اخبار ارز دیجیتال

قانون گذاران آمریکا علیه بانک‌ها یا صرافی‌ها؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بر اساس اخبار و گزارشات اخیر، اقدامات اعمال شده از سوی قانون گذاران آمریکا علیه کسانی که در فضای کریپتو فعالیت دارند حتی ۱ درصد جریمه‌های اعمال شده برای مؤسسات یا بانک‌ها در ۲۰ سال گذشته هم نمی‌شود.

با این که نهاد‌های نظارتی پروژه‌های داخل و خارج از فضای کریپتو را هدف قرار داده‌اند، جریمه‌هایی که علیه صرافی‌های ارز دیجیتال اعمال می‌شود، تنها بخشی از جریمه‌‌های اعمال شده علیه مؤسسات مالی سنتی است. مشخص نیست که قانون گذاران آمریکا علیه بانک‌ها یا صرافی‌ها هستند.

براساس داده‌ای ارائه شده سخت گیری قانون گذران علیه بانک‌ها بیشتر از صرافی‌هاست، در حالی که به تازگی طرح سنا یک لایحه با عنوان اعمال نظارت سختگیرانه برای رمز ارز‌ها را به نمایندگان مجلس پیشنهاد داده است.

پلتفرم Good Jobs First حدود ۵۰ مورد از جریمه‌های اعمال شده برای بانک‌های بزرگ، شرکت‌های سرمایه گذاری و کارگزاران در ۲۰ سال گذشته را تجزیه و تحلیل کرد. بانک آمریکا تقریباً ۸۲ میلیارد دلار با ۲۵۱ جریمه مختلف مانند نقض اوراق بهادار، در حالی که جی پی مورگان و Citigroup نیز از جمله بانک‌های ایالات متحده هستند که از سال ۲۰۰۰ به ترتیب ۳۵/۹ میلیارد دلار و ۲۵/۵ میلیارد دلار جریمه شدند.

در حالی که هم بانک‌های بزرگ و هم صرافی‌های ارز دیجیتال اغلب به دلیل نقض اوراق بهادار جریمه می‌شوند، داده‌ها نشان می‌دهد اقدامات اعمال شده از سوی قانون گذاران آمریکا علیه کسانی که در فضای رمز ارز‌ها هستند برای این شرکت‌ها تنها یک درصد از جریمه‌ی امور مالی سنتی همانند بانک‌ها نمی‌شود.

بر اساس گزارش کوین تلگراف، از سال ۲۰۰۹ تا اوایل سال ۲۰۲۱، جریمه نقض مربوط به رمز ارز در ایالات متحده ۲/۵ میلیارد دلار بوده است، در حالی که داده‌های Good Jobs First نشان می‌دهد بانک ها، شرکت‌های سرمایه گذاری و کارگزاران در ۲۰ سال گذشته ۳۳۲/۹ میلیارد دلار جریمه شده‌اند.

یکی از بزرگترین اقدامات SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) علیه عرضه اولیه کوین تلگرام در سال ۲۰۱۸ انجام شد. پس از اتهام نقض قوانین مربوط به اوراق بهادار، این شرکت در سال ۲۰۲۰ به پرداخت ۱/۲ میلیارد دلار و ۱۸/۵ میلیون دلار به عنوان مجازات مدنی محکوم شد. در مقابل، بانک آمریکا برای فروش وام مسکن در بحران مالی ۲۰۰۸ حدود ۱۶/۶ میلیارد دلار جریمه شد.

بیش از ۹۰ درصد جریمه‌ها مربوط به SEC، کمیسیون معاملات آتی کالا و شبکه اجرای جرایم مالی علیه شرکت‌های ارز دیجیتال به دلیل، عرضه اوراق بهادار ثبت نشده و کلاهبرداری با استفاده از ارز‌های دیجیتال است. “سوء استفاده از اوراق بهادار ثبت نشده”، همانطور که Good Jobs First توصیف کرد، تقریباً ۲۹ د صد یعنی ۹۷ میلیارد دلار از ۳۳۲/۹ میلیارد دلار کل جریمه‌ها را شامل می‌شود. تخلفات مربوط به حمایت از سرمایه گذاران با ۶۸ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفت.

اگرچه شرکت‌های رمز ارز همچنان هدف نهاد‌های نظارتی آمریکا هستند. در آگوست ۲۰۲۱، BitMEX موافقت کرد که تا ۱۰۰ میلیون دلار برای حل پرونده CFTC و FinCEN هزینه کند. نشانه‌هایی وجود دارد که قانون گذاران آمریکا از وضعیت اقتصادی آگاه هستند.

بسیاری از سناتورها و نمایندگان ایالات متحده از لایحه‌ای مبنی بر اصلاح زیرساخت‌ها و اخذ مالیات از ارز‌های دیجیتال به دلیل نداشتن دستورالعمل‌های مشخص، در مجلس سنا حمایت کردند. این لایحه پیشنهاد می‌کند قوانین سختگیرانه‌تری برای کسب و کار‌هایی که از رمز ارز استفاده می‌کنند و یا گزارش مالیاتی مربوط به این که چه مقدار رمز ارز در اختیار دارند برای کارگزاران گسترش یابد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *