آموزش کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول بیت کوین چیست؟ بهترین کیف پول های بیت کوین در ۲۰۲۲

خرید و فروش ارزدیجیتال
۵
(۱۰)

اگر قصد خرید بیت کوین را دارید، باید یک کیف پول بیت کوین نیز داشته باشید. خوشبختانه، کیف‌پول‌های ارز دیجیتال معمولاً درست مانند کیف پول‌های فیزیکی برای ارز فیات عمل می‌کنند، آنها از ارزهای دیجیتال شما پشتیبانی می‌کنند و اطلاعاتی را ذخیره می‌کنند و از این راه مالکیت دارایی‌های شما را حفظ می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول های بیتکوین می‌پردازیم. پس از خرید این سوال برای شما پیش می‌آید که بیت کوین خود را کجا باید نگهداری کنید؟ در ادامه مقاله به این سوال شما به طور کامل پاسخ می‌دهیم.

کیف پول بیت کوین چیست؟

کیف پول بیت کوین یک ولت دیجیتالی است که می‌تواند بیت کوین (BTC) و همچنین سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم (ETH) یا ریپل (XRP) را در خود ذخیره کند.

الکساندر کچ، مدیر عامل Onchain Custodian، یک ارائه دهنده کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌گوید: «کیف پول بیت‌کوین (و هر نوع کیف پول رمزنگاری) یک ولت دیجیتالی است که دارایی‌های دیجیتال را ذخیره می‌کند و امکان دسترسی به آدرس عمومی و تراکنش را برای کاربران فراهم می‌کند. کیف پول‌ های بیت‌کوین نه تنها رمز ارزهای شما را بلکه آدرس خصوص را به روشی امن ذخیره می‌کند. آدرس خصوصی کیف پول در واقع همانند یک رمز عبور برای ورود به ولت‌های شما عمل می‌کند.

شما می‌توانید با استفاده از کیف پول بیتکوین به غیر از BTC رمز ارزهای دیگری را نیز ذخیره، ارسال و دریافت کنید. برخی از کیف پول های بیت کوین امکان دسترسی داخلی به Dappهای بلاکچین را نیز فراهم می‌کنند. البته ممکن است برخی از ولت ها به شما اجازه دهند تا برای دریافت سود ارز دیجیتال خود را وام دهید.

بهترین کیف پول های بیت کوین در ۲۰۲۲

  • بهترین کیف پول بیتکوین برای مبتدیان: اکسودوس (Exodus)
  • بهترین کیف پول بیت کوین پیشرفته: الکتروم (Electrum)
  • بهترین کیف پول موبایلی: مای سلیوم (Mycelium)
  • بهترین کیف پول سخت افزاری: لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • بهترین کیف پول بیت کوین از نظر امنیت:ترزور مدل تی (Trezor Model T)
  • بهترین والت بیت کوین از همه نظر: لجر نانو اس (Ledger Nano S)

در ادامه‌ی مقاله به طور کامل هر یک از این کیف پول‌ها را به طور کامل با توجه به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند و این که از چه رمز ارزهایی پشتیبانی می‌کنند ارائه کرده ایم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، پروژه‌های دیفای و عرضه اولیه کوین (ICO) بسیار پر ریسک و سوداگرانه است و بازارها می‌توانند به شدت نوسان داشته باشند. قبل از هر گونه تصمیم گیری مالی حتما تحقیقات خود را کامل کنید. این مقاله توصیه ای برای خرید کیف پول نیست شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یکی را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنید.

کیف پول بیتکوین چگونه کار می‌کند؟

از آنجایی که بیت کوین بر روی یک دفتر کل دیجیتال امن به نام بلاک چین کار می کند، استفاده از کیف پول بیت کوین به سادگی باز کردن یک کیف پول چرمی فیزیکی نیست. سارا اشتیلمن، مشاور فین‌تک و بلاکچین Perkins Coie می‌گوید: به همین دلیل، فکر کردن به کیف پول بیت‌کوین مانند ایمیل مفید است.

برای ارسال ایمیل، باید از رمز عبور خود برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنید، آدرس گیرنده را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ارسال کلیک کنید. برای ارسال بیت کوین، شما به طور مشابه به رمز عبور خود برای دسترسی به ارز دیجیتال نیاز دارید. سپس به آدرس کیف پول بیت کوین گیرنده مورد نظر خود، مشابه آدرس ایمیل، نیاز دارید تا ارز دیجیتال را برای او ارسال کنید.

اشتیلمن همچنین افزود: در شبکه بیت‌کوین، آدرس عمومی یک شناسه است که به یک ورودی دفتر خاص (یعنی موجودی بیت‌کوین) در بلاک چین اشاره می‌کند و کلید خصوصی چیزی است که دارنده را قادر می‌سازد تا تغییراتی را در ورودی دفتر مربوطه ایجاد کند (یعنی، برای انتقال بیت کوین به یک آدرس دیگر).

مهم است که از آدرس کیف پول خود به خولی محافظت کنید؛ زیرا اگر شخص دیگری به آن دسترسی داشته پیدا کند می‌تواند به راحتی به تمام دارایی‌های شما دست پیدا کند. از طرفی اگر در نگهداری آن دقت نکنید و در صورت گم کردن آن دسترسی به دارایی‎‌های خود را به طور کامل از دست خواهید داد.

تخمین زده شده که ۲۰ درصد از کل بیت کوین در حال گردش، به ارزش میلیاردها دلار، در کیف پول‌های دیجیتالی است که کاربران نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند گم شده است.

انواع کیف پول بیت کوین

مانند کیف پول‌های فیزیکی، کیف پول های بیت کوین انواع محتلفی دارند که هر کدام یک سطح امنیتی را ارائه می‌دهند. 

  • کیف پول موبایلی (نرم افزاری)

کیف پول های موبایل مانند مای سلیوم (Mycelium) و Edge  از جمله بهترین کیف پول های بیت کوین هستند که در دسته کیف پول های نرم افزاری قرار می‌گیرند.  این کیف پولها به عنوان برنامه روی تلفن همراه، تبلت‌ها و سایر دستگاه های تلفن همراه اجرا می‌شوند. آدریان پرزلوزنی، مدیر عامل Independent Reserve، یک صرافی ارزهای دیجیتال در آسیا و اقیانوسیه، خاطرنشان می‌کند: «معامله آسان است؛ زیرا دارایی می‌تواند به آدرس‌های کیف پول دیگری که به صورت کدهای QR نشان داده می‌شوند ارسال شود. “در حالی که آنها برای نقل و انتقال عالی هستند، اما نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری امنیت کمتری نیز دارند؛ زیرا به اینترنت متصل هستند.

  • ولت تحت وب (نرم افزاری)

کیف پول های مبتنی بر وب، مانند کوین بیس و Blockchain.com، ارزهای شما را از طریق یک واسطه آنلاین ذخیره می‌کنند. شما می‌توانید از طریق هر دستگاهی که به شما امکان اتصال به اینترنت را می‌دهد به کوین‌های خود دسترسی پیدا کنید و تراکنش‌های خود را انجام دهید. این کیف پول‌های مبتنی بر وب اغلب با صرافی‌های ارز دیجیتال مرتبط هستند که به شما امکان می‌دهند رمزارزها را در یک محل معامله و ذخیره کنید.

در حالی که کار با کیف‌پول‌های مبتنی بر وب راحت است، هنوز هم خطرات مشابه کیف پول‌های موبایلی را دارند؛ یعنی اینکه چون به اینترنت متصل هستند، می‌توانند هک شوند. اگرچه این یک اتفاق نادر است و وجوه دزدیده شده عموماً از طریق بیمه تکمیل شده است، ممکن است نخواهید این ریسک را با پول خود انجام دهید. علاوه بر این، مواقعی وجود داشته است که صرافی ها تعطیل شده اند و افراد کوین‌های موجود در کیف پول های وب خود را گم کرده اند.

  • کیف پول دسکتاپ

کیف پول های دسکتاپ، مانند کیف پول اتمیک، الکتروم و اکسودوس، برنامه‌هایی هستند که می توانید آن ها را بر روی کامپیوتر دانلود و نصب کنید تا ارزهای خود را روی هارد دیسک خود ذخیره کنید. این نوع کیف پول ها یک لایه امنیتی بیشتر در مقابل برنامه‌های وب و تلفن همراه اضافه می‌کند؛ زیرا برای نگهداری رمز ارزهای خود به شخص ثالث متکی نیستید. با این حال، احتمال  هک وجود دارد؛ زیرا رایانه شما به اینترنت متصل است.

  • کیف پول سخت افزاری

کیف پول‌ های سخت‌افزاری دستگاه‌های فیزیکی هستند، مانند درایو USB که به وب متصل نیستند. برای انجام تراکنش ها، ابتدا باید کیف پول سخت افزاری را از طریق خود کیف پول یا از طریق دستگاه دیگری با اتصال به اینترنت به اینترنت متصل کنید. معمولاً رمز دیگری برای ایجاد اتصال وجود دارد که امنیت را افزایش می‌دهد، اما در صورت گم کردن رمز عبور، خطر قفل کردن رمز خود را نیز افزایش می‌دهد.

کیف پول‌های ارز دیجیتال مبتنی بر سخت‌افزار با نام‌های ذخیره‌سازی سرد یا کیف‌پول‌های سرد نیز شناخته می‌شوند. (در مقابل، کیف پول‌های متصل به اینترنت «کیف پول نرم افزاری» نامیده می‌شوند.)

پرزلوزنی می‌گوید: «با طراحی، کیف پول‌های سخت‌افزاری انجام تراکنش‌ها را دشوارتر می‌کنند؛ زیرا کاربران باید دستگاه خود را برای امضای تراکنش خروجی به اینترنت متصل کنند. “به این ترتیب، آنها برای کسانی که در بلند مدت سرمایه گذاری می‌کنند مفید هستند.”

  • کیف پول کاغذی

در یک کیف پول کاغذی، کلید خود را که معمولاً یک کد QR است، روی یک برگه کاغذی چاپ می‌کنید. این امر دسترسی هکر و سرقت رمز عبور را به صورت آنلاین غیرممکن می کند، اما پس از آن باید از کافذ یا برگه فیزیکی محافظت کنید. Kech خاطرنشان می‌کند: «کیف پول های کاغذی دیگر به ندرت استفاده می‌شوند؛ زیرا احتمالاً بالاترین خطر را از نظر تخریب، گم شدن یا سرقت کلید خصوصی دارند.

در ادامه هر یک از این کیف پول های بیت کوین را بررسی می‌کنیم. هر کدام یک از این کیف پول‌ها از برخی از  رمز ارزها پشتیبانی می۲کنند که در ادامه با یکدیگر می‌بینیم کدام کیف پول از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند. با توجه به ویژگی‌ها و استراتژی معاملاتی خود می‌توانید بهترین کیف پول بیت کوین را انتخاب کنید. 

بررسی ویژگی‌های بهترین کیف پول بیت کوین

  • کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X

کیف پول لجر نانو ایکس یک کیف پول سخت افزاری از یک شرکت فرانسوی است. مدرن‌ترین و کاربردی‌ترین کیف پول بیت کوین است که می‌توانید در سال ۲۰۲۱ خریداری کنید. این کیف پول سخت افزاری قابل نصب در دسکتاپ و موبایل است و همچنین باتری داخلی نیز دارد. از نظر امنیتی، دارای ۲ تراشه است (یکی برای امنیت است) که کلید‌های خصوصی شما را در امنیت بیشتری قرار می‌دهد. شما می‌توانید بیش از ۱۰۰ رمز ارز را با استفاده از Ledger Nano X ذخیره کنید. برخی از کوین‌های پشتیبانی شده توسط Ledger Nano X عبارتند از:

به دلیل پشتیبانی از رمز ارز‌های بسیاری این کیف پول سخت افزاری یکی از بهترین کیف پول های بیت کوین به شمار می‌آید که می‌توانید به غیر از بیت کوین، سایر رمز ارز‌ها را نیز در آن ذخیره کنید. قیمت این کیف پول حدود ۱۱۹ دلار است.

بهترین کیف پول بیت کوین

  • کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

این کیف پول نسخه اولیه Ledger Nano X است و مانند یک USB است که به هر پورت USB متصل می‌شود. باتری ندارد و فقط وقتی به کامپیوتر (یا تلفن همراه) وصل شود، روشن می‌شود. Ledger دارای برچسب نیست و نمی‌توانید بفهمید که آیا این دستگاه قبلاً مورد استفاده قرار گرفته است یا خیر و در صورت روشن کردن کیف پول می‌توانید از صحت این موضوع با خبر شوید. همچنین دارای صفحه نمایش OLED و دو دکمه جانبی برای تأیید تراکنش‌ها است.

وقتی Nano S خود را به عنوان یک دستگاه جدید پیکربندی می‌کنید، باید پین کد خود را تنظیم کنید تا کیف پول خود را امن کنید. پس از آن، عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای خود را یادداشت کرده و ذخیره کنید. این عبارت بازیابی می‌تواند در هر زمان برای بازیابی بیت کوین استفاده شود. با استفاده از این کیف پول، کلیدهای خصوصی شما بصورت آفلاین ذخیره می‌شوند، بنابراین نیازی نیست نگران امنیت کوین‌های خود باشید.

Nano S همچنین ارزان ترین کیف پول سخت افزاری برای پشتیبانی از چند رمز ارز است. کیف پول لجر نانو اس از ارزهای دیجیتال زیر پشتیبانی می‌کند:

  1. بیت کوین (BTC)
  2. بیت کوین کَش (BCC)
  3. اتریوم (ETH)
  4. اتریوم کلاسیک (ETC)
  5. لایت کوین (LTC)
  6. Dash (DASH)
  7. دوج کوین (DOGE)
  8. زد کَش (ZEC)
  9. ریپل (XRP)

همچنین از چندین رمز ارز دیگر نیز پشتیبانی می‌کند و می‌توانید بیش از ۷۰۰ کوین و توکن ERC20 را در این کیف پول ذخیره و مدیریت کنید.

توجه کنید: وقتی بیت کوین یا آلت کوین زیادی دارید، بهتر است از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

  • کیف پول نرم افزاری اتمیک Atomic Wallet

کیف پول اتمیک یک کیف پول رایگان است که بیش از ۳۰۰ کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول اولین کیف پول رمرز ارز با مبادله اتمی غیر متمرکز است. کاربران می‌توانند بیت کوین، لایت کوین و QTUM را بدون واسطه مبادله کنند. تیم کیف پول اتمیک قصد دارد اتریوم را نیز برای مبادله فعال کند. به غیر از این، کیف پول اتمیک یک سرویس مبادله معمولی برای طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و گزینه‌ای برای خرید ریپل، بیت کوین، لایت کوین و اتریوم با کارت بانکی ارائه می‌دهد.

همه این ویژگی‌ها به خوبی در یک رابط کاربری واضح و جامع ساخته شده‌اند. نیازی به تأیید هویت یا ثبت نام ندارید. شما فقط کیف پول سیستم عامل خود را بارگیری و نصب کرده و سپس شروع به استفاده از آن کنید. کیف پول اتمیک یکی از محبوب‌ترین کیف‌ پول‌های ارزهای دیجیتال است که بنا بر ادعای گروه سازنده آن، بر مبنای سه اصل امنیت، ناشناس‌بودن و غیرمتمرکزسازی ایجاد شده و توسعه یافته است. در حال حاضر نسخه‌های اندروید، iOS، ویندور و لینوکس این کیف پول موجود است و در دسترس کاربران قرار دارد. شایان ذکر است که نصب و استفاده از این کیف پول رایگان است و همچنین رابط کاربری ساده‌ و کاربرپسندی دارد.

مانند دیگر کیف پول‌های غیرکاستدی، کیف پول اتمیک یک عبارت بازیابی برای کیف پول شما ایجاد می کند و کلیدهای خصوصی را در دستگاه شما رمزگذاری می‌کند. اگر قصد دارید رمز ارز خود را در این کیف پول ذخیره کنید، باید این عبارت را یادداشت کرده و در مکانی امن نگهداری کنید؛ زیرا این عبارت تنها یک بار نشان داده می‌شود و از طریق ایمیل ارسال نمی‌شود.

کیف پول از وارد کردن کلیدهای خصوصی پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید وجوه خود را از هر کیف پول دیگر به اتمیک با چند کلیک منتقل کنید. جالب اینجاست که اتمیک ولت رابط کاربری خود را برای توکن‌های سفارشی ارائه می‌دهد، بنابراین هر کسی می‌تواند با وارد کردن آدرس مخاطب، توکن‌های سفارشی خود را اضافه کند. به طور خلاصه، به نظر می‌رسد کیف پول اتمیک یک کیف پول ارز دیجیتال غیر معمول است. با استفاده از این کیف پول می‌توانید بیش از ۳۰۰ کوین را در آن را مدیریت کرده، برخی از توکن‌ها را مبادله و خریداری کنید یا به توکن‌های سفارشی دسترسی پیدا کرده و در پاداش مشارکت کنید.

بهترین کیف پول سخت افزاری

 

  • کیف پول سخت افزاری Trezor

کیف پول ترزور ارائه شده توسط SatoshiLabs، یک شرکت در جمهوری چک، اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین در جهان است. این دستگاه کوچک با صفحه نمایش OLED است که از طریق USB به رایانه شخصی یا تلفن شما متصل می‌شود. هدف اصلی آن ذخیره کلیدهای خصوصی شما به صورت آفلاین و امضای معاملات است. تنظیمات اولیه کمی متفاوت با Ledger Nano S است.

در کیف پول Trezor، هنگامی اولین بار آن را به رایانه خود وصل می‌کنید، یک پین کد نه رقمی روی صفحه OLED نشان داده می‌شود. شما باید همان کد را با کلیک روی صفحه کامپیوتر مربوطه وارد کنید. این کد هر بار که Trezor را وصل می کنید به طور تصادفی ایجاد می‌شود. پس از وارد کردن پین، از شما خواسته می‌شود که عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای خود را بنویسید. باز هم، شما باید عبارت بازیابی خود را ایمن نگه دارید؛ زیرا این تنها راهی است که می‌توانید بیت کوین های خود را بازیابی کنید.

استفاده از این کیف پول بسیار شبیه به Nano S است. Trezor در حال حاضر از بسیاری از رمز ارز‌ها پشتیبانی می‌کند:

کیف پول Trezor در حال حاضر بیش از ۶۰۰ رمز ارز/توکن را پشتیبانی می‌کند. Trezor را می‌توان با برنامه هایی مانند TREZOR Wallet و Mycelium استفاده کرد. این محصول در ۳ رنگ سفید، خاکستری و مشکی موجود است و قیمت آن حدود ۱۱۰ دلار است.

  •  کیف پول نرم افزاری اکسودوس

 کیف پول اکسودوس یک کیف پول رایگان است که توسط JP Richardson و Daniel Castagnoli در اواسط سال ۲۰۱۵ ساخته شده است. شما می‌توانید بیت کوین خود را بدون نگرانی ذخیره کنید؛ زیرا Exodus هیچ سرور میزبانی شده ندارد. از رمز ارز‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و غیره پشتیبانی می‌کند. برای شروع استفاده از Exodus نیازی به ثبت نام یا تأیید هویت نیست. اما مطمئناً باید از عبارت بازیابی نسخه پشتیبان تهیه کنید!

اگر می‌خواهید به وجوه خود دسترسی داشته باشید، باید یک رمز عبور تعیین کنید. در حین تهیه نسخه پشتیبان از عبارت بازیابی، شناسه ایمیل شما را برای ارسال لینک درخواست می‌کند. همیشه می‌توانید از این لینک ایمیل به همراه رمز عبور خود برای بازیابی کیف پول Exodus خود استفاده کنید. با این حال، یکی از مواردی که هنگام استفاده از Exodus باید به خاطر بسپارید این است که تنها زمانی می‌توانید از عبارت بازیابی نسخه پشتیبان تهیه کنید که در کیف پول خود موجودی داشته باشید.

در صورت نیاز به کمک، می‌توانید از طریق ایمیل از پشتیبان کیف پول کمک بگیرید. کیف پول اکسودوس برای سیستم عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز موجود است.

بهترین کیف پول نرم افزاری

 

  • کیف پول نرم افزاری تراست Trust Wallet

تراست ولت یک کیف پول ارز دیجیتال است که از چندین رمز ارز پشتیبانی کرده و می‌توانید بیت کوین و آلت کوین را نیز در این کیف پول دخیره کنید. با یک تیم توسعه فعال، تراست ولت یک کیف پول بسیار قابل اعتماد است. قرار است از آلت کوین‌هایی مانند بایننس کوین، مونرو، تتر، ریپل و بسیاری دیگر پشتیبانی کند. تراست ولت یک رابط کاربری یکپارچه و آسان ارائه می‌دهد. برای شروع به کار با Trust Wallet، نیازی به تأیید ایمیل نیست.

این کیف پول دارای ویژگی پشتیبانی از عبارت بازیابی است. عبارت بازیابی به شما در کنترل و بازیابی دارایی‌های دیجیتال در صورت خرابی یا گم شدن دستگاه کمک می‌کند. می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را صادر کرده و بیت کوین یا آلت کوین را از کیف های کاغذی وارد کنید. در حال حاضر برای نسخه اندروید و iOS در دسترس است.

  • کیف پول نرم افزاری Guarda

Guarda یکی دیگر از کیف پول‌های بیت کوین است. این یک کیف پول متن باز و ثابت شده برای بیت کوین با یک جامعه توسعه دهنده فعال است که همیشه در حال توسعه است. این کیف پول یک ابزار بدون مانع برای ذخیره بیت کوین است؛ زیرا برای شروع به هیچگونه تأیید ایمیل، بدون استفاده از نام کاربری یا گذرواژه نیاز ندارد. اگر تازه وارد بیت کوین شده اید، از رابط کاربری بسیار ساده کیف پول Guarda لذت خواهید برد.

علاوه بر این، شما کلید خصوصی بیت کوین خود را کنترل می‌کنید و همیشه در صورت نیاز می‌توانید آن را وارد کنید.

Guarda یک کیف پول غیر اچ دی ( HD = سلسله مراتبی قطعی) است که یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد که باید آن را در جایی یادداشت کرده و امن نگه دارید. در صورت آسیب یا از دست دادن دستگاه خود، این عبارت بازیابی به شما امکان می‌دهد تا بیت کوین‌های خود را بازیابی کنید. کیف پول Guarda با کیف پول Ledger Nano سازگار است. کیف پول Guarda در همه سیستم عامل‌ها در دسترس است.

از کدام کیف پول بیت کوین باید استفاده کنیم؟

سؤال سختی است. نوع کیف پولی که باید استفاده کنید بستگی به میزان فعالیت و میزان امنیت شما دارد که قصد دارید با آن کار کنید. همچنین بستگی به این دارد که چقدر از وجوه خود استفاده می‌کنید و چقدر در هر کیف پول،بیت کوین ذخیره کنید. همچنین آیا بیت کوین‌هایی که برای دخیره یا سرمایه گذاری در اختیار دارید یا برای معاملات روزانه هستند؟

کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger Nano X را برای ذخیره مقدار قابل توجهی بیت کوین به دلیل ویژگی‌های امنیتی بالا مناسب هستند. هر زمان که لازم باشد، می‌توانید کیف پول دسکتاپ را به سرعت به شبکه بیت کوین متصل کرده و بیت کوین منتقل کنید. از کیف پول وب بیت کوین برای ذخیره مقادیر کم و معاملات روزانه استفاده می‌شود.

جمع بندی

راه های زیادی برای ذخیره بیت کوین وجود دارد، اما بهترین راه به موارد مورد نیاز شما بستگی دارد. یک کیف پول درایو USB برای سرمایه گذاران معمولی که می‌خواهند از بیت کوین یا ارزهای دیجیتال خود در برابر سرقت محافظت کنند، ایده آل است.

در این مقاله به معرفی انواع کیف پول بیت کوین و بهترین نوع‌های آن پرداختیم. با توجه به نیاز خود و اینکه کدام یک از کیف پول‌ها را ترجیح می‌دهید می‌توانید یکی را انتخاب کنید. در بخش دیدگاه نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و بگویید که تجربه‌ی استفاده از کدام یک از آنها را دارید و دلیل خود از انتخاب این ولت و میزان رضایت خود را بنویسید. از نظز شما بهتریم کیف پول بیتکوین کدام است؟

 

میانگین امتیازات ۵ / ۵٫ تعداد رای: ۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *