اخبار ارز دیجیتال

عوامل تاثیر گذار در قیمت بیت کوین در هفته آینده چیست؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بیت کوین برای شروع نبرد در آغاز انتقال دموکراتها در ایالات متحده و گسترش قفل انسداد ویروس کرونا در جاهای دیگر آماده می‌شود.

بیت کوین با شروع تحریم ریاست جمهوری دو ماهه در ایالات متحده، هفته ای پرمشغله را آغاز می‌کند.

پس از اینکه جو بایدن به عنوان برنده پیش بینی شده در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در آخر هفته اعلام شد، بیت کوین سقوط کرد، اما موفق شد از ضررهای عمده جلوگیری کند. قدم بعدی چیست؟

شور و هیجان انتخابات ایالات متحده

همچنان که نتایج پس از یک انتخابات بسیار مناقشه برانگیز ادامه می‌یابد، توجه به واشنگتن کاملاً جلب می‌شود.

کارشناسان هشدار داده بودند که نوسانات بازار پس از نتیجه کاملاً تضمین شده است. از آنجا که این اتفاق در آخر هفته رخ داد، وال استریت دوشنبه منبع علاقه فعالان بازار خواهد بود.

در زمان مطبوعات، ژاپن با کسب بالاترین سطح ۲۹ ساله آنچه که مطبوعات “Biden bounce” می‌نامند، پیشروی می‌کرد.

از طرف دیگر، بیت کوین در ادامه سود هفته گذشته متوقف شده و در یک زمان به ۱۴۴۰۰ دلار به ۱٫۵۹۰ دلار از اوج اخیر خود رسید. از آن زمان، بیت کوین بطور قابل توجهی جهش کرد و روز دوشنبه به وقت مطبوعات به ۱۵،۲۵۰ دلار چرخید.

بیت کوین بطور قابل توجهی جهش کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی، قول داده است كه شمارش آرا را به چالش بكشد و با این حال می‌تواند مسائل بیشتری را برای بایدن ایجاد كند و منجر به سردرگمی در سیاست شود، اما هنوز نمی‌تواند احساسات را به هم بزند.

با این وجود بزرگنمایی، تحلیلگران غالباً استدلال می‌کنند که در دراز مدت، بیت کوین و طلا به عنوان پناهگاه های امن در نهایت از انتخابات پیروز می‌شوند، صرف نظر از اینکه کدام کاندیدا ایالات متحده را به جلو سوق دهد. دلیل آن، از جمله موارد دیگر، تورم است.

سخنرانی هفته گذشته Jerome Powell، رئیس Federal Reserve، خواستار تحریک بیشتر مالی برای ورود به اقتصاد ایالات متحده، افزایش بدهی و کاهش ارزش دلار بود.

Michael Saylor، مدیرعامل MicroStrategy، روز دوشنبه به طور خلاصه گفت: “بیت کوین شبکه رمزگذاری غالب است و برای میزبانی از دارایی امن ایده آل و حفظ انرژی پولی در مدت زمان طولانی بدون از دست دادن انرژی، مهندسی شده است.”

“این #BTC را به راه حلی برای مشکل ارزش ذخیره هر سرمایه گذار تبدیل می‌کند. تعداد کمی این مسئله را درک می‎کنند.”

ویروس کرونا اروپا را سرکوب می‌کند

همراهی با نتایج انتخابات، آشفتگی مداوم در مورد نحوه مدیریت ویروس کرونا توسط دولت های ملی است.

اروپا و آمریكا اخیراً از این نظر با هم اختلاف دارند و در برابر موج پیشین از اقدامات جدید تسلیم می‌شود كه با فشار چشمگیر مردم روبرو شده است.

بسیاری از دولت ها پس از نشان دادن آمار بهبودی در سه ماهه ی سوم سال، به زودی تصویری با علاقه ی کمتر از اقتصاد خود برای سه ماهه ی چهارم سال ترسیم می‌کنند زیرا فعالیت اقتصادی برای دومین بار در سال ۲۰۲۰ فرو می‌ریزد.

این امکان تکرار تاریخ برای بیت کوینرها را باز می‌کند. پس از سقوط دارایی متقابل در مارس و اولین قفل انسداد، بیت کوین از ۳۶۰۰ دلار برگشت و در کمتر از دو ماه پنج رقم را دور زد.

همانطور که دولت ها خودشان پاسخ های بحث برانگیز به ویروس را تکرار می‌کردند، تحلیلگران پیش بینی می‌کردند سال قوی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ باشد. در میان آنها، رائول پال مدیرعامل Real Vision و تایلر وینکلووس، بنیانگذار صرافی Gemini، هر دو یک برای بیت کوین در سه ماهه ی اول سال آینده، یک پیش بینی جدید کردند.

اندیکاتور Fear & Greed به منطقه خطرناک برخورد می‌کند

با این حال، از نظر احساس سرمایه گذاران فعلی، زنگ های هشدار دهنده همچنان باقی می‌مانند که بیت کوین بالای ۱۵۰۰۰ دلار باقی می‌ماند.

طبق شاخص رمزنگاری Fear & Greed، که احساس بازار را با استفاده از مجموعه عواملی اندازه گیری می‌کند، تصحیح بیش از این به تأخیر افتاده است.

این شاخص که از ۱۰۰ جمع شده است، روز دوشنبه به بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۱۹ رسیده است، زمانی که بیت کوین بالاترین میزان سالانه خود را به میزان ۱۳،۸۰۰ دلار ثبت کرد.

برای مقایسه، دو هفته پیش، شاخص زیر ۶۰، قلمرو کاملاً “خنثی”  قبل از افزایش آخرین قیمت، اندازه گیری شد.

هرچه امتیاز آن به ۱۰۰ نزدیکتر باشد، احتمال اصلاح بازار به لطف موجی از فروش و کشیدن قیمت به پایین، بیشتر است.

اندیکاتور Fear & Greed به منطقه خطرناک برخورد می‌کند

Michaël van de Poppe، تحلیلگر بازارها، با اشاره به این شاخص در روز جمعه، به پیروان توئیتر توصیه کرد که چشم به نقطه ورود به بازار تا ۱۱،۶۰۰ دلار دارد.

“اگر بازار شروع به اصلاح کند، ۱۳،۷۰۰-۱۴،۱۰۰ دلار، ۱۲،۸۰۰-۱۳،۲۰۰ دلار و ۱۱،۵۰۰ – ۱۲،۰۰۰ دلار است. “

بیت کوین یکشنبه را با سومین بالاترین تعطیلی هفتگی خود در تاریخ تعطیل کرد.

مؤسسات برای مدت طولانی بیت کوین باقی می‌مانند

با وجود شرایط ناپایدار هفته گذشته، آخر هفته توانست از “گپ” قابل توجهی در بازارهای آتی بیت کوین جلوگیری کند.

این “گپ ها” وقتی ظاهر می‌شوند که پایان یک جلسه معاملات آتی از نظر قیمت با شروع جلسه بعدی بعد از آخر هفته تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

بیت کوین به طور سنتی از موقعیت دوشنبه خود برای افزایش مجدد یا “پر کردن” چنین شکاف هایی افزایش یا کاهش یافته است. این آخر هفته فقط یک مورد کوچک، بین ۱۵۴۵۵ تا ۱۵ هزار و ۶۳۵ دلار را فراهم کرد و بیت کوین به سرعت برای پر کردن آن در معاملات اوایل دوشنبه حرکت کرد.

در همین حال معاملات آتی بیت کوین گروه CME در روزهای اخیر با رکورد باز سود روبرو بوده و روز جمعه با ۷۶۴ میلیون دلار حجم معاملات ۹۳۴ میلیون دلار رسیده است.

در همان زمان، سرمایه گذاران نهادی مدت زیادی رکورد زدند و از اواخر اکتبر بر اساس صعود قبلی حرکت کردند.

کمبود عرضه بیت کوین چشم اندازها را افزایش می‌دهد

در همین حال، بیت کوین که به ۱۶۰۰۰ دلار می‌رسد، روایتی محبوب را افزایش می‌دهد که پیش بینی می‌کند افزایش قیمت بیشتر بر اساس یک معادله کاملاً شگفت آور و شناخته شده عرضه و تقاضا انجام شود.

پس از موجی از خریدهای شرکتی و افزایش فروش از وزنه های سنگین مانند شبکه پرداخت Square، توجه به این موضوع معطوف است که فقط بیت کوین کافی برای تأمین تقاضای ورودی در بازار وجود ندارد.

به گفته تحلیلگران، این وضعیت احتمالاً توسط پی پال بدتر خواهد شد، این لیست در حال حاضر لیست خریداران بیت کوین را برای زمان شروع ارائه امکانات کریپتو از اوایل سال آینده دارد.

Square به تنهایی در حال حاضر بیش از تولیدکنندگان استخراج بیت کوین خرید می‌کند. با پیشرفت، فشار عرضه حاصل فقط می‌تواند ارزش دلار آمریکا یک بیت کوین را افزایش دهد.

همانطور که Saifedean Ammous، نویسنده کتاب معروف “استاندارد بیت کوین”، در روز شنبه خلاصه کرد:

“دو راه برای رفع کمبود پول: ۱- بانک مرکزی نقدینگی را تأمین می‌کند ۲- شماره افزایش. هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد؛ هر کدام نتایجی دارند. “

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *