اخبار ارز دیجیتال

SEC در اکتبر ۲۰۲۱ صندوق معاملاتی بیت کوین را تصویب می‌کند

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

گروهی از تحلیل‌گران انتظار دارند، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، بالاخره صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین را در اکتبر ۲۰۲۱ تصویب کند. 

صندوق قابل معامله ETF، یکی از انواع صندوق‌ سرمایه‌گذاری است که توسط شرکت‌های کارگزاری یا بانک و با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس می‌شود. عملکرد صندوق قابل معامله ETF کاملا تحت نظر سازمان بورس است، بنابراین از نظر میزان امنیت با نهادی مانند بانک برابری می‌کند.

SEC صندوق معاملاتی بیت کوین را تصویب می‌کند و در معاملات فیوچرز بیت کوین سرمایه گذاری خواهد کرد. هستر پیرس، نماینده کمیسیون امنیت اقتصادی، این حرکت را “پیشرفت” می‌داند. SEC همچنین نشان داد که چرا تصمیم به تصویب چنین صندوقی گرفته است.

اولین هدف کمیسیون SEC سرمایه گذاری در معاملات فیوچرز بیت کوین است. این کمیسیون در صندوق های بورس‌ کالای ثبت شده که در CFTC معامله می‌شوند، سرمایه گذاری خواهد کرد.

همچنین SEC تأکید که به طور مستقیم در بیت کوین و سایر رمز ارزها سرمایه گذاری نخواهد کرد. این کمیسیون به دنبال خرید معاملات فیوچرز بیت کوین توسط صندوق‌هایی با ارزش خالص ۱۰۰% است.

در صندوق قابل معامله بیت کوین تنها سرمایه گذاران نهادی و مشتریان واجد شرایط می‌توانند سرمایه گذاری کنند.

در حال حاضر، CME تنها صرافی مورد تایید CFTC است که معاملات فیوچرز بیت کوین به صورت تسویه نقدی را ارائه می‌دهد.

بلاک‌فای (BlockFi)، شرکت وام‌دهی ارزهای دیجیتال، طرح راه‌اندازی صندوق مبتنی بر معاملات آتی بیت کوین در ایالات متحده را در کمیسیون بورس این کشور ثبت کرده است؛ در صورت تصویب این طرح در آژانس، سهام آن در صرافی Cboe BZX معامله خواهد شد.

در ژوئیه ۲۰۲۱، BlockFi در موضوعات نظارتی ظاهر شد و چندین ایالت را به ارائه اوراق بهادار ثبت نشده متهم کردند.

هدف صندوق قابل معامله بیت کوین انجام پیشنهادات بازخرید سه ماهه سهام است که انتظار می‌رود حداکثر ۵٪ سهام با ارزش خالص دارایی در هر سه ماه باشد.

دالیا بلاس، مدیر بخش مدیریت سرمایه گذاری، در مورد تصویب صندوق سرمایه گذاری در معاملات فیوچرز بیت کوین صحبت کرد. وی گفت: “ما از مشارکت سازنده در مورد محصولات جدید و استراتژی‌های جدید سرمایه گذاری استقبال می‌کنیم.”

بلاس توضیح داد که سال ۲۰۲۰ یک نامه منتشر کرد و از صنعت صندوق قابل معمله بیت کوین خواست تا در مورد موضوعات ارائه شده توسط چنین سرمایه گذاری‌ها بحث و گفتگو کنند.

درمورد سخنرانی بلاس، کمیسر هستر پیرس، معروف به مادر Crypto، روز چهارشنبه در تاریخِ ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در توئیتی نوشت که اقدام کمیسیون SEC یک پیشرفت است.

بلاس توضیح داد: از آنجا که کمیسیون SEC در معاملات آتی بیت کوین سرمایه گذاری خواهد کرد، “با چالش‌های مستقیم بیت کوین روبرو نخواهد شد.” همچنین ETF یک صندوق بین دوره ای است؛ به این معنا که بازپرداخت‌های روزانه ارائه نمی‌دهد و در دوره‌های کوتاه مدت مورد تقاضای نقدینگی غیر منتظره قرار نمی‌گیرد.”

صندوق ETF همچنین گام‌هایی را برای رسیدگی به موضوعات مربوط به دستکاری در بازارهای دارایی دیجیتال برداشته است.

نظر شما در مورد تأیید این صندوق آتی بیت کوین توسط SEC چیست؟ فکر می کنید کمیسیون به زودی ETF بیت کوین را تصویب می کند؟ در بخش دیدگاه نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *