آموزشآموزش آلت کوین هاآموزش سرمایه گذاری

معرفی بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری برای ۲۰۲۲

خرید و فروش ارزدیجیتال
۵
(۱۴۲)

خیلی از افراد در بازار کریپتو به جای خرید بیت کوین، به خرید ارزهای دیجیتال جایگزین فکر می‌کنند. اما بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۲ کدام‌اند و بهتر است چه آلت کوینی بخریم؟ در سال ۲۰۱۷ پس از اینکه میلیون‌ها رقیب بیت کوین وارد بازار شد، اصطلاح آلت کوین افزایش یافت. اما آلت کوین چیست؟ به هر ارز دیجیتال به غیر از بیت کوین آلت کوین گفته می‌شود. امروزه بیش از ۱۰۰ آلت کوین وجود دارد که جایگزین بیت کوین نیستند و خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهند. پینگی در این مقاله بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی می‌کند.

بلاک چین‌ها موارد استفاده بیشتری نسبت به سیستم پرداخت ارز دیجیتال دارند و فکر کردن به سایر ارزهای دیجیتال به عنوان رقیب بیت کوین کار اشتباهی است. بلاک چین‌های پیشرفته مانند اتریوم و سولانا از نظر غیرمتمرکز سازی فن‌آوری قوی به حساب می‌آیند که می‌توان این دو را هم به می‌توان این دو را هم به عنوان دو آلت کوین برتر ۲۰۲۲ در نظر گرفت.

بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۲ کدامند؟

در این مقاله قصد داریم ۶ مورد از بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۲ از نظر قیمت و روند را بررسی کنیم که با شناختن آنها می‌توانید سرمایه گذاری پر سودی در بازار کریپتو داشته باشید. 

اتریوم (ETH)

اولین ارز دیجیتالی که به عنوان آلت کوین برتر شناخته می‌شود، اتریوم است. به اتریوم بزرگترین آلت کوین جهان نیز گفته می‌شود. ارز دیجیتال اتریوم، یک پلتفرم قرارداد هوشمند برای ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، توسط ویتالیک بوترین در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد و از زبان برنامه نویسی Solidity استفاده می‌کند. برای اجرای قراردادهای هوشمند بر روی بلاک چین اتریوم، باید توکن‌ اتر را به عنوان هزینه‌ی گَس پرداخت کنید.

اتریوم پایه و اساس آنچه را که امروزه به عنوان امور مالی غیر متمرکز یا دیفای (DeFi) شناخته می‌شود، گذاشت. موفقیت اولیه اتریوم منجر به تکیه بخش بزرگی از فضای DeFi به بلاک چین اتریوم شده است.

ethereum

همانطور که اتریوم در سال آینده به اتریوم ۲٫۰ تبدیل می‌شود، هزینه‌های شبکه به طور چشمگیری کاهش می‍یابد و تعداد زیادی از برنامه‌های غیرمتمرکز جدید شانس رشد را خواهند داشت. برنامه‌هایی که قرار است بر روی شبکه اتریوم اجرا شود در موفقیت روزانه‌ی آن نقش خواهند داشت.

چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال چین لینک یکی دیگر از بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۲ است که می‌خواهیم در ادامه آن را بررسی کنیم. بیشتر توکن‌ها در حال حاضر نشان دهنده‌ی برنامه‌های کاربردی قرارداد هوشمند هستند. قرارداد هوشمند قصد دارد تا قدرت قراردادهای هوشمند را در دنیای واقعی نشان دهد. چین لینک داده‌های خارجی را به قرارداد هوشمند وارد می‌کند. قراردادهای هوشمند اتریوم می‌تواند بر روی قیمت سایر ارزهای دیجیتال، اتفاقات جهان و موارد دیگر تاثیر بگذارد.

چین لینک یکی از بهترین آلت کوین‌ ها در سال 2021 برای سرمایه گذاری

این قراردادها همچنین داده‌های دنیای واقعی را در خود جای می‌دهند. به عنوان مثال، به فارمزها اجازه می‌دهد تا در برابر یک فصل بد محافظت کنند. قراردادهای هوشمند فیلتر شده از طریق چین لینک در صورتی که ارزش‌های موجود در قرارداد مانند قیمت سهام، استاندارد خاصی را نداشته باشند را پرداخت می‌کنند. پرداخت‌های فوری به محض دریافت اطلاعات مناسب توسط برنامه انجام می‌شود. پتانسیل چین لینک نامحدود به نظر می‌رسد و بسیاری از برنامه‌های برتر دیفای مبالغ بسیاری را برای توکن LINK پرداخت می‌کنند تا بتوانند از پلتفرم خود استفاده کنند. ارز دیجیتال بعدی که به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود، استلار است.

یونی سواپ (UNI)

یونی سواپ یک برنامه غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم برای مبادله‌ی توکن‌های اتریوم از طریق استخرهای نقدینگی است. یونی سواپ دو خدمات اصلی: تامین و استفاده از نقدینگی را ارائه می‌دهد. یونی سواپ به کاربران امکان مبادله ارزهای دیجیتال مبتنی بر اتریوم را با استفاده از استخرهای نقدینگی قراردادهای هوشمند، ارائه می‌دهد. این استخرهای نقدینگی توسط سایر کاربران تکمیل می‌شود. این کاربران برای تامین نقدینگی مبلغی را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

یونی سواپ یکی از بهترین آلت کوین ها در سال 2021

کارمزد تراکنش‌های یونی سواپ با توکن UNI پرداخت شود و آن را به یکی از برترین آلت‌ کوین‌های بازار کریپتو در ۲۰۲۲ تبدیل می‌کند.

استلار (XLM)

استلار (Stellar)، یک پلتفرم غیرمتمرکز برای متحد کردن سیستم‌های مختلف بانکی جهان، از روش‌های پرداخت متفاوت و غیر مرتبط (ACH، SEPA، SPEI و غیره) استفاده می‌کند. شبکه استلار این سیستم ها را از طریق یک دفتر کل غیرمتمرکز به هم متصل می‌کند. نزدیکترین رقیب استلار، ریپل، با شکایت SEC درگیر است. استلار یک فرصت عالی برای تبدیل شدن به یک شبکه پرداخت جهانی دارد.

آلت کوین استلار

برای جلوگیری از ارسال اسپم در شبکه استلار، کاربران باید هزینه تراکنش را بپردازند و برای این کار نیاز به مارجین توکن استلار دارند.

آوه (AAVE)

شبکه وام‌های غیرمتمرکز نرخ های بهره بالاتری نسبت به وام های متمرکز با امنیت و ناشناس بودن بهتر ارائه می‌دهد. در حال حاضر آوه، یکی از پروتکل‌های وام‌دهی پیشرو است؛ یعنی وام‌گیرندگان باید وثیقه‌ای بیشتر از مبلغی را که در قرارداد هوشمند وام می‌گیرند، ارائه دهند. قرارداد هوشمند وثیقه را در طول مدت وام در امان نگه می‌دارد. این وثیقه به عنوان یک واسطه و ضامن عمل می‌کند.

وثیقه وام دهنده به طور خودکار توسط قرارداد هوشمند پرداخت می‌شود. آوه ۱۰% سود سالانه برای وام‌های استیبل کوین خاص بدون نیاز به قوانین شناخت مشتری (KYC) ارائه می‌دهد، ویژگی که در امور مالی سنتی وجود ندارد.

آوه آلت کوین برتر 2021

سولانا (SOL)

سولانا (Solana) یک بلاک چین قرارداد هوشمند با اکوسیستم دیفای فعال و بیش از ۱۰ میلیارد دلار توکن در پروتکل‌های قفل شده است. بسیاری سولانا و دیگر بلاک چین های قرارداد هوشمند را “رقیب اتریوم” می‌دانند. سولانا با عملکرد صعودی خود توانست به عنوان یکی از بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

با پشتیبانی شرکت‌های سرمایه گذاری از پروژه‌ی سولانا، انتظار می‌رود این ارز دیجیتال در آینده از پروژه‌ و برنامه‌های زیادی پشتیبانی کند که در نهایت منجر به موفقیت ارز سولانا می‌شود.

خرید و فروش سولانا در پینگی

در حالی که بسیاری از برنامه‌های مالی به امنیت یک بلاک چین غیرمتمرکز مانند اتریوم نیاز دارند، بازی‌های بلاک چین و سایر برنامه‌ها در زنجیره‌ای با توان عملیاتی بالا و کارمزد کم مانند سولانا منطقی‌تر هستند. توکن اصلی سولانا SOL است که برای تعامل با بلاک چین مورد نیاز است.

 

نحوه خرید بهترین آلت کوین‌ ها در سال ۲۰۲۲

برای خرید آلت کوین باید به یک صرافی یا بازار معاملاتی مراجعه کنید. حتما توجه داشته باشید که پلتفرم معاملاتی انتخابی از آلت کوین مورد نظر شما پشتیبانی کند. همچنین از معتبر بودن صرافی مطمئن شوید تا سرمایه از دسترس شما خارج نشود. پینگی یک بازار معاملاتی در ایران است که می‌توانید آلت کوین‌هایی مانند اتریوم و سولانا را در آن بخرید یا بفروشید. همانطور که در بالا ذکر شد اتریوم و سولانا به عنوان دو مورد از بهترین آلت کوین ها در سال ۲۰۲۲ شناخته شده‌اند. 

به غیر از ارز های ذکر شده آلت کوین های دیگری هستند که به عنوان بهترین آلت کوین در سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شوند. به طور مختصر آنها را نام می‌بریم.

  • ریپل
  • لایت کوین
  • بیت کوین کَش 
  • تتر
  • پولکادات
  • بایننس کوین

 

جمع بندی

مطمئناً بیت کوین اولین ارز دیجیتال انتخابی شما برای ورود به بازار رکریپتو است، همانطور که برای ورود به بازار سهام اولین کار خرید سهام شرکت اپل است. با این حال ارزهای متنوعی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که آلت کوین‌ها به اوج خود رسیده‌اند و از آنها می‌توانید برای سرمایه گذاری استفاده کنید. با افزایش درک افراد از آلت کوین قیمت آن‌ها افزایش می‌یابد. در این مقاله چند مورد از بهترین ‌آلت کوین‌ ها در سال ۲۰۲۲ را به شما ارائه کردیم که می‌تواند به شما در سرمایه گذاری موثر کمک کند.

از نظر شما بهترین آلت کوین‌ ها در سال ۲۰۲۲ کدامند؟ شما در کدام یک از آلت کوین‌ها سرمایه گذاری کرده اید؟ تجربه‌ی خود از سرمایه گذاری در آلت کوین‌ها را در بخش دیدگاه با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد رای: ۱۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *