تحلیل تکنیکالتحلیل قیمت

آیا سقوط بیت کوین نشانه ادامه روند صعودی است؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰)

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

سقوط بیت کوین پس از اعلام خبر تسلا در تاریخِ ۱۲ مه ۲۰۲۱ مبنی بر عدم پذیرش این رمز ارز اتفاق افتاد. قیمت بزرگترین ارز دیجیتال جهان ۲۰% کاهش یافت.

دو روز بعد، Plan B، خالق مدل جدید شاخص سهام به جریان (S2FX)، گفت: شاخص S2FX بیت کوین هنوز “دست نخورده” است. همچنین ادامه داد: قیمت بیت کوین طی شش ماه آینده ۵ برابر می‌شود.

با وجود کاهش اخیر بازار رمز ارز‌ها، نظر Plan B در مورد بیت کوین مثبت است و می‌گوید که رمز ارز بیت کوین هنوز در میانه روند صعودی قرار دارد.

“Plan B” نام مستعاری است که توسط حساب توییتر @۱۰۰trillionusd استفاده می‌شود و همچنین خالق شاخص سهام برای جریان (S2F) است. این شاخص برای بیان نسبت کمیابی به عرضه بیت کوین استفاده می‌کند. در زمان نوشتن این خبر، نرخ تورم شبکه بیت کوین در سال تقریباً ۱/۷۷ درصد است و با گذشت زمان روند کاهشی را ادامه خواهد داد.

Plan B برای اولین بار مقاله خود را با عنوان “الگوی ارزش بیت کوین باتوجه به کمیابی” در ۲۲ مارس ۲۰۱۹ منتشر کرد. مدل سهام به جریان یا S2F، کمیابی دارایی هایی مانند طلا و نقره را نشان می‌دهد.

وقتی Plan B مقاله را منتشر کرد، ارزش بازار بیت کوین (BTC) 70 میلیارد دلار بود و امروز ارزش آن ۸۴۴ میلیارد دلار است. علاوه بر این، برنامه B مدل S2F را به روز کرده و اکنون آن را “مدل دارایی متقابل S2F (S2FX) بیت کوین” می‌نامد.

Plan B گفت: “مدل S2FX امکان ارزیابی دارایی‌های مختلف مانند نقره، طلا و بیت کوین را با یک فرمول فراهم می‌کند.”

نمودار قیمت بیت کوین

یک روز پس از آنکه تسلا اعلام کرد بیت کوین را برای پرداخت نمی‌پذیرد، Plan B با به اشتراک گذاشتن نمودار S2FX به توییتر گفت: “S2FX دست نخورده که مانند بازار گاو نر ۲۰۱۳ یک روند صعودی برای اجرای روند صعودی است.”

روز بعد Plan B نمودار دیگری را به اشتراک گذاشت و به ۴۶۷ هزار دنبال کننده توییتر خبر جدیدی از به روزرسانی S2FX داد:

نتیجه (پس از ممنوعیت ترکیه، FUD مالیاتی ایالات متحده، دعاوی حقوقی Faketoshi، ایلان ماسک) این است که در طی ۶ ماه آینده بیت کوین ۵ برابر می‌شود. هر دو مدل S2FX و داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که ما فقط در نیمه بازار گاو نر هستیم. من تعجب نمی‌کنم که ۶ ماه دیگر قیمت بیت کوین ۵ برابر شود.

همچنین در تاریخ ۱۷ مه ۲۰۲۱، شاخص ترس و طمع (CFGI) عدد ۲۷ را نشان می‌دهد که نشان دهنده “ترس” و طمع همان روند یکسال اخیر است.

شاخص ترس و طمع (CFGI)

این شاخص، معیاری است که “ترس و طمع را از منابع مختلف تجزیه و تحلیل کرده و آنها را به یک عدد ساده تبدیل می‌کند”. در ۲۸ آوریل ۲۰۲۰ بیت کوین به همین منطقه رسیده بود. یک ماه پیش در آوریل ۲۰۲۱، داده های CFGI نشان می‌دهد که شاخص “حرص و طمع” شدید بود. نمره ۷۶ در آمار هفت روزه نشان می‌‎دهد که عدد CFGI 72 یا “طمع” بوده است.

نمودار شاخص مقاومت نسبی بیت کوین (RSI)

روز شنبه در تاریخِ ۱۵ مه ۲۰۲۱، Plan B در مورد شاخص مقاومت نسبی بیت کوین (RSI) و افکار او درباره چند ماه آینده بحث کرد. ابزار تجزیه و تحلیل تکنیکال با عنوان “شاخص مقاومت نسبی” (RSI) اساساً یک شاخص حرکت است که می‌تواند به تحلیلگران در تعریف شرایط فروش بیش از حد یا خرید بیش از حد در بازار کمک کند.

Plan B گفت: “شاخص مقاومت نسبی بیت کوین (RSI)”، نمودار دیگری را به اشتراک می‌گذارد. همچنین افزود: “ما در RSI (حلقه‌های زرد) معمولاً در میان دوره گاو نر کاهش می‌یابیم و در آینده هیجان زده می‌شویم.”

طبق گفته‌های Plan B سقوط بیت کوین نشانه‌ی ادامه روند صعودی همانند بازار گاونر ۲۰۱۳ است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *