اخبار ارز دیجیتال

دلیل افزایش ۲۰ درصدی قیمت بایننس کوین چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

قیمت بایننس کوین (BNB)، به چند دلیل توکن بومی صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) و زنجیره هوشمند بایننس در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

نمودار لحظه‌ای قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین بلافاصله پس از اصلاح بازار در ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ که طی آن ارزهای دیجیتال برجسته مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) سقوط کردند، افزایش یافت.

به عنوان مثال، قیمت اتریوم با کاهش بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار تا ۵۲ هزار دلار، از ۲۴۰۰ دلار به زیر ۱۹۰۰ دلار کاهش یافت.

در ادامه عواملی که در این افزایش قیمت تأثیر داشته‌اند را بررسی می‌کنیم. این عوامل عبارتند از:

داغ شدن بازار آتی

در یک دوره کوتاه مدت بازار با اصلاح شدیدی مواجه شد؛ زیرا بازار آتی بسیار داغ بود.

بیش از ۱۰ میلیارد دلار رمز ارز در یک روز لیکویید شدند که بیش از ۵ میلیارد دلار مربوط به بیت کوین بود.

این سقوط بیشتر تکینیکال بود تا فاندامنتال و اصلاح باعث لیکویید شد، البته بازار به سرعت بیشتر ضررها را جبران کرد.

همچنین بازار آتی منجر به اصلاح شد؛ زیرا ارزهای دیجیتال برجسته در بازار آتی نسبت به بازار معاملات اسپات، با قیمت پایین‌تری معامله می‌شدند.

آدام کوکران (Adam Cochran)، یکی از شرکای شرکت سرمایه گذاری Cinneanhaim Ventures، گفت:

لیکویید شدن پوزیشن ۶۳ میلیون دلاری، بازار را شوکه کرد و این موضوع حتی بر سقوط رمز ارز‌های بزرگ نیز تأثیر داشت.

فاندامنتال BNB همچنان قوی هستند

پس از افت اولیه بازار معاملات آتی، ارزهای دیجیتال با اخبار فاندامنتال بازیابی شدند.

در حالی که بیت کوین و اتریوم نسبت به کاهش ۱۲ و ۱۵ درصدی به سرعت اصلاح شدند، BNB در اصلاح ۲۴ ساعت گذشته از بیت کوین و اتریوم بهتر عمل کرد.

عملکرد قوی بایننس کوین از دو سرعتبخش مثبت ناشی می‌شود: ۱٫ سوختن ۶۰۰ میلیون دلار BNB از سوی صرافی ارز دیجیتال بایننس و ۲٫ روند صعودی زنجیره هوشمند بایننس (BSC).

در ۱۶ آوریل ۲۰۲۰، Cointelegraph گزارش داد : بایننس در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ مبلغ ۶۰۰ میلیون دلار BNB سوزانده است که این امر میزان عرضه در گردش بایننس کوین را کاهش می‌دهد و نشان داد حداقل ۷۵۰ میلیون دلار سود در این ۳ ماه بدست آورد.

علاوه بر این، چانگ زائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل بایننس دیروز تأکید کرد که تیم این صرافی قصد ندارد سهام BNB خود یعنی ۴۰٪ از کل عرضه کل را بفروشد. همانطور که کوین بیس هفته گذشته ۵ میلیارد دلار از سهام COIN خود را فروخت.

بنابراین هنگامی که بازار شروع به بهبودی کرد، احتمالاً BNB در واکنش به سوختن ۶۰۰ میلیون دلار توکن، یک افزایش قیمت را تجربه کند.

پس از توکن سوزی، تعداد تراکنش‌های روزانه در زنجیره هوشمند بایننس از ۵ میلیون معامله گذشت.

تعداد تراکن‌های زنجیره هوشمند بایننس

از آنجا که BNB توکن بومی شبکه بلاک چین و زنجیره هوشمند بایننس است، افزایش فعالیت کاربران به طور مثبت بر ارزش BNB تأثیر می‌گذارد و به اصلاح آن کمک می‌کند.

تریدرهایی که آماده خرید در هنگام سقوط بودند

یک تریدر با نام مستعار آلتکوین سایکو “Altcoin Psycho” اظهار داشت: معامله گران آماده خرید در هنگام افت قیمت در بازار آلت کوین‌ها هستند.

آلتکوین سایکو گفت:

“معامله گران آماده خرید در هنگام سقوط بودند. او پیش بینی می‌كرد در این هفته بازار كاهش یابد. بیش از ۱۰ آلت کوین در لیست من بود. در این افت قیمت کمی ضرر کردم و فکر می‌کنم بازهم در این کاهش قیمت ضعیف عمل کرده‌ام.

ورود سریع سرمایه به بازار آلت کوین اندکی پس از افت قیمت باعث شد بسیاری از آلت کوین‌ها به سرعت اصلاح یابند که احتمالاً به رشد BNB کمک می‌کند.

هر هفته بازار رمز ارز‌ها نوسان شدیدی را تجربه می‌کنند. البته یکی از ویژگی بازار رمز ارز‌ها نوسان آنها است.

در روز گذشته ۱۸ آوریل ۲۰۲۱ ارز دیجیتال بیت کوین و به دنبال آن اتریوم کاهش یافت که در نتیجه بر بازار آلت کوین‌ها نیز تأثیر گذاشت.

قیمت بایننس کوین به سرعت و به چند دلیل که در این خبر برای شما ارائه شد، توانست ضرر خود را جبران کند و در عرض ۲۴ ساعت، ۲۰% افزایش یافت.

با دنبال کردن اخبار و تحلیل‌های پینگی، همیشه از وضعیت بازار آگاه شوید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *