اخبار ارز دیجیتال

کاهش قیمت بیت کوین با موضع گیری جدید چین

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

پس از موضع گیری جدید بانک مردم چین (PBOC) در مورد رمز ارز‌ها و هشدار به مؤسسات مبنی بر ارائه خدمات، شاهد کاهش قیمت بیت کوین در اوایل امروز (۱۵ تیر ۱۴۰۰) بودیم.

بانک مرکزی چین یک شرکت در پکن را که خدمات نرم افزاری را برای معاملات رمز ارز ارائه می‌داد، تعطیل کرد. تأکید دوباره چین بر این است که هیچ موسسه‌ای نباید چنین معامله‌هایی را انجام دهد.

قیمت بیت کوین پس از انتشار اخبار در توییتر از ۳۵۱۰۰ دلار به تقریبا ۳۴ هزار دلار کاهش یافت.

بانک مردم چین و دولت چین هر دو مخالفت با رمز ارز‌ها در می ۲۰۲۱ افزایش دادند و باعث روند نزولی بازار رمز ارز‌ها شدند.

ممنوعیت رمز ارز در چین از اواسط ماه می ۲۰۲۱ تیتر اول اخبار بوده و بر روند بازار رمز ارز‌ها تأثیر داشته است.

انجمن مالی اینترنت چین، انجمن بانکی چین و انجمن پرداخت و تسویه حساب چین در ۱۸ می ۲۰۲۱ یادداشتی منتشر کردند که ممنوعیت خدمات رمز ارز و عرضه اولیه کوین در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ را تأیید کرد.

در ژوئن ۲۰۲۱، استان چینگهای چین استخراج رمز ارز را ممنوع کرد. این ممنوعیت بعداً در جنوب غربی استان سیچوان نیز گسترش یافت.

به گفته برخی ناظران ممنوعیت استخراج در چین رقابت برای پاداش بلوک را به طرز چشمگیری کاهش داده و سودآوری ماینر‌ها در سایر نقاط را بهبود بخشیده است.

با این حال، ممنوعیت استخراج در چین یکدفعه اتفاق افتاد، به این معنی که بیشترین قدرت هش برمی گردد و در نهایت رقابت و سختی استخراج را تقویت می‌کند. گزارشاتی مبنی بر مهاجرت ماینر‌ها در چین به قزاقستان، روسیه و ایالات متحده وجود دارد.

در حالی که اظهارنظرهای مشابه، بازار را در نیمه دوم ژوئن ۲۰۲۱ متزلزل کرد، خریداران بیت کوین توانستند سطح حمات ۳۰ هزار دلار را حفظ کنند.

در هفته‌های اخیر حساسیت بیت کوین نسبت به اخبار منفی چین کمتر شده بود. قیمت بیت کوین در زمان انتشار خبر ۳۳۹۴۱ دلار است. در اوایل روز در واکنش به اخبار منتشر شده‌ی بانک مردم چین، این رمز ارز حدود هزار دلار کاهش یافت.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *