آموزش آلت کوین ها

بهترین کوین ها برای معامله در سال ۲۰۲۰

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

خلاصه

  • بیت کوین در ۱ دسامبر ۲۰۲۰ به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید.
  • بزرگترین سودآوری در سال AAVE بوده است.
  • BAND و OCEAN از ساختارهای خود جدا شده اند.

سال ۲۰۲۰ افزایش قابل توجهی در تعدادی از ارزهای دیجیتال شناخته شده و کمتر شناخته شده به همراه داشته است. بیت کوین (BTC) در ۱ دسامبر به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید، در حالی که چندین آلت کوین کوچکتر در ماه اوت به بالاترین حد خود رسیده اند.

سال ۲۰۲۰ برای تریدرهایی که در دنیای ارزهای دیجیتال فعال هستند سال بسیار جذابی بوده است. این کار با حرکت نسبتاً پایدار به شکل افزایش تدریجی آغاز شد. این امر باعث ایجاد یک روند صعودی شد، زیرا بیت کوین چندین بار تلاش کرد تا از اوج سال ۲۰۱۹ با ۱۳،۸۸۰ دلار حرکت کند.

با این حال این نشانه ای از اتفاقات بعدی نبود، زیرا همه چیز در اوایل مارس تغییر کرد. به طور بالقوه با اخبار منفی ناشی از بیماری ویروس کرونا افزایش یافت، بیت کوین در کنار بقیه ارزهای بازار به طور قابل توجهی سقوط کرد.

تصویر زیر قیمت S&P 500 (نارنجی)، بیت کوین (سبز) و نفت (آبی) را در مارس نشان می‌دهد، ماهی که در آن ارزش آنها به ترتیب ۳۷ ، ۵۴ و ۵۷ درصد بر باد رفت.

S&P 500 (نارنجی)، بیت کوین (سبز) و نفت (آبی)

در ۱۲ مارس، بیت کوین هر روز ۳۹ درصد کاهش یافت که بیشترین درصد کاهش در تاریخ است. روز بعد بیت کوین به پایین ترین سطح سالانه یعنی ۳۸۵۰ دلار رسید. جالب اینجاست که هنوز در پایین ترین قیمت سال بوده است و از آن زمان بیت کوین روند صعودی کاملاً گسترده ای را طی کرده است.

در ۱ دسامبر، بیت کوین به بالاترین قیمت خود در تاریخ یعنی ۱۹،۹۱۸ دلار رسیده بود، اما تاکنون چندین بار از آن عبور کرده است و با بالاترین قیمت خود بالغ بر ۲۸،۳۷۷ دلار در ۲۷ دسامبر به اوج خود رسیده است. از ۲۸ دسامبر، بیت کوین  280% افزایش یافته است. از ابتدای سال تاکنون با ۲۷۰۰۰ دلار در مقابل ۷۲۰۰ دلار معامله شد که قیمت آن در ۱ ژانویه بود.

چشم انداز ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲، از نظر تکنیکال و اساسی صعودی است. علاقه نهادها به طور قابل توجهی در حال افزایش است و این امر توسط ذخیره ارزهای دیجیتال توسط Grayscale Investment Trust مشهود است.

بزرگترین کوین های سود آور ۲۰۲۰

در این مقاله، نگاهی به پنج کوین که بیشترین افزایش را در طول سال داشته اند، می‌کنیم. فقط کوین های رتبه بندی شده در ۱۰۰ سرمایه برتر با توجه به ارزش بازار در نظر گرفته می‌شوند و افزایش ها تا نزدیکترین عدد کل رُند می‌شوند.

پنج کوین برتر در کنار میزان افزایش آنها به شرح زیر است:

  • AAVE (50x)
  • KSM (39x)
  • BAND (27x)
  • Celsius (16x)
  • OCEAN (10x)

به عنوان یک چارچوب مرجع، بیت کوین در طول سال تقریباً ۲٫۴ برابر شده است، از زمان نوشتن مقاله، دوره اندازه گیری هنگامی آغاز می‌شود که کوین ها در یک صرافی عمده وارد شوند، بنابراین برخی از کوین ها مانند YFI و YFII شامل نمی‌شوند.

AAVE (AAVE)

در سال ۲۰۲۰، AAVE یکی از به یاد ماندنی ترین ارز ها را تا به امروز داشته است. علاوه بر این، افزایش سالانه به طور قابل توجهی بالاتر از سایر ارزهای دیجیتالی است، با افزایش نسبت به بازار گاو نر سال ۲۰۱۷ نیز قابل تحسین است.

در ۱ ژانویه سال ۲۰۲۰، AAVE با کمترین قیمت یعنی ۱٫۴۱ دلار معامله شد. در اواسط دسامبر، در حدود ۷۴ دلار معامله شد که در سال ۵،۰۰۰ درصد افزایش داشته است. علاوه بر این، AAVE در ۵ دسامبر به بالاترین قیمت یعنی ۹۹٫۵۳ دلار رسید و بیش از ۴۸٫۵ دلار که در سال ۲۰۱۸ بود، رسید.

به بیان بهتر، اگر در ۱ ژانویه ۱۰۰ دلار در AAVE سرمایه گذاری می‌کردید، در حال حاضر ۵۰۰۰ دلار درآمد داشتید.

حرکت قیمت برای AAVE یک حرکت سهموی را نشان می‌دهد، گرچه در طولانی مدت پایدار نیست اما در طول سال به دستاوردهای شگفت انگیزی رسیده است. جالب اینجاست که سهمی که در شکل زیر به رنگ سبز نشان داده شده است، از اواسط دسامبر شکسته نشده است.

آنچه مهم است حجم قابل توجه در ابتدای اجرا و حجم بسیار کم از آن زمان تاکنون است که نشانه ای از روند ضعیف است. علاوه بر این، یک الگوی سقف (double top pattern) ممکن است از ۲۵ آگوست تا بالاترین قیمت تاریخی بعدی، یک نشانه نزولی باشد. با این حال، سهمی که هنوز هم دست نخورده است، احتمالاً به AAVE امکان پایان سال را می‌دهد، به شرطی که خراب نشود.

توجه: از نمودار لگاریتمی به منظور تجسم بهتر نوسانات بزرگ قیمت در تصویر استفاده شده است. همین کار با تمام تصاویر ارائه شده در مقاله انجام خواهد شد.

double top pattern

Kusama (KSM)

حتی اگر میزان افزایش آن نسبت به AAVE عقب باشد، KSM خود یک اجرای کاملاً به یاد ماندنی داشت.

در ۱ ژانویه، KSM با قیمت ۱٫۱۵ دلار معامله شد، در حالی که در اواسط دسامبر با حدود ۴۵ دلار معامله می‌شد که ۳۸۵۰ درصد افزایش داشته است. KSM برای اولین بار در ۳ سپتامبر به بالاترین قیمت خود رسید و سپس در ۲ دسامبر به کمی بالاتر از ۶۵٫۲ دلار رسید.

برخلاف AAVE، افزایش KSM بیشتر از اینکه یک سهمی باشد، یک روند مستقیم است و نشان دهنده ی افزایش پایدارتر قیمت است. در حالی که چشم انداز خوبی برای چشم انداز آینده است، KSM همچنین یک الگوی سقف ایجاد کرده است. این الگو بسیار شبیه به AAVE است و می‌تواند نشانه ای از تغییر روند باشد.

الگوی سقف KSM

Band Protocol (BAND)

از بین کوین هایی که تحلیل شدند، BAND اولین است که از ساختار خود جدا شده است، درست است چه از یک سهمی (سبز) و چه از یک خط حمایت صعودی (سیاه) استفاده کنید، این یک نشانه نزولی است و اگر روند کاهشی BAND ادامه یابد، می‌تواند به عنوان معیار سایر کوین ها با حرکات مشابه رو به بالا باشد.

قبل از جدا شدن، BAND در ۱۰ آگوست به بالاترین قیمت همیشگی خود یعنی ۱۷٫۷۸ دلار رسیده بود اما از آن زمان روند کاهشی داشته است. با اندازه گیری قیمت از ۱ ژانویه ۰٫۲۱۸ دلار، این افزایش ۸۵۰۰ درصدی بود و می‌توانست بهترین پیشی را از AAVE بگیرد. با این حال، پس از شکست، قیمت های بالاتر قابل تحمل نبودند و AAVE می‌تواند رتبه اول را حفظ کند.

در زمان نگارش این مقاله، BAND با افزایش ۲،۷۴۰ درصدی با قیمت ۶٫۰۳ دلار معامله شد.

با این وجود، به دلیل شکستن ساختار، چشم انداز BAND نسبتاً قابل توجه تر از AAVE و KSM است. علاوه بر این، لازم به ذکر است که BAND از بالاترین قیمت در ۱۰ اوت کمی بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است و این نشان دهنده خطرات در ورود به تجارت قبل از یک حرکت اصلاحی قابل توجه است.

Band Protocol

Celsius (CEL)

در ۱ ژانویه، CEL با قیمت نزدیک به ۰٫۱۳۸ دلار معامله شد. پس از افت قابل توجه در “سقوط مارس”، CEL حرکت رو به بالا را که هنوز هم ادامه دارد، آغاز کرد و در ۳۰ نوامبر به بالاترین قیمت یعنی ۲٫۷۲ دلار رسید.

حرکت قیمت بسیار مشابه حرکت KSM است با این تفاوت که CEL از زمان رسیدن به بالاترین حد خود نزول نکرد و خط حمایت خود را تأیید کرد. علاوه بر این، CEL هنوز اصلاح قابل توجهی انجام نداده است. از بین کوین هایی که انتخاب کردیم، تنها کوینی است که هنوز این کار را انجام نداده است.

بنابراین، در حالی که حرکت نسبتاً تدریجی مثبت است، عدم اصلاح باعث نگرانی می‌شود. افت خط حمایت صعودی تقریباً ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت.

Celsius

Ocean Protocol (OCEAN)

سرانجام، ما به OCEAN می‌رسیم که آخرین کوین از ۵ کوین برتر است. OCEAN در ۱ ژانویه با ۰٫۰۳۴ دلار معامله شد، قبل از شروع یک حرکت سریع صعودی که با بالاترین قیمت جدید یعنی ۰٫۷۵ دلار در ۱۸ آگوست به اوج خود رسید.

با این حال، قیمت های بالاتر قابل تحمل نبود و OCEAN در زمان نوشتن این مقاله با ۰٫۳۸ دلار معامله شد. این اندازه گیری قیمت در ۱ ژانویه ۹۸۷ درصد افزایش دارد.

مشابه BAND، ساختار صعودی OCEAN، یعنی خط حمایت صعودی، شکسته شده است. بعلاوه، این اتفاق پس از تلاش OCEAN در ایجاد یک قیمت جدید در تمام تاریخ رخ داد اما موفق به انجام آن نشد.

اینها هر دو نشانه ضعف است که می‌تواند بیانگر آن باشد که حرکت رو به بالا برای OCEAN پایان یافته و اصلاح قابل توجهی در انتظار است.

Ocean Protocol

به سمت اوج های جدید

بخش ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش و کاهش قیمت های دنیا مشهور است. این جنبش ها را برای گروهی از علاقه مندان، که به دلیل داشتن پتانسیل قابل توجه برای سود، شیفته ارزهای دیجیتال هستند و همچنین گروهی از بدخواهان که بخش ارز دیجیتال را به دلیل خطرات ذاتی مرتبط با این نوسانات قیمت، بی ارزش می‌کنند، ایجاد کرده است.

این واقعیت که استفاده از نمودار لگاریتمی فقط برای تجسم حرکت قیمت الزامی است و بیشتر باعث هدایت این نقطه به بخش اصلی می‌شود.

یک مشاهده جالب این است که بزرگترین سودآورها قبل از افت، در ماه آگوست تا سپتامبر، به بالاترین قیمت خود رسیدند. با این حال، برخی از آنها در دسامبر به بالاترین قیمت خود رسیدند. اگر ساختار آنها پایدار باشد، ممکن است که هنوز نتوانند به بالاترین حد خود برسند.

علاوه بر این، لازم به یادآوری است که پس از چنین حرکت قابل توجهی به سمت بالا، حرکت رو به پایین متعاقباً اتفاق می‌افتد. این مسئله در مورد BAND و به طور بالقوه OCEAN نشان داده شده است.

این امر به ویژه در صورت عدم موفقیت ساختار فعلی در حرکات سهموی مانند آنچه در AAVE وجود دارد، از آنجا که به دلیل افزایش سریع، کمبود آشکاری از پشتیبانی تا سطح بسیار پایین وجود دارد.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *