهد که به جای انتخاب استخرها، معاملات موجود در بلوک ها را که به عنوان Job Negotiation شناخته می‌شوند، انتخاب کنند و قدرت بیشتری را برای ماینرهای جداگانه ایجاد کنند.

برای اکثر بیت کوینرهایی که برای من نیستند اما به غیرمتمرکزسازی اهمیت می‌دهند، نکته دوم مهم تر است. برای اینکه Job Negotiation پروتکل قابل استفاده باشد، به برخی از تغییرات هسته بیت کوین نیاز دارد. اما در حال حاضر هزاران ماینر از Braiins OS+ با Stratum V2 استفاده می‌کنند و همه آنها می‌توانند با Job Negotiation به افزایش غیرمتمرکز سازی بیت کوین کمک کنند. به روزرسانی های Bitcoin Core انجام شده است.

به طور کلی، صنعت ماینینگ با آمریکای شمالی به عنوان مرز جدیدی برای فعالیت های استخراج شرکت در جهت مثبت حرکت می‌کند. انتظار می‌رود سهم چین از نرخ هش فیزیکی در سال های آینده کاهش یابد و رقابت در ساخت سخت افزار نیز یک پیشرفت مثبت برای صنعت ماینینگ است. منطقه ای که خیلی پیشرفت نمی‌کند، متمرکزسازی استخر است، زیرا علاوه بر استخر Slush، تمام استخرهای استخراج بزرگ در چین مستقر هستند.

با افزایش مداوم تقاضا برای بیت کوین و کاهش برنامه ی عرضه، چرخه های رونق و معمول در همه فناوری های نوپا دقیقاً مطابق با انتظارات بیت کوین در حال انجام هستند. ماینر هایی که به بازه های زمانی ۴ تا ۵ ساله فکر می‌کنند و موفق به زنده ماندن در بازار خرس شده اند، در ماه های آینده حاشیه های خارق العاده ای دارند. امیدوارم که تصویب Stratum V2 بتواند تعادل را از سلطه چین دور کند و آینده ای شفاف و غیرمتمرکز را برای صنعت استخراج تضمین کند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *