اخبار ارز دیجیتال

آزمایش روبل دیجیتال توسط بانک مرکزی روسیه

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بانک‌ مرکزی روسیه قصد دارد روبل دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ آزمایش کند و پس از آن نقشه‌ای برای اجرای آینده این پروژه تهیه می‌شود.

بانک مرکزی روسیه روز سه شنبه در تاریخِ ۸ تیر ۱۴۰۰ در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که یک گروه از ۱۲ بانک را برای آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی تشکیل داده است.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی بانک مرکزی روسیه، این گروه شامل بانک‌های وی تی بی (VTB)، آلفابانک (Alfa-Bank)، اسبربانک (Sberbank)، تینکاف (Tinkoff) و گازپرومبانک (Gazprombank) می‌شود.

به گفته تنظیم کننده مقررات بانکی روسیه، قرار است ساخت نمونه اولیه روبل دیجیتال در ماه دسامبر ۲۰۲۱ تکمیل شود و شروع آزمایش در ژانویه ۲۰۲۲ خواهد بود.

اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova)، معاون اول فرماندار بانک روسیه، گفت: روبل دیجیتال ضمن کاهش هزینه‌ها، امکان پرداخت را افزایش می‌دهد.

بانک روسیه مفهوم روبل دیجیتال را در گزارشی که اواسط اکتبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد، ارائه کرد. این رمز ارز به صورت یک کد دیجیتالی است که در یک کیف پول الکترونیکی خاص ذخیره می‌شود.

اولویت بندی بانک مرکزی برای روبل دیجیتال نسبت به رمز ارز‌های حریم خصوصی، خشم برخی از چهره‌های مشهور را به همراه داشته است، از جمله اولگ اریک دریپاسکا، رهبر برجسته، که اخیراً اظهار داشت که این بانک باید “یک ابزار مالی واقعی برای استقلال در شهرک های تجاری خارجی” ارائه دهد.

مدیر عامل شرکت Tinkoff گفت: سیاست‌های بانک مرکزی مانع از ارائه خدمات تجارت رمز ارز از سوی Tinkoff می‌شود.

روبل دیجیتال کاملاً معادل روبل معمولی خواهد بود و با اطمینان از سادگی پرداخت‌ها، سرعت بالای آنها، هزینه های پایین و قابلیت اطمینان بالا می‌تواند به طور گسترده توسط خانوارها، کسب و کار‌ها و دولت مورد استفاده قرار گیرد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *