اخبار ارز دیجیتال

Blockchain.com به زودی یک بازار جدید NFT راه اندازی می‌کند

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

شرکت ارز دیجیتال و کیف پول Blockchain.com اعلام کرده است که به زودی یک بازار جدید NFT راه اندازی می‌کند. به گفته این شرکت، کاربران در هفته‌های آینده می‌توانند NFT‌ها را مستقیماً در کیف پول Blockchain.com خود بخرند، بفروشند و ذخیره کنند.

هدف اصلی این پلتفرم این است که خرید توکن‌های NFT‌ (توکن غیرقابل معاوضه) همانند خرید سایر رمز ارزها ساده و قابل دسترس باشد. در طول ده سال گذشته، ما به ده‌ها میلیون نفر کمک کرده‌ایم تا با ارائه راهی آسان برای خرید، فروش، مبادله، ذخیره و کسب درآمد به ارزهای دیجیتال دسترسی پیدا کنند. اکنون می‌خواهیم دسترسی مردم به بازار هیجان‌انگیز و جدید NFT را آسان کنیم.

قبل از راه‌اندازی بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه، Blockchain.com یک NFT را نیز به وبسایت خود اضافه کرده است.

وضعیت بازار توکن NFT‌ چگونه است؟

در اوایل سال ۲۰۲۱، توکن NFT رشد بسیار خوبی کرد. در آن زمان حجم معاملات هفتگی این بازار ۱۹۰ میلیون دلار بود. با این حال، مدت کوتاهی پس از آن، بازار تقریباً ۹۰ درصد سقوط کرد. این کاهش باعث شد برخی فکر کنند که NFT یک حباب است و احتمالاً ترکیده باشد. اما در آگوست دوباره افزایش یافت و به بالاترین ارزش خود رسیده است.

در پایان ماه آگوست، حجم معاملات هفتگی به ۱٫۶ میلیارد دلار رسید که همچنان بالاترین ارزش برای بازار NFT است. اگرچه از آن زمان حجم تراکنش‌ها به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما هنوز علاقه به NFT در بازار وجود دارد. تصویر زیر مربوط به نمودار روند حجم معاملات هفتگی NFT را در سال گذشته است:

وضعیت بازار توکن NFT‌ چگونه است؟

سقوط ۹۰ درصدی NFT در می همزمان با سقوط بیت کوین همراه بود. در زمان نوشتن این خبر (۱۳ آذر ۱۴۰۰)، قیمت بیت کوین در حدود ۴۷۵۰۸ دلار است و در هفت روز گذشته حدود ۱۲٫۷۷ درصد کاهش یافته است.

FTX امکان خرید و فروش NFT های مبتنی بر اتریوم را در بازار صرافی به کاربران داد

بازار NFT‌ها به صرافی FTX وارد شده است. شاید این امر هم به نفع صرافی FTX و هم بازار NFT باشد؛ زیرا هر دو در حال حاضر کنترل خود را از دست می‎دهند.

صرافی FTX و بازار NFT

بر اساس خبر و گزارشات اعام شده، در نهایت صرافی FTX امکان خرید و فروش NFT های مبتنی بر اتریوم را در بازار صرافی برای کاربران ارائه داد. این یک ورود طولانی مدت بود؛ زیرا FTX تاکنون فقط NFT های مبتنی بر سولانا را پشتیبانی می‌کرد.

این صرافی معامله‌ی محبوب ترین NFT‌ها یعنی CryptoPunks و Bored Ape را در بازار صرافی امکانپذیر کرد.

در مقایسه با ۱٫۶ میلیارد حجم معامله NFT در آگوست ، تنها ۸۰۰ هزار NFT در نوامبر ۲۰۲۱ فروخته شد.

اوپن‌سی (Opensea) همچنین شاهد خروج بیش از ۲۰ هزار معامله‌گر در ۳۰ روز بود؛ زیرا حجم معاملات کاهش یافت.

اکنون حجم تراکنش‌های NFT کاهش یافته است، اما بیش از حد کاهش نیافته است. حجم معاملات بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون کاهش یافته است؛ در حالی که تنها نیمی از NFT فروخته شده است.

به این دلیل است که تبلیغات NFT ها، قیمت های خود را به قدری افزایش دادند که حتی کاهش ۵۰ درصدی فروش تنها ۳۰ درصد از حجم تراکنش‌ها کاهش یافته است.

علاوه بر این، حتی سرمایه گذاران نیز خیلی خوشحال نیستند. ارز دیجیتالFTT (ارز دیجیتال صرافی FTX) همچنان از نشانه های بازار گسترده تر پیروی می‌کند و طی یک ماه ۲۵ درصد سقوط کرد.

به بیان ساده، NFT‌ها ممکن است هنوز هم ارزشمند باشند، اما به نظر می رسد سرمایه گذاران از آنها خارج می‌شوند. اگر در ماه دسامبر شاهد عملکرد خوب ارز دیجیتال FTT باشیم، دلیلی بر این خواهد بود که تبلیغات NFT در واقع تمام قدرت خود را از دست نداده است.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *