آموزش سرمایه گذاری

۵ دام کلاهبرداران ارز دیجیتال که باید مراقب آن ها باشید

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

رکورد بیت کوین در قیمت ها در سال ۲۰۱۷ علاقه اصلی به ارز دیجیتال اصلی را به وجود آورد. اما این افزایش علاقه بدون نتیجه بوده است. یکی از نکات منفی ورود سرمایه گذاران جدید به بازار افزایش تعداد کلاهبرداری، تقلب و داستان سرمایه گذاران خرده فروشی هایی بود که کوین های خود را به خاطر معاملات سایه دار از دست داده اند. از رسوایی های ICO گرفته تا سرقت کیف پول و کلاهبرداری، مصرف کنندگان عادی می‌توانند به راحتی طعمه کلاهبرداران شوند.

اگرچه مطمئناً خطراتی در بازار وجود دارد، اما ممکن است فرصت ها برای برخی غیرقابل مقاومت باشد. با این حال، احتیاط همیشه ضروری است و نشانه های واضحی از کلاهبرداری وجود دارد که سرمایه گذاران می‌توانند به دنبال آن باشند. با اجتناب از این خطرات، کاربران می‌توانند شانس خود را افزایش دهند و از سرمایه گذاری های خود محافظت کنند. این ها متداول ترین کلاهبرداری ها هستند که می‌توان از آن ها جلوگیری کرد.

نکات کلیدی

  • سرمایه گذاران بیت کوین می‌توانند با شناسایی کلاهبرداری های رایج مانند طرح های Ponzi، عرضه اولیه های جعلی و همینطور صرافی های جعلی، شانس موفقیت خود را افزایش دهند.
  • یکی از کلاهبرداری های رایج که کاربران بیت کوین را در معرض خطر قرار می‌دهد، فروش کیف پول سخت افزاری با عبارت بازیابی از پیش تنظیم شده است که به هکرها امکان سرقت پول را می‌دهد.
  • از آنجا که بر صرافی های بیت کوین نظارتی وجود ندارند، صرافی های جعلی می‌توانند سرمایه گذاران را با وعده قیمت های غیر واقعی و تخفیف های زیاد به دام بیندازند.
  • وبسایت های دارای ICO جعلی به کاربران آموزش می‌دهند تا وجوه خود را از طریق سایت خود به یک کیف پول آسیب دیده واریز کنند و در نتیجه سرقت وجوه حاصل شود.

سرقت کیف پول سخت افزاری

برای کاربرانی که نگران امنیت و حریم خصوصی هستند، کیف پول سخت افزاری (وسیله ای فیزیکی که کلیدهای خصوصی را ذخیره می‌کند) یک گزینه ی محبوب است که معمولاً به اندازه درایوهای USB است. این کیف پول ها راهی آفلاین را برای کمک به سرمایه گذاران دیجیتال به منظور محافظت بیشتر از بیت کوین ارائه می‌دهند. با این حال، گزارش هایی منتشر شده است که برخی از آن ها دارای نقاط ضعف داخلی هستند که آن ها را به راحتی در برابر هکرهایی قرار می‌دهند که به راحتی می‌توانند تمام دارایی های کاربر را بدزدند.

با این حال، این تنها مسئله نیست.

یک کلاهبرداری شامل فروش کیف پول های سخت افزاری به کاربران با عبارت بازیابی «از قبل تنظیم شده» مخفی شده در زیر کارت است. به کاربر جدید گفته می‌شود که باید کارت را بخراشد و کیف پول را با عبارت به خطر افتاده تنظیم کند.

این یک راهی ایجاد می‌کند که به هکرها اجازه می‌دهد پس از فعال شدن کیف پول، بودجه را تخلیه کنند. این کلاهبرداری ها رایج شده است، اما تنها با پذیرش کیف پول از منابع معتبر به راحتی می‌توان از آن ها جلوگیری کرد.

کلاهبرداری در صرافی ها

با وجود ماهیت غیرمتمرکز، بیشتر ارزهای دیجیتال هنوز در صرافی ها خرید و فروش می‌شوند؛ گرچه این امر یافتن کوین برای سرمایه گذاران را آسان تر می‌کند، اما هنوز هیچ نهاد نظارتی که بر این صرافی ها نظارت کند در بسیاری از کشورها وجود ندارد. بنابراین، بسیاری از سرمایه گذاران سرمایه ی خود را از دست داده اند زیرا صرافی که در آن ثبت نام کرده اند، کلاهبرداری بوده است. در دسامبر سال ۲۰۱۷، چندین صرافی کره جنوبی در معرض نظارت قانونی قرار گرفت و منجر به اعمال مقررات سختگیرانه تری از سوی مقامات این کشور شد.

تشخیص این کلاهبرداری ها کار سختی نیست اما اگر از آن ها اجتناب نشود جبران ناپذیر است. یکی از بزرگترین نشانه های خطرناک نوید قیمت ها و تخفیف های غیر واقعی است. صرافی هایی که نوید تخفیف شدید بیت کوین را می‌دهند از این استراتژی برای جذب کاربران نا آگاه استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، کاربران می‌توانند آدرس های اینترنتی صرافی ها را بررسی کنند. آدرس های وب باید همیشه با HTTPS شروع شوند. بازدید از وبسایت های بدون امنیت ایده بدی است، اما سرمایه گذاران می‌توانند با بررسی مناسب از به دام افتادن خود جلوگیری کنند.

عرضه اولیه های جعلی

یکی از بهترین نتایج رونق ارزهای دیجیتال، افزایش عرضه اولیه کوین به عنوان راهی برای سرمایه گذاری شرکت ها است. با ورود هزاران شرکت مبتنی بر بلاکچین با ایده های منحصر به فرد و پروژه های مهیج به بازار، کاربران اکنون می‌توانند به راحتی از مشاغل مورد علاقه خود حمایت کنند. با این حال، این انفجار گسترده فرصت های ICO به طور حتم کلاهبرداری را افزایش داده است.

روش های مختلفی وجود دارد که کلاهبرداران می‌توانند سرمایه گذاران را از بیت کوین خود جدا کنند. یک روش محبوب ایجاد وبسایت های جعلی شبیه ICO ها و دستورالعمل به کاربران برای واریز کوین به کیف پول آسیب دیده است. بار دیگر، این ICO ها هستند که نادرست هستند.

به عنوان مثال از Centra Tech، یک معامله ی پرریسک بلاکچین با حمایت چندین چهره مشهور، در ایالات متحده شکایت شده است. این شرکت متهم به معرفی اعضای تیم جعلی، گمراه کردن سرمایه گذاران و دروغ گفتن در مورد محصولاتشان است. ۵ مورد از بهترین راه ها برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها، تحقیقات دقیق است که شامل جدا کردن وایت پیپر، بررسی تیم پشتیبان این شرکت، اعضای اصلی هیئت مدیره و سرمایه گذاران قبل از هرگونه سرمایه گذاری، یادگیری هرچه بیشتر در مورد شرکت برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری ناخوشایند بسیار حیاتی است.


مرتبط: چگونه در دام کلاهبرداری های ico نیفتیم؟


طرح های استخراج ابری

استخراج تنها راه به دست آوردن بیت کوین جدید بدون خرید یا مبادله آن است، اما به فعالیتی فوق العاده پرمصرف تبدیل شده است. با توجه به روش منحصر به فرد استخراج کوین های جدید، برای تولید یک کوین به مقدار زیادی قدرت پردازش و برق و در نتیجه پول نیاز است. با این حال، بسیاری از شرکت ها اکنون به کاربران عادی امکان اجاره ی فضای سرور برای استخراج کوین ها را با نرخ مشخص داده اند.

برخی از شرکت ها “قراردادهای مادام العمر” را ارائه می‌دهند که هزینه های آن ها را یکسان نگه می‌دارند و ظاهرا بازده قابل قبولی را هم ارائه می‌دهند. با این حال، با افزایش دشواری استخراج، سرمایه گذاری های مشابه هر بار مقادیر کمتری را برمی‌گردانند. علاوه بر این، برخی از شرکت ها ادعاهای عجیبی در مورد بازده خود دارند بدون این که در مورد هزینه های واقعی و کاهش بازده شفاف سازی کنند. برخی دیگر از طرح های Ponzi استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به خسارات زیادی شود. قبل از سرمایه گذاری، جستجوی فرصت ها و درک خطرات و هزینه های مرتبط با استخراج بسیار حیاتی است.

بازاریابی چند سطحی

حتی در حوزه های دیجیتال، تعداد زیادی از طرح های بازاریابی چندسطحی ظهور کرده اند که به سرمایه گذاران فرصت های عالی برای به دست آوردن تدریجی مقادیر بیشتر بیت کوین ارائه می‌دهند. بازاریابی چند سطحی همانطور که شناخته شده است، ارائه دهنده ی بازده سریع تر است، اما هزینه ی بیشتری را برای بازده بالاتر دریافت می‌کند.

با این حال، اطلاعات کمی در مورد شرکت ها در خارج از سایت خودشان وجود دارد و کاربران بررسی های جدی را به صورت آنلاین کنار گذاشته اند. مهم است که به چاپ خوب یک شرکت توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که ادعاهای آن ها عملی و واقعی است. جلوگیری از این کلاهبرداری ها می‌تواند از کیف پول سرمایه گذاران محافظت کند.

با هیاهوی فعلی، هوشیاری و انجام احتیاط های لازم قبل از سرمایه گذاری در بیت کوین ضروری است. بازار همچنین نشانه هایی از بلوغ را نشان می‌دهد که منجر به شفافیت بهتر و قوانین شفاف تر می‌شود. صرف نظر از این موضوع، اولین قدم برای یک سرمایه گذار هوشمند این است که همیشه تحقیق دقیق داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاری آن ها حساب شده و موفقیت آمیز است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *