اخبار ارز دیجیتال

اخبار هفتگی ارز دیجیتال- ۱۲ تا ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

در این قسمت از اخبار هفتگی ارز دیجیتال بررسی می‌کنیم که طی هفته گذشته چه به بازار ارز‌های دیجیتال گذشت.

پس از عبور از بالاترین قیمت تاریخی، ارزش آینده ی بیت کوین (Bitcoin) 50 هزار دلار در نظر گرفته می‌شود.

بیت کوین نشانه هایی از افزایش قیمت جدید پس از عبور از سطح مقاومت ۴۰ هزار دلاری را نشان می‌دهد. امیدواریم شاهد بالاترین قیمت تاریخ جدید باشیم.

برای بیت کوین بسیار مهم است که در آینده بالاتر از این قیمت باشد. این افزایش چند روز پس از عرضه ی بیت کوین بین ۱۴۰۰ شرکت اتفاق افتاد.

میشائیل ون دپوپ (Michaël van de Poppe) تحلیلگر بازار گفت: قدرت بیت کوین یعنی بازگشت سلطه بر بازار و درآمد سایر آلت کوین ها. همچنین افزود: با عبور از قیمت تاریخی ۲۴ هزار دلار، بیت کوین باید به ۵۰ هزار دلار برسد.

اولین بار است که بیت کوین برای ۳ روز به بیش از ۴۲ هزار دلار افزایش می‌یابد.

برخی از مؤسسات این هفته از افزایش قیمت درآمد بدست آوردند. رافر (Ruffer) پس از دو برابر شدن سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیون سود کرد.

با عبور اتریوم از ۱۷۵۰ دلار هزینه های شبکه افزایش یافت.

اتریوم در این هفته در بالاترین قیمت تاریخی قرار دارد و به ۲ هزار دلار نزدیک می‌شود.

پس از رسیدن به ۱۷۵۶/۵۱ دلار، اتر کمی سقوط کرد و در زمان نوشتن این خبر به ۱۶۴۹/۴۱ دلار رسید.

افزایش قیمت اتریوم به دنبال علاقه شدید تریدر‌ها به کوین دیفای بود. بسیاری از تریدر‌ها از شبکه اتریوم به عنوان مبنا استفاده می‌کنند. پیش‌بینی‌ها در مورد راه اندازی قرارداد آتی اتریوم در پلتفرم CME در حال افزایش است.

مطلب مرتبط: عرضه قرارداد آتی اتریوم در پلتفرم CME

هزینه های گَس (Gas= سوخت شبکه اتریوم) در حال افزایش است. در یک برهه از این هفته، هزینه های معامله به قدری زیاد شد که برخی از صرافی ها مجبور به توقف کامل برداشت شدند.

این مسئله می‌تواند بر روند پروتکل های دیفای (DeFi) تأثیر بگذارد. Blockstream Grubles توسعه دهنده شبکه هشدار داد: “این یک بحران قانونی است.”

دوج کوین پس از بازگشت ایلان ماسک به توییتر افزایش یافت.

تا حدی می‌توان افزایش قیمت دوج کوین را به ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا نسبت داد. بنابه دلایلی ماسک علاقه ی زیادی به دوج کوین دارد. ماسک این هفته به افزایش دوج کوین کمک کرد.

مطلب مرتبط: چرا از نظر ایلان ماسک دوج کوین بهتر از بیت کوین است؟

طبق تحقیقات و بررسی‌ها اظهارات ماسک باعث افزایش قیمت و “افزایش قابل توجه” در حجم معاملات شده است.

ردیت (Reddit) عصبانی است، زیرا قیمت ریپل ۵۰٪ پس از رسیدن به بالاترین قیمت در دو هفته سقوط می‌کند

هفته گذشته ریپل پس از تحت تأثیر پامپ ساتوشی بت (Satoshistreetbet) و وال استریت بت (Wallstreetbet) 86 درصد کاهش یافت.

این پامپ با وجود مشکلات قانونی حل نشده ریپل انجام شد.

گفتگوی تلگرامی و دیسکورد مردم را تشویق به خرید مقدار زیادی ریپل در ۱ فوریه (۱۳ بهمن ۱۳۹۹) کرد. همانطور که انتظار دارید این پامپ پایان خوشی نداشت. در عرض دو ساعت، ریپل تقریباً ۵۰٪ سقوط کرد و سرمایه گذاران تازه وارد ضرر کردند.

پی پال پیشنهاداتی برای پرداخت رمزارز تاجران ارائه داد و معامله در Venmo (سرویس پرداخت و انتقال وجه می‌باشد و زیر مجموعه‌ی شرکت پی پال است) را محدود کرد.

پی پال اعلام کرد خدمات تجارت رمزارز آن از زمان راه اندازی محدود در ایالات متحده “بیش از حد انتظار” بوده است.

غول پرداخت ها قصد دارد در سال ۲۰۲۱ با سرمایه گذاری “قابل توجه” در واحد جدید، کریپتو، بلاک چین و ارزهای دیجیتال را دو برابر کند. طبق گفته پی پال، کسانی که بیت کوین خریده‌اند در نهایت دو برابر بیشتر از قبل سرمایه وارد سیستم کرده اند.

مطلب مرتبط: نحوه خرید بیت کوین با پی پال

در نوامبر، پی پال با اجازه دادن به کاربران آمریکایی خود برای خرید رمزارز مستقیم از طریق برنامه، گامی اساسی در جهت تصویب دارایی های دیجیتال برداشت. مشتریان در ایالات متحده محدود به معامله ۲۰ هزار دلار در هفته هستند. از آن زمان، حجم معاملات رمزارز در این پلتفرم به بالاترین قیمت در هفته رسید و در معاملات ۱۱ ژانویه به حداکثر ۲۴۲ میلیون دلار رسیده بود.

پیش بینی های بازار این هفته ارز دیجیتال

مدیر ارشد BlockTower Capital یک بازار گاو نر (Bull Market) دیگر را پیش‌بینی می‌کند.

با خوش‌بینی دوباره نسبت به عملکرد بیت کوین این سؤال پیش می‌آید که بازار گاو نر چه مدت دوام خواهد داشت؟

طبق گفته آری پل (Ari Paul) مدیر ارشد BlockTower حداقل ۹ ماه فرصت داریم تا منتظر بمانیم.

پل در مورد چگونگی عملکرد بیت کوین افزود: “حدس من این است که گاو نر بیت کوین بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار خاتمه می‌یابد و آلت کوین‌ها عملکرد بهتری دارند.”

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) این هفته

مدیر ارشد گوگنهایم به دلیل تغییرات BTC مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

مدیر ارشد گوگنهایم (Guggenheim) پس از اینکه ادعا کرد بیت کوین “به ۲۰ هزار دلار می‌رسد “تیتر اول روزنامه ها شد. سپس او اضافه کرد که پشتیبانی نهادی کافی برای حمایت از قیمت بالای ۳۰هزار دلار وجود ندارد.

چند روز بعد، مینرد (Minerd) ادعا کرد که بیت کوین بر اساس کمبود و ارزش طلا، توانایی رسیدن به ۶۰۰ هزار دلار در بلند مدت را دارد.

رابین هود به دلیل تعلیق موقت گیم استاپ (GameStop) و سایر سهام‌ از پلتفرم با شکایت گروهی روبرو شد.

یک هفته از اتفاق رابین هود گذشته است. برنامه تجارت سهام همچنان با واکنش پس از محدود کردن معاملات در گیم استاپ روبرو می‌شود.

در همین حال، برخی گزارش ها حاکی از آن بود که رابین هود قصد دارد عرضه اولیه‌ی سهام (IPO) برنامه ریزی شده خود را به تعویق بیندازد، زیرا سعی دارد بر مقابله با رویداد تمرکز کند. سایر رسانه ها در این مورد تردید می‌کنند و می‌گویند عرضه اولیه‌ی سهام طبق آنچه در نظر گرفته شده در حال پیشروی است.

مطلب مرتبط: داستان وال استریت و گیم استاپ به فیلم تبدیل می‌شود

همچنین ادعا شده ولاد تنف (Vlad Tenev) مدیر عامل رابین هود، قصد دارد در مورد کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده درباره نقش این شرکت در نوسانات اخیر شهادت دهد.

امیدواریم مثل ما از این هفته لذت برده باشید. بازار رمزارز‌ها همچنان در جریان است. به نظر شما روند بازار در هفته ی جدید چگونه خواهد بود؟ نظرات خود را با درمیان بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *