اخبار ارز دیجیتال

همکاری بازار توکن NFT بایننس با موزه هرمیتاژ برای فروش آثار هنری

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بازار توکن NFT بایننس از همکاری خود با موزه هرمیتاژ روسیه برای فروش توکن‌های غیرمثلی خبر داد. در این حراجی آثار هنرمندان مشهوری همچون ون گوگ و لئوناردو داوینچی به مزایده گذاشته خواهد شد. حراج توکن‌های NFT (غیرمثلی) آثار این هنرمندان از ۳۱ اوت (۹ شهریور) شروع می‌شود و تا ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) ادامه خواهد داشت.

به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۱، سال مجموعه توکن‌های NFT است؛ زیرا تاکنون آثار هنری NFT میلیون‌ها دلار فروخته شده است. Everydays، گرانقیمت ترین NFT با قیمت ۶۹/۳ میلیون دلار است. یکی دیگر از مجموعه NFT بسیار معروف Cryptopunk #7523 است که با ۱۱/۸ میلیون دلار در اتریوم (ETH) خریداری شد.

در ۳۰ آگوست (۸ شهریور ۱۴۰۰)، صرافی ارز دیجیتال بایننس اعلام کرد که بازار NFT این شرکت با عنوان “Binance NFT Marketplace” قصد دارد مجموعه توکن NFT از برخی از مشهورترین هنرمندان جهان را به نمایش بگذارد. بازار توکن‌ غیرمثلی بایننس با موزه مشهور دولتی هرمیتاژ همکاری کرده است. این موزه بزرگترین موزه جهان و در سن پترزبورگ است که بزرگترین شاهکار‌های جهان در آن نگهداری می‌شود. کاترین امپراتور روسیه مجموعه هنری بسیار بزرگ را در سال ۱۷۶۴ شروع کرد.

"گوشه باغ در مونتگرون" اثر کلود مونه

“مجموعه NFT‌ها شامل آثاری مانند مدونا لیتا (لئوناردو داوینچی)، جودیت (جورجیون)، یاس بنفش (وینسنت ون گوگ)، VI (واسلی کاندینسکی) و گوشه باغ در مونتگرون (کلود مونه) است که به حراج گذاشته شده‌اند. سرپرستان موزه هنر همچنین اضافه کردند:

هر نسخه دیجیتال توسط مدیر کل هرمیتاژ امضا شده است. با انجام این کار، او نه تنها اصالت تعداد محدودی از آثار را تأیید کرد، بلکه با تاریخ و زمان امضای خود، یک اثر هنری مستقل خلق کرد.

همچنین برندگان حراج یک فیلم انحصاری NFT دریافت می‌کنند که نشان می‌دهد پیوتروفسکی، مدیر کل هرمیتاژ، آثار هنری را تایید می‌کند.

“فن‌آوری‌های جدید، به ویژه بلاک چین، فصل جدیدی را در توسعه بازار هنر ایجاد کرده است که منجر به مالکیت و تضمین مالکیت می‌شود. مدیر کل هرمیتاژ گفت: این مرحله مهمی در توسعه روابط بین شخص و دارایی یا شخص و کالا است.

آثار هنری VI توسط واسلی کاندینسکی

بایننس گفت: در مجموع ۵ NFT برای حراج وجود دارد و هر کدام با پیشنهاد اولیه ۱۰ هزار دلار به حراج گذاشته شده‌اند.” بازار توکن NFT بایننس در ژوئن ۲۰۲۰ راه اندازی شد و از زنجیره هوشمند بایننس (BSC) استفاده می‌کند.

پلتفرم توکن غیرمثلی بایننس رقابت زیادی با پلتفرم‌هایی مانند Opensea Crypto.com و Rarible دارد. علاوه بر این، صرافی ارز دیجیتال FTX نیز در حال توسعه یک بازار NFT است.

پلتفرم توکن غیرمثلی بایننس مجموعه ای دیجیتالی از شاهکارهای جهان را از نمایشگاه اصلی موزه به حراج می‌گذارد.

این مجموعه با عنوان “توکن شما در هرمیتاژ نگهداری می‌شود” شامل پنج NFT است که یک نسخه از هر NFT در موزه باقی مانده است.

NFT‌ که مخفف توکن‌ غیرمثلی است، دارایی‌های دیجیتالی بی نظیری هستند که طی ماه‌های اخیر محبوبیت بیشتری به دست آورده‌اند. از NFT در مجموعه‌های دیجیتالی، موسیقی و توکن‌های درون بازی تا آثار هنری مانند آخرین حراج بایننس استفاده می‌شود.

بازار توکن NFT بایننس حجم معاملات بیشتری را در نظر دارد. هدف این بازار ارائه‌ی بزرگترین پلتفرم تجاری NFT جهان با بهترین عملکرد در استخراج، خرید و مبادله‌ی رمز ارز است. هرچند که تابحال حجم معاملات این بازار نسبتاً کم است.

طبق یک پست وبلاگی که در ۱۶ آگوست ۲۰۲۱ منتشر شد، بازار توکن غیر مثلی بایننس ۲۵ میلیون دلار آمریکا فروش داشته است.

داده‌های سایت DappRadar نشان می‌دهد که حجم معاملات در OpenSea، یکی از بازارهای پیشرو NFT مبتنی بر اتریوم، در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۵۰ میلیون دلار فراتر رفت و حجم هفتگی برای اولین بار در هفته گذشته به بیش از ۱ میلیارد دلار رسید.

همکاری اخیر بایننس با موزه ایالتی هرمیتاژ ممکن است نمایشی برای تقویت چهره‌های بایننس باشد. با این حال باید منتظر ماند تا ببینیم آیا واقعا این امر اتفاق می‌افتد یا خیر.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *