آموزش بیت کوین

اوج قیمت یا ATH (All Time High) چیست و چه اهمیتی دارد؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۴٫۴
(۵۴)

ATH چیست؟ چرا شناسایی اوج قیمت و کف قیمت در بازارهای ارز دیجیتال بسیار مهم است، به‌طوری که تریدرها با توجه به آنها می‌توانند نقاط ورود و خروج معاملات خود را بهتر بشناسند. بی‌توجهی به این نقاط می‌تواند ضررهای بسیاری را برای معامله گران به دنبال داشته باشد. به همین خاطر، در ادامه قصد داریم به‌صورت مفصل به بررسی All Time High مختلف بپردازیم؛ آن‌گاه می‌توانیم به‌جای زیان دیدن از نوسانات شدید این بازارها، آن‌ها را مدیریت کرده و به سوددهی بالاتری برسیم. اگر شما نیز علاقمند هستید تا بدانید اوج قیمت چیست؟ تا انهای مقاله همراه ما باشید.

مفهوم ATH Crypto چیست؟

ATH مخفف All Time High به معنای “بالاترین قیمت تاریخ” است، به این معنی که دقیقاً بالاترین ارزش در تمام دوران‌ها بوده است. این اصطلاح مربوط به بالاترین قیمتی است که یک دارایی در یک بازار یا صرافی مشخص به دست می‌آید و اغلب در زمینه سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

میانگین صنعتی داوجونز یا شاخص S&P 500 در بورس آمریکا چون تنها یک عدد است می‌توانید آن را به خوبی ثبت و درک کنید. اما در مورد بالاترین قیمت بیت کوین به نتیجه نمی‌رسید، زیرا قیمت آن در نوسان است. اصطلاح «ATH بیت کوین» مربوط به بالاترین قیمتی است که بیت کوین (BTC) در صرافی‌ها به دست آورده است، برای مثال اگر بیت کوین در عرضه اولیه عمومی با قیمت ۵ دلار معامله شود و پس از مدتی به ۲۰ دلار برسد و در یک بازه زمانی معین به ۱۰ دلار کاهش پیدا کند، می‌توان گفت که All Time High بیت کوین ۲۰ دلار بوده است

All Time High بیت کوین چیست؟

در دوره صعودی اواخر سال ۲۰۱۷، بسیاری از ارزهای دیجیتال قیمت‌های جدیدی را به ثبت رساندند که بیت کوین در اواسط دسامبر اوج قیمت جدیدی را ثبت کرد. هر صرافی ارز دیجیتال دارای ارزش All Time High متفاوتی برای بیت کوین است. در برخی بازارها، هر کوین بالاتر از ۲۰ هزار دلار معامله می‌شد، اما بسیاری معتقدند که اوج قیمت بیت کوین تقریباً ۱۹۶۶۵ دلار است.

ATH بیت کوین چیست؟

بالاترین قیمت تاریخ قلبی بیت کوین در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰ در بسیاری از صرافی‌ها ثبت شد. اوج قیمت بیت کوین در بایننس ۱۹,۷۹۸٫۶۸ دلار بود و این رویداد باعث شد بیت کوین وارد مرحله جدیدی از افزایش قیمت شود. ارزش ATH نشان‌دهنده حداکثر قیمتی است که فرد می‌توانست دارایی خود را با آن بفروشد و همچنین نشان‌دهنده حداکثر قیمتی است که تاجر دیگری مایل بود برای آن دارایی در آن دوره بپردازد. با این حال، با توجه به ماهیت نوسانی بیشتر دارایی‌های دیجیتال، ممکن است ATH از طریق معامله کسری از دارایی به‌جای یک کوین یا توکن کامل به دست آمده باشد.

به عنوان مثال، در طول دوره صعودی، یک معامله گر ممکن است قبل از افت شدید، ۰٫۱BTC را به قیمت ۵۰۰۰ دلار خریداری کند. به طور متناسب، این امر به بیت کوین یک ATH جدید با قیمت ۵۰ هزار دلار در هر واحد بیت کوین می دهد، اگرچه تنها ۰٫۱ بیت کوین با این قیمت معامله شده است. مفهوم All-Time High ممکن است برای مارکت کپ (بازار سقف) نیز به کار رود. در اوایل ژانویه ۲۰۱۸، چند هفته پس از اوج قیمت بیت کوین، ارزش بازار کل بازار ارزهای دیجیتال به ATH حدود ۶۶۱٫۲ میلیارد دلار رسید.

نقطه مقابل ATH “پایین ترین قیمت” (ATL) است که برای اشاره به پایین ترین نقطه قیمتی که یک دارایی در آن معامله شده است، استفاده می شود، معمولا فقط پس از لیست شدن یک دارایی و شروع معامله در صرافی ثبت می‌شود.

سطح مناسب برای ATH بیت کوین

CoinMarketCap: بالاترین قیمت در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ به ۲۰٫۰۸۹ دلار رسید. طبق روش تحلیل CoinMarketCap، “قیمت هر دارایی دیجیتال میانگین حجم قیمت جفت بازار است. یکی کردن حجم به منظور محدود کردن نوسان شدید صرافی ها با نقدینگی کم است.

Messari نیز از عدد ۲۰٫۰۸۹ دلار استفاده کرد و گفت: ATH لزوما بالاترین قیمت واحد تجاری نیست. با توجه به ماهیت داده ها که تحلیل می‌کنیم، همیشه قادر به بررسی هر معامله برای دارایی نیستیم. برای برخی دارایی ها، All Time High ممکن است به بالاترین میانگین روزانه در کل زمان ها یا یک نمونه از قیمت روزانه اشاره کند.

هنوز مشخص نیست؟ صبر کنید! ۱۹،۷۸۳ دلار عدد دیگری است که تکرار می‌شود. این رقم که از شاخص قیمت بیت کوین CoinDesk است، اغلب توسط Fortune به عنوان بالاترین قیمت ذکر می‌شود.

وقتی از او خواسته شد به سؤال خودش پاسخ دهد، گفت: “حدس می‌زنم ۲۰ هزار سطح اصلی باشد (به همین دلیل برایم مهم است).”

Artur Sapek، بنیانگذار پلتفرم بازارهای ارز دیجیتال و شرکت Cryptowatch زیرمجموعه کراکن، موافقت کرد.

Sapek گفت: فکر می‌کنم حدود ۲۰ هزار دلار سطح خوبی برای بالاترین قیمت باشد، زیرا ATH در هر صرافی متفاوت است و از سال ۲۰۱۷، دلار ارزش خود را از دست داده است.” تورم تعدیل شده و ۲۰ هزار دلار قیمت مناسبی برای All Time High است.”

Paul Veradittakit، شریک Pantera Capital، گفت: “تصور نمی‌کردم که قیمت جز برای رسانه، جریان اصلی، جمع آوری کمک مالی و جذب نیرو مهم باشد.

Matthew Graham مدیر عامل شرکت Sino Global Capital گفت: “فکر نمی‌کنم مهم باشد. هرچقدر آن را اندازه بگیرید، خیلی زود از روند صعودی گذشته عبور خواهیم کرد. آینده از آن ماست.” بیایید بالاترین قیمت (All Time High) بیت کوین را ۲۰ هزار دلار در نظر بگیریم.

اوج قیمت بیت کوین ATH چه اهمیتی دارد؟

نوسان ویژگی بارز بازار ارزهای دیجیتال است. برای مثال تصور کنید قیمت بیت کوین خدود ۵۰۰ تومان کاهش یافته است و بالاترین قیمت این رمز ارز ۴ هزار تومان بوده است و با توجه به مفهوم All Time High بیت کوین می‌توان اهمیت آن را به صورت زیر ارزیابی کرد:

  • علاقه به سرمایه گذاری بیشتر
  • ترس از سرمایه گذاری
  • تشخیص پتانسیل قیمت
  • شاخص‌های فریبنده

مفهوم All Time High یا اوج قیمت از کجا می‌آید؟

ایده “بالاترین قیمت تاریخ” برای کسانی که در بازارهای ارز دیجیتال سرمایه گذاری می کنند برای مدت طولانی مطرح بوده است. در طول رونق اقتصادی، رسیدن قیمت ارز دیجیتال به بالاترین حد تاریخ، نشانه ای از عملکرد خوب پروژه در نظر گرفته می‌شد. از سوی دیگر، هنگامی که یک شرکت به ATL یا “پایین ترین قیمت تاریخ” می رسد، به عنوان یک علامت منفی تلقی می‌شود.

ATH با ظهور ارزهای دیجیتال به یک اصطلاح برجسته تر در اینترنت تبدیل شد. علاوه بر موارد استفاده از ارزهای دیجیتال، بسیاری از مردم با ارزهای دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری سوداگرانه برخورد می‌کنند. این بدان معناست که مردم ارزش پرتفوی خود را با توجه به ارزهایی مانند دلار پیگیری می کنند و امیدوارند که بر اساس حرکت بازار، ارزش سبد سهام خود را بالاتر ببرند. با توجه به هجوم سرمایه گذاری در فناوری بلاک چین در چند سال گذشته، توکن های کریپتو بیشتر و بیشتر به ارزش های بالایی رسیده اند.

با این حال، رسیدن یک کوین به اوج قیمت لزوماً نشان دهنده موفقیت آینده نیست. ارزهای جدید معرفی می‌شوند و پس از مدتی حدف می‌شوند، به طوری که برخی از رمز ارزها در هفته اول پس از لیست شدن به بالاترین قیمت تاریخ خود می‌رسند و دیگر هرگز به آن نمی رسند. از طرف دیگر، برخی از رمز ارزها به اوج قیمت خود رسیدند تا چندین ماه بعد دوباره از این مقدار فراتر رفتند.

مقایسه ATH و ATL

در طرف مقابل اوج قیمت، دارایی ها دارای ATL یا «پایین ترین قیمت تاریح» هستند. در حالی که صحبت در مورد ATL کمتر رایج است، اشاره کوتاه به ATL یک دارایی ممکن است ضروری باشد.

به عنوان مثال، اگر بیت کوین “سقوط” کرده باشد، به این معنی که ارزش آن به شدت کاهش یافته است، ممکن است یک ATL جدید را تجربه کند. این قیمت پایین همیشه حتی کمتر از قیمت لیشت شدن آن یا قیمتی که در ابتدا با آن فروخته شده است، خواهد بود. ATL ممکن است به خریداران احتمالی سیگنال دهد که از سرمایه گذاری در این دارایی اجتناب کنند.

تفاوت ATH و ATL

ATL همچنین اصطلاحی است که ممکن است در اخبار مالی زمانی که شرکت‌ها دچار افت شدید می‌شوند، مشاهده کنید. به عنوان مثال، برخی از شرکت ها ممکن است رسوایی بزرگی داشته باشند که ارزش شرکت را مخدوش کند. اگر آنها در فهرست عمومی قرار گیرند، ممکن است قیمت سهام به طور چشمگیری کاهش یابد و به پایین ترین حد تاریخ برسد.

جمع بندی

در این مقاله با اوج قیمت و اهمیت آن آشنا شدیم. همچنین فهمیدیم که مفهوم ATH از کجا آمده و نقطه مقابل آن ATL چیست. در صورت داشتن هر گومه سوال یا نظر آن را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. معاملات ارزهای دیجیتال بسیار ریسک پذیر است، بنابراین در حد توان خود سرمایه گذاری کنید.

میانگین امتیازات ۴٫۴ / ۵٫ تعداد رای: ۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *