تحلیل فاندامنتالتحلیل قیمت

تأثیر اخبار بر قیمت بیت کوین چگونه است؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادین علم ارزیابی متغیر‌های اقتصادی، مالی و غیره یک دارایی است که براساس آن می‌توان ارزش واقعی یک دارایی را در زمان حال و آینده مشخص کرد. یکی از مؤثرترین روش‌های ارزیابی ارزش بیت کوین، تحلیل فاندامنتال است.

در ارزیابی بیت کوین، سرمایه گذاران مشتاق ارزیابی جنبه‌های اصلی رمزارز‌ها هستند. اگر معاملات رمزارز‌ها، زمان بر و پر هزینه باشد؛ می‌تواند تقاضا را کاهش دهد که به دنبال آن قیمت نیز کم می‌شود.

اصول اولیه تحلیل فاندامنتال چیست؟

به عقیده بسیاری از تحلیلگران حرفه ای، استفاده از تحلیل فاندامنتال برای ارزیابی رمزارز‌ها مانند بیت کوین بسیار پیچیده تر از دارایی‌های دیگر مانند سهام و ارز‌های فیات است.

برای مثال، سرمایه گذاران می‌توانند سهام یک شرکت را با نگاه کردن به ترازنامه ارزیابی کنند. اما بیت کوین شرکت نیست که سود و درآمد تولید کند.

جیکوب الیوسف (Jacob Eliosoff) مدیر صندوق رمزارز‌ها در مورد تحلیل فاندامنتال بیت کوین گفت: ارزیابی دقیق رمزارز بیت کوین از ارزیابی سرمایه‌های نقدی آینده دشوارتر است.

تیم انکینگ (Tim Enneking) مدیر شرکت سرمایه گذاری Digital Capital Management گفت:

“با اینکه بیت کوین یک دارایی جدید است اما هنوز هم از قوانین ارز فیات پیروی می‌کند. تمام قوانین اقتصادی برای رمزارز‌ها اعمال می‌شود. در نتیجه باید نقطه شروع همه‌ی تحلیل‌های فاندامنتال عرضه و تقاضا باشد که قیمت را تغییر می‌دهد.”

نقش تقاضا بر قیمت بیت کوین

عوامل زیادی از جمله پذیرش مردم، فعالیت تراکنش‌ها و ترید بر تقاضا‌ی بیت کوین تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از تحلیلگران گفتند: پذیرش مردم برای ماندگاری بیت کوین بسیار مهم است. سود و پول می‌تواند در حمایت مردم تأثیر بگذارد.

انکینگ گفت: بیت کوین هرگز به عنوان یک واحد پولی مستقل استفاده نشده است.

طبق داده های بلاک چین، تعداد تراکنش‌ها تایید شده بیت کوین در هر روز یک روند صعودی و ثابت است، این تراکنش‌ها از اوایل سال ۲۰۱۲ افزایش یافتند.

الیوسف (Eliosoff) اظهار داشت: تحلیل فاندامنتال بهترین شاخص نیست؛ زیرا بسیاری از معاملات بلاک چین از سوی سیستم‌های خودکار انجام می‌شوند.

تریدر‌ها باید بدانند کدام تراکنش توسط اشخاص و افراد حقیقی انجام شده و کدام از سوی سیستم و بطور خودکار ثبت شده است.

آرتور هیس (Arthur Hayes) بنیانگذار و مدیرعامل پلتفرم معاملاتی BitMEX، موارد مشابهی را بیان کرد و گفت: میزان پذیرش بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش، عامل اصلی تغییر قیمت ارز دیجیتال است.

نقش عرضه بر قیمت بیت کوین

تعداد کل بیت کوین محدود به ۲۱ میلیون دلار است. میزان عرضه جدید نیز از سوی پروتکل بیت کوین تعیین می‌شود. این امر با سیستم پولی رایج ( در هر زمان می‌توانند پول چاپ کنند) در تضاد است.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) نام مستعار خالق بیت کوین تقریباً ۱٫۱ میلیون بیت کوین در اختیار دارد که از زمان استخراج هنوز جابجا نشده اند. بسیاری از افراد جامعه بیت کوین فکر می‌کنند که هرگز چنین نخواهند شد؛ زیرا این کوین ها را “بیت کوین مرده (dead bitcoin)” می‌دانند.

اخبار مهم قیمت رمزارز بیت کوین

تحلیلگران همچنین به نقش کلیدی رویدادهای مهم در تعیین قیمت بیت کوین اشاره کردند. گاهی اوقات حوادثی مانند هک صرافی‌های بزرگ مستقیماً با بیت کوین مرتبط هستند.

بنیانگذار BitMEX همچنین در مورد اهمیت رویدادهای اقتصادی بزرگ صحبت کرد و تأکید کرد: مواردی که به بی ثباتی بیت کوین دامن می‌زنند، معمولاً دارایی های جایگزین بیت کوین را تقویت می‌کنند.

نکات کلیدی

با استفاده از تحلیل فاندامنتال، معامله گران بیت کوین می‌توانند درک بهتری از ارزش واقعی این رمزارز داشته باشند و همچنین زمان مناسب برای خرید یا فروش را پیش‌بینی کنند.

با این حال، برخی از تحلیلگران از تحلیل فاندامنتال انتقاد می‌کنند؛ زیرا گاهی بیشتر از ارزش واقعی بازار را نشان می‌دهد.

در نتیجه تحلیلگران با استفاده از تحلیل فاندامنتال متوجه می‌شوند؛ که قیمت بیت کوین چه تغییراتی کرده و اکنون روند ارزش این رمزارز چگونه است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *