اخبار ارز دیجیتال

ارزش بیت کوین به ۶۰ هزار دلار رسید

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

با پایان هفته نسبتا آرام گذشته، امروز در تاریخ ۲۳ اسفد ۱۳۹۹، ارزش بیت کوین با ۲۴% افزایش به ۶۰ هزار دلار رسید.

بیت کوین نسبت به ۲۱ فوریه (۳ اسفند ۱۳۹۹) حدود ۱۷۵۰ دلار افزایش یافته و به ۶۰ هزار دلار رسیده است. به دنبال آن ارزش بیت کوین در ۲۳ فوریه (۵ اسفند ۱۳۹۹) به ۴۶،۴۳۷ دلارسقوط کرد و در ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) به ۴۳۵۲۷ دلار رسید.

با رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۰ هزار دلار ارزش بازار آن به ۱٫۱ تریلیون دلار رسید. قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نسبت به هفته گذشته ۲۴٪ و در ۲۴ ساعت گذشته ۵٪ افزایش یافته است.

افزایش بیت کوین باعث رشد ارزش سایر رمز ارز‌ها نیز شد. ارزش اتریوم ۱۸۸۳ دلار است که نسبت به هفته گذشته ۱۷ درصد رشد یافت. بایننس کوین (BNB) در هفته گذشته ۲۱٫۸٪ رشد کرده و پولکادات (Polkadot) نیز ۱۲٪ افزایش یافته است.

دلیل افزایش قیمت بیت کوین چه بود؟

چند دلیل باعث افزایش قیمت رمز ارز بیت کوین شدند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یکی از دلایل رشد قیمت بیت کوین تا ۶۰ هزار دلار، این بود که بیپل (Beeple) یک هنرمند طرفدار ارز‌های دیجیتال، هنگامی که مجموعه ای از هنر خود را با توکن NFT به قیمت ۶۹٫۵ میلیون دلار به Metakovan فروخت.

توکن NFT : یا توکن غیرقابل تعویض یک دارایی دیجیتال مانند رمز ارز است و کمیاب بوده و در بلاک چین ذخیره و جا به جا می‌شود، به بیان ساده تر ممکن است دو توکن مشابه به نظر برسند، اما هرکدام دارای اطلاعات خاص خود هستند که معاوضه و تبادل آن را غیرممکن می‌سازد.

به گفته شرکت تجزیه و تحلیل بازار رمز ارز Messari، با پشتیبانی کامرون (Cameron) و تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss) بنیانگذاران صرافی Gemini از بازار توکن NFT حدود ۱٫۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

دلیل بعدی، تصویب طرح بسته محرک مالی ۱/۹ میلیارد دلاری جو بایدن است. بسیاری از طرفداران بیت کوین از جمله Meltem Demirors (مدیر ارشد استراتژی شرکت CoinShares)، بر این باورند که چاپ دلار آمریکا برای صرفه جویی در اقتصاد باعث کاهش ارزش پول می شود و بیت کوین راه حل مناسبی در برابر سقوط دلار است.

علت بعدی، سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ در ارز دیجیتال بیت کوین است. شرکت مادر سرمایه گذاری گری اسکیل از برنامه های خود برای خرید ۲۵۰ میلیون دلار سهام برای بیت کوین تراست گری اسکیل (Grayscale Bitcoin Trust) خبر داد.

در کانادا، سومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله بیت کوین (ETF: نوعی از اوراق بهادار است که خود شامل مجموعه‌ای از اوراق بهادار مانند سهام است) از تنظیم کننده‌های اوراق بهادار کانادا تأیید دریافت کرد. CI Global Asset Management (مدیریت دارایی جهانی) با Evolve and Purpose اولین صتدوق سرمایه گذاری قابل معامله، که اواخر ماه گذشته راه اندازی شد، رقابت خواهد کرد. مایک بالچوناس (Mike Balchunas) گفت: راه اندازی Purpose در ساعات اولیه‌ی راه اندازی با ۱۶۵ میلیون سهام و ۸۰ میلیون دلار معامله شد. همچنین افزود:

مسلماً موفقیت آمیزترین ETF در همه زمان ها بود.

راه اندازی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله Purpose

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *