اخبار ارز دیجیتال

بیت کوین SV هدف حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

صبح سه شنبه در تاریخِ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ بیت کوین SV هدف حمله ۵۱ درصدی قرار گرفت.

کیم نیلسون (Kim Nilsson)، متخصص امنیت بیت کوین که به دلیل تحقیقات خود در مورد حمله Mt. Gox مشهور است، گفت: این حمله تا ساعت ۷:۳۰ UTC روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ادامه داشت.

کوین متریکس تحلیلگر داده‌های بلاک چین، سه‌شنبه عصر این خبر را تایید کرد و اعلام داشت پلتفرم مدیریت ریسک این مجموعه (FARUM) حمله‌ی ۵۱ درصدی را شناسایی کرده است.

کوین متریکس در توییت‌های بعدی خود نوشت: با استفاده از ابزار FARUM متوجه شده‌اند که ترتیب ۱۴ بلاک در شبکه به هم خورده است. کوین متریکس از این ابزار برای رصد شبکه‌های بلاک چینی استفاده می‌کند.

به‌گفته کوین متریکس در حال حاضر این حمله به پایان رسیده است ولی استخرهای استخراج همچنان سردرگم هستند. نوتزی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که استخرهای استخراج در حال حاضر در یک شماره بلاک کاملاً متفاوت فعالیت می‌کنند.

حمله ۵۱ درصد زمانی اتفاق می‌افتد که ماینرهای مخرب کنترل بیش از ۵۰ درصد بلاک چین اثبات کار را در دست بگیرند. مهاجمان می‌توانند از سازماندهی مجدد بلوک‌ها استفاده کنند. با تغییر ترتیب بلاک‌ها می‌توان تراکنش‌های موردنظر را برگشت زد و ارزها را دوباره خرج کرد.

به طور کلی، وقتی دو نسخه از بلوک‌های یکسان استخراج می‌شوند، سیستم به‌صورت پیش‌فرض زنجیره بزرگتر را به‌عنوان زنجیره معتبر در نظر می‌گیرد. از آنجا که مهاجم بیش از ۵۰ درصد از قدرت پردازش شبکه را در اختیار دارد، سریع‌تر از ماینرهای غیرمهاجم بلاک‌ها را استخراج می‌کند و زنجیره‌ای بلندتر می‌سازد؛ در این حالت شبکه بلاک‌های ماینرهای غیرمهاجم را به‌عنوان زنجیره نامعتبر به حساب می‌آورد.

انجمن بیت کوین SV توصیه کرد که اپراتورهای گره زنجیره کلاهبرداری را نامعتبر در نظر بگیرد و فعالیت خود را روی زنجیره معتبر ادامه دهند.

بیت کوین SV که از طریق هارد فورک بیت کوین کَش ایجاد شد و در تاریخِ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ مورد حمله ۵۱% قرار گرفت.

نوزی (Nuzzi) تحلیلگر کریپتو گفت: “هیچ نشانه‌ای از هویت مهاجم وجود ندارد و کوین متریکس همچنان در حال جستجوی زنجیره مهاجم برای “ردیابی دوبار خرج کردن یک رمز ارز در صرافی‌ها است.”

وی گفت که استخرهای اصلی استخراج بیت کوینSV هنوز در تلاش برای تراز کردن روی همان بلاک چین هستند.

به نقل از Bitinfocharts، هش ریت بیت کوین SV از دوشنبه تا سه شنبه تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که نوزی معتقد است با توجه به برهم خوردن توالی بلاک‌ها پس از حمله، تخمین هش ریت کاهش‌یافته کار آسانی نیست.

نیلسون گفت: حمله به بیت کوین SV و ارزهای دیجیتال مشابه “ارزان و ساده است”؛ زیرا از الگوریتم مشابه بیت کوین استفاده می‌کنند، اما توسط یک هش ریت بزرگ محافظت نمی‌شوند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *