آموزش آلت کوین ها

معرفی ۸ برنامه برتر dApp ترون

خرید و فروش ارزدیجیتال
۳٫۹
(۳۵)

dApp ترون یا برنامه‌های غیرمتمرکز ترون یکی از نوآوری‌های بلاکچین ترون برای کسب درآمد کاربران است. در این مقاله قصد داریک چند برنامه غیرمتمرکز برتر ترون را با یکدیگر بررسی کنیم. Tron به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های قرارداد هوشمند تبدیل شده است و طی ۱۸ ماه گذشته dApp ترون جذابیت قابل توجهی پیدا کرده است. تعداد dApp‌های (برنامه‌های غیرمتمرکز) ترون به سرعت در حال رشد است، به طوری که DappRadar.com اکنون تقریباً ۳۵۰ برنامه غیر متمرکز ترون را لیست کرده است. 

در این پست قصد داریم آنچه را که باید در مورد ترون و dApp‌های ساخته شده روی آن بدانید به شما ارائه دهیم. همچنین چند مورد از برترین dApp‌های ترون را که امروز می‌توانید استفاده کنید، به شما معرفی خواهیم کرد.

بلاک چین و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز dApp ترون، به دلیل فشارهای تبلیغاتی شرکت ترون، توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است. قبل از معرفی انواع dApp ترون ابتدا توضیح مختصری در مورد اینکه dApp ارائه می‌کنیم.

برنامه‌های غیرمتمرکز یا dApp همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، برنامه‌هایی هستند که به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند و هیچ شخص ثالثی کنترلی روی آن‌ها ندارد. dApp را حتما باید بر روی بلاک چین اجرا کرد و بلاک چین اتریوم (ETH) اولین مرجع برای ایجاد این برنامه‌هاست. به بیان ساده dApps، برنامه‌های دیجیتالی هستند که در بلاک چین همتا به همتا توزیع و اجرا می‌شوند و تحت کنترل هیچ شخصی نیستند.

ترون (TRON) به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های قرارداد هوشمند تبدیل شده است و از سال ۲۰۱۸، محبوبیت و تعداد برنامه های غیر متمرکز ترون افزایش یافته است. در حال حاضر سایت DappRadar تقریباً ۱۲۳۴ برنامه dApp ترون را در لیست خود قرار داده است. در این مقاله قصد داریم آنچه را که باید در مورد ترون و dApp های ساخته شده روی آن بدانید به شما ارائه دهیم. همچنین ۸ مورد از برترین برنامه‌های dApp ترون را که می‌توانید از آنها استفاده کنید، به شما معرفی می‌کنیم.

روند تغییر ترون از سال ۲۰۱۸

قبل از معرفی برخی از dApp‌ های برتر ترون، نگاهی به وضعیت شبکه ترون بیندازیم. آخرین بررسی شبکه ترون در آوریل ۲۰۲۰ انجام شده است. این بررسی در یک بازه ۲۴ ساعته انجام شده که هزینه‌های dApp ترون در این بازه زمانی بیش از ۱۱ میلیون دلار بود. این آمار همچنان در حال افزایش است.

پیشرفت و توسعه شبکه ترون

بر اساس آخرین گزارش هفتگی منتشر شده از سوی بنیاد ترون، رشد dApp ترون همچنان ادامه دارد و در حال حاضر ۴۷۸ dApp ترون در پلتفرم در حال اجرا هستند و حجم معاملات بین ۱۱ تا ۱۴ میلیون دلار است.

مطلب مرتبط: پیش بینی روند قیمت ترون در ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵

 

معرفی۸ مورد از بهترین‌های dApp ترون

۱- HyperSnakes

Hypersnakes یک بازی چند نفره در بلاک چین Mixmarvel است و به توسعه دهندگان بازی کمک می‌کند تا بازی های مبتنی بر بلاک چین خود را بسازند و منتشر کنند. این بازی به عنوان dApp ترون نسبتاً جدید است و در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

محبوبیت این بازی به سرعت افزایش یافت و در حال حاضر تقریباً ۲ هزار کاربر فعال در روز را ثبت می‌کند. روزانه تقریباً ۲۴۶ هزار ترون در حال پردازش است و معاملات انجام شده در این dApp حدود ۲ هزار است. این بازی چندین روش برای برنده شدن و کسب درآمد فراهم می‌کند. یکی از این روش‌ها کوین انداختن و خرید میدان های جنگ بازی است که در آن بخشی از هزینه های بازی را دریافت می‌کنید.

برنامه غیرمتمرکز Hypersnakes

Mixmarvel همچنین از توسعه بلاک چین اتریوم و Ontology پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که شما همچنین می‌توانید hypersnakes را از طریق برنامه های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم یا ONT بازی کنید.

۲- TRX Market

TRX Market یکی دیگر از محبوب‌ترین dApp ترون است و اولین صرافی غیرمتمرکز ایجاد شده در شبکه ترون بود. از آنجا که این برنامه غیرمتمرکز است و از طریق قراردادهای هوشمند، امنیت و شفافیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، کاربران می‌توانند به راحتی توکن‌های مبتنی بر شبکه ترون را با کارمزد صفر تراکنش‌ها، مبادله کنند.

از آنجا که از قراردادهای هوشمند برای همه معاملات استفاده می‌شود، کاربران مطمئن هستند که تراکنش‌ها از طریق کیف پول کاربر انجام می‌شود. صرافی هرگز کوین ای را در اختیار خود نمی‌گیرد. همچنین با استفاده از قراردادهای هوشمند، شفافیت تضمین می‌شود؛ زیرا معاملات به طور غیرقابل حذف در بلاک چین ذخیره می‌شود.

 TRX Market

اگر می خواهید از بازار TRX استفاده کنید، باید از نحوه معامله در صرافی‌های غیرمتمرکز آگاه باشید. در صورت مواجه شدن با مشکل فنی، بر خلاف صرافی‌های متمرکز، شخصی وجود ندارد. در حال حاضر، TRX Market حدود ۱۷۰۰ کاربر فعال در روز دارد و بیش از ۱۵ هزار معامله در dApp انجام می‌شود.

۳- TronTrade

TronTrade یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز در شبکه ترون است که تبادل انواع توکن‌های TRC10 و TRC20 را برای کاربران آسان می‌کند. Tron Trade اولین صرافی غیرمتمرکزی بود که از توکن‌های TRC10 پشتیبانی کرد. صرافی TronTrade همچنین بصورت ۲۴/۷ از مشتری پشتیبانی می‌کند. اگرچه بزرگترین صرافی غیرمتمرکز ترون نیست، اما تقریباً ۱۲۰۰ کاربر فعال در روز را دارد، اما همه کارها را برای کاربران خود انجام می‌دهند تا به بزرگترین Tron صرافی غیرمتمرکز ترون تبدیل شوند. حتی اگر آنها تعداد کاربری روزانه کوچکتری را داشته باشند، به نظر می‌رسد که حجم کل بازارهای آنها مربوط به معامله ترون است.

2 min

به نظر می‌رسد برخلاف معامله ترون، TronTrade دارای یک رابط تجاری کاملاً منحصر به فرد است. بیشتر شبیه صرافی‌هایی مانند BitMEX با همان طرح‌های سفارش، بازارها و معاملات است.

۴- TronWatch Market

TronWatch Market یک صرافی غیر متمرکز محبوب است که از قراردادهای هوشمند ترون پشتیبانی می‌کند. روشی آسان، ایمن و کارآمد برای تبدیل انواع توکن های TRC10 یا TRC20 به ترون است. تعداد کاربران روزانه این این صرافی کمتر از ۵۰۰ است و حدود ۲٫۷ هزار معامله ترون را انجام می‌دهد. شبکه اصلی TronWatch Market از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد، بنابراین با ورود این صرافی غیرمتمرکزبه ۸ برنامه برتر ترون رشد بسیار خوبی داشته است.

TronWatch Market

از نظر حجم معاملات، فعال ترین بازار TRX / BTT بود و گردش روزانه حدود ۲۷ هزار ترون داشت که واقعاً بسیار کم است (۸۰۰ دلار با قیمت‌های فعلی). قبل از تصمیم گیری برای شروع استفاده از TronWatch برای سفارشات بزرگتر، باید منتظر بمانید تا حجم قابل قبولی در بازار وجود داشته باشد.

۵- RocketGame

RocketGame بازی های قدیمی را به بلاک چین می آورد و به کاربران این فرصت را می‌دهد تا بازی های تاس PVP یا بازی‌های Monopoly را انجام دهند. در آینده بازیBattleship ،Mines Melee ،Rings ،Slots و Keno ارائه خواهد شد. این پلتفرم در مقایسه با پلتفرم‌های بزرگتر روزانه ۶۰۰-۷۰۰ کاربر فعال دارد. با این وجود حجم زیادی از معاملات از طریق dApp انجام شده است. طی ۲۴ ساعت گذشته، RocketGame بیش از ۳۶ هزار معامله داشته است.

برنامه غیرمتمرکز RocketGame

علاوه بر برنده شدن توکن‌های ارائه شده از طریق کاربران، کاربران می‌توانند از دریافت سود سهام نیز بهره مند شوند. همچنین برای کسانی که بهترین عملکرد بازی را دارند در بخش “مسابقه” پاداش بازی در نظر گرفته شده است. در اینجا کاربران می توانند برای کسب ۵ درصد از سود روزانه پلتفرم، رقابت کنند که این سود به ۱۰ بازیکن برتر می‌رسد. در حال حاضر، پلتفرم RocketGame از توکن‌های ترون و Rocket پشتیبانی می‌کند. آنها در آینده ای نه چندان دور پشتیبانی از سایر توکن‌ها را نیز اضافه خواهند کرد.

۶- Poloni DEX

Poloni DEX - تبادل غیرمتمرکز برای dApp ترون

Poloni DeX قبلاً با نام TRXMarket شناخته می‌شد و اولین صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه ترون در جهان بود. TRXMarket در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ توسط Poloniex خریداری شد و از آن زمان این dApp ترون با نام Poloni DeX شناخته می شود. تمام معاملات این پلتفرم در قراردادهای هوشمند TRX انجام می‌شود.

کاربران به طور مستقیم از کیف پول برای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند و از این رو، Poloni DeX نمی‌تواند در تراکنش های کاربر دخالت کند. Poloni DeX قصد دارد یک صرافی با امنیت بالا، شفاف، سریع و راحت باشد که در آن تمام تراکنش‌های آن در بلاک چین ذخیره می‌شود.

صرافی هیچ کارمزد معاملاتی دریافت نمی‌کند.  Poloni DeX دارای حدود ۴۹,۸۷۲ کاربر فعال است و آن‌ها تاکنون ۶,۲۳۱,۸۱۳ تراکنش با حجم کل تراکنش های ۱۴۰,۶۶۲,۱۱۴٫۹۸ دلاری را مشاهده کرده‌اند.

۷- Zethyr Finance

Zethyr Finance

Zethyr Finance یک برنامه محبوب dApp ترون است و از نظر ساختاری غیرمتمرکز است. این برنامه با بیش از ۱۳۰۰ گره در بلاک چین ترون کار می‌کند، بنابراین  بعید است که هیچ خرابی یا هکی گزارش شود.  

کاربران به طور مستقیم با یک قرارداد هوشمند TRON معروف به Zethyr Trust برای خرید و فروش توکن تعامل دارند. هدف Zethyr Finance ارائه یک صرافی شفاف به جامعه ارزهای دیجیتال است. این صرافی ۱۰۰٪ کارمزد تراکنش‌های به دست آمده از طریق معاملات انجام شده در پلتفرم خود را بین جامعه خود توزیع می‌کند و امکان کنترل کامل کاربر بر حاکمیت صرافی را فراهم می‌کند. Zephyr Finance خود را به عنوان “برنامه شماره ۱ دیفای در بلاک چین TRON می‌نامد به کاربران TRON امکان می‌دهد تا TRX خود را به طور سودآور قرض کنند و وام دهند.”

کاربران Zethyr می توانند TRX را در چهار مرحله از صرافی قرض بگیرند که عبارتند از:

  • توکن TRON را در پلتفرم Zephyr Finance سپرده گذاری کنید؛
  • TRX را در برابر ارزهای دیجیتال سپرده شده خود وام بگیرید. با این حال، مقدار وام TRX با ارزش کل وثیقه دارایی شما در زمان وام گیری محدود می‌شود؛
  • پرداخت نرخ سود روزانه به طور منظم برای جلوگیری از نرخ بهره روزانه بالاتر؛
  • توکن TRON خود را با پرداخت اصل وام و سود معوق در صورت وجود، برداشت کنید.

Zethyr Finance تاکنون ۵۶۵ کاربر منحصر به فرد دارد.

۸- ۸۸۸Tron

888Tron

۸۸۸Tron یک ابزار کاربردی dApp ترون است و توکن ۸۸۸ آن با قرارداد هوشمند TRC-20 مطابقت دارد. توکن ۸۸۸ به ارائه یک محیط بازی سالم و عملکرد پلت فرم کمک می‌کند. ۸۸۸Tron فرصت‌های درآمدزایی و تقسیم سود را برای دارندگان توکن خود فراهم می‌کند. ۸۸۸Tron به کاربران خود بازی هایی مانند Dice52، Dice 3D، GrandX، Gonzo’s Quest، Bloodsuckers، Jumanji، Starburst، Book of Ra Deluxe، Secret of the Stones، Highway to Hell، Book of Magic و غیره را به کاربران خود ارائه می دهد.

۸۸۸Tron همچنین سود استیک را به کاربران خود ارائه می‌دهد و این سیستم به سیستم سود استیک ۸۸۸ معروف است. هنگامی که کاربران روی پلتفرم ۸۸۸Tron دارایی را استیک می‌کنند به طور خودکار در فرآیند ماینینگ شرکت کرده و در مقابل هر استیکی که توسط آن‌ها روی پلتفرم قرار می‌گیرد، ۸۸۸ توکن دریافت می‌کنند.

سود در یک قرارداد هوشمند به نام “استخر تقسیم شده” جمع می شود و این استخر هر ۴۸ ساعت ۱۰۰٪ وجوه انباشته خود را آزاد می کند. همه کاربرانی که ۸۸۸ توکن خود را در شبکه ۸۸۸Tron نگه داشته و مسدود کرده اند، ۶۵ درصد از سود انباشته شده را از Divided Pool دریافت می کنند.

۸۸۸Tron دارای ۲۶۹۲۵ کاربر فعال است و تاکنون ۱۳۹۷۶۶۲۰ تراکنش با حجم کل تراکنش های ۴۲۸۸۲۹۱۷۵٫۵۷ دلاری را مشاهده کرده اند.

جمع بندی

در این مقاله ۸ dApp برتر ترون با حجم معاملات روزانه که امروزه کاربرد دارند، برای شما ارائه کردیم. با این حال، ترون در واقع در فضای بلاک چین “قابل برنامه ریزی” فعالیت می‌کند و کمتر از ۲ سال است که وارد عرصه شده است. با توجه به برخی از اقدامات می‌توان ترون را به عنوان قویترین اکوسیستم موجود در بلاک چین در نظر گرفت.

dApp ترون از ابتدای سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده است و با ۱۰۰ میلیون دلار برای Tron Arcade در نظر گرفته شده است و انتظار می‌رود برنامه‌هایی مانند Tron Accelerator به سرعت رشد کند.

میانگین امتیازات ۳٫۹ / ۵٫ تعداد رای: ۳۵

3 دیدگاه

  1. سلام ، من در ترون لینک ۲۴۰۰۰ تا btt داشتم ، ولی یهو نشون نداد ، باز میکردم‌btt رو فقط تو deposit نشون میداد ، که اون گزینه رو زدم و کلا رفت ، باید چیکار کنم ؟؟؟

  2. سلام

    کلاهبرداران از طریق DApp دسترسی کامل به کیف پول را دارند و با سودهایی که در اول کار پرداخت میکنند ، پس از مدتی و جلب اعتماد طعمه های خود کل موجودی کیف پول را خالی میکنند . آنها طمع مردم را تحریک میکنند و با پرداخت پاداش های چشمگیر برای رفرال کردن اعضای جدید ، طعمه های بیشتری را از طریق هر شخصی پیدا میکنند ولی در نهایت چندین برابر سودی را که پرداخت کردن از قربانیانشان دزدی میکنند . خیلی مراقب باشید !!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *