تحلیل فاندامنتالتحلیل قیمت

آیا دوباره شاهد رشد بیت کوین خواهیم بود؟ (۵ خرداد ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۱
(۱)

پس از کاهش قیمت بیت کوین تا ۳۰ هزار دلار، بار دیگر شاهد رشد بیت کوین تا ۴۰ هزار هستیم. این افزایش قیمت برای بسیاری سؤال شده که آیا دوباره شاهد اجرای گاو نر و صعود بیت کوین خواهیم بود یا خیر.

بیت کوین مجدداً ۴۰ هزار دلار را اصلاح کرد؛ زیرا معامله گران انتظار دارند یک گاو نر بالقوه اجرا شود. در اوایل این ماه (می ۲۰۲۱)، قیمت بیت کوین پس از یک سری اخبار منفی پیرامون صنعت کریپتو، به زیر ۳۰ هزار دلار رسیده بود. در زمان نوشتن این خبر، بیت کوین با قیمت ۴۰/۳۹۴ دلار معامله می‌شود. در عرض ۲۴ ساعت گذشته (۴ و ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیت کوین ۴/۲۵٪ افزایش یافته است.

ایلان ماسک شورای استخراج بیت کوین تشکیل داد

یکی از دلایل سقوط بیت کوین در اوایل ماه جاری (می ۲۰۲۱)، تصمیم تسلا برای تعلیق پرداخت بیت کوین بود. ایلان ماسک (Elon Musk) به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی تصمیم به تعلیق پرداخت گرفت. در حال حاضر او در توییت خود اعلام کرد که با ماینر‌های بیت کوین آمریکای شمالی صحبت کرده است.

“آنها متعهد شده‌اند تا برنامه‌های کنونی و آتی استفاده از انرژی تجدیدپذیر را منتشر کنند و از ماینرهای سراسر جهان نیز درخواست می‌کنیم این کار را انجام دهند. این طرح بسیار نویدبخش است.”

ایلان ماسک به دلیل انتقاد از بیت کوین در اوایل ماه جاری (می ۲۰۲۱) مورد توجه بسیاری از انجمن رمزنگاری قرار گرفت. توییت های مدیر عامل شرکت تسلا در گذشته تأثیر بسزایی در قیمت بیت کوین داشته است.

آیا رشد بالقوه بیت کوین پیش رو است؟

قیمت بیت کوین برای اولین بار از زمان سقوط بازار رمز ارز‌ها در اوایل ماه جاری (می ۲۰۲۱) از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کرده است. سقوط قیمت بیت کوین همزمان با اعلام ممنوعیت استخراج بیت کوین و خروج چندین شرکت استخراج رمز ارز از چین از سوی مقامات چینی بود.

پیش از این، ایلان ماسک نیز بیت کوین را “بسیار متمرکز” خوانده بود که از سوی چند شرکت بزرگ استخراج، کنترل می‌شود. اکنون بیت کوین یک بار دیگر از مرز ۴۰ هزار دلار جهش کرد که احتمال اجرای گاو نر (Bull Market) وجود دارد.

در اجرای قبلی گاو نر در سال جاری ۲۰۲۱، بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی نزدیک به ۶۵ هزار دلار شده بود.

میانگین امتیازات ۱ / ۵٫ تعداد رای: ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *