آموزش سرمایه گذاری

راهنمای خرید بیت کوین در کف قیمت

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

بیتکوین باز غوغا کرد. اخیراً سر و صدای زیادی در دنیای رمز ارز‌ها ایجاد شد. قیمت بیت کوین به ۳۱ هزار دلار رسید. SEC علیه ریپل شکایت کرد، بروزرسانی اتریوم ۲٫۰ باعث افزایش قیمت اتریوم شد. حتماً Buy The Dip را شنیده‌اید. اصطلاح Buy The Dip به معنی خرید بیت کوین در کف قیمت بازار است، اما کف قیمت بیت کوین را چگونه تشخیص دهیم و اصطلاحاً چه زمانی به مرحله‌ی Buy The Dip می‌رسیم؟

اصطلاح Buy The Dip چیست؟

اگر میدانید بیت کوین و آلت کوین ها چه هستند. حتما می دانید هنگام معامله رمز ارز‌ها، همیشه راهی برای بازرسی از بازار و قیمت‌ها از طریق نمایش‌های تصویری وجود دارد. بیشتر پلتفرم‌ها کندل استیک یا نمودار شمعی را ارائه می‌دهند. در تصویر پایین نگاهی به نمودار معاملات BTC / USDT بیندازید.

پیدا کردن کف قیمت بیتکوین
استفاده از نمودار شمعی برای پیدا کردن کف قیمت بیت کوین

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نمودار به صورت شمع‌های سبز و قرمز نشان داده می‌شود، هر شمع یا کندل دارای خطوط نازکی در پایین و بالا است که به عنوان سایه شناخته می‌شود. همچنین هر شمع نشان دهنده‌ی محدودیت قیمت برای یک دارایی در بازه زمانی خاص است.

شما می‌توانید کندل‌های ۱ دقیقه‌ای، ۴ ساعته و حتی ۱ روزه ایجاد کنید. نمودار‌های شمعی ۱ دقیقه‌ای نوسانات بیشتری را نشان می‌دهند؛ زیرا قیمت بیت کوین در عرض یک دقیقه بسیار متفاوت است. هرچه بازه زمانی بیشتر باشد به دلیل اینکه نشان دهنده‌ی قیمت در بلند مدت است، نوسان کمتری را مشاهده خواهید کرد. کندل ۱ روزه از ۲۴ نمودار شمعی تشکیل شده و همچنین کندل روزانه یک نمودار شمعی سبز یا قرمز است.

چه زمانی به مرحله‌ی Buy The Dip می‌رسیم؟

خرید بیت کوین در کف قیمت را می‌توان به راحتی از طریق نمودار شمعی مشاهده کرد. کندل سبز به معنای افزایش قیمت از زمان ایجاد کندل است. از طرف دیگر، یک شمع قرمز نشان دهنده افت قیمت است. با توجه به بازه زمانی، می‌توانید کف قیمت را به صورت متوالی و با یک یا چند شمع قرمز تشخیص دهید. بهتر است زمانی که قیمت بیت کوین در پایین آخرین شمع قرمز قرار دارد، این دارایی را بخرید قبل از اینکه روند قیمت تغییر کند و افزایش یابد.

چه کسانی در هنگام کف قیمت بیت کوین می‌خرند؟

برای تریدر‌های روزانه، خرید بیت کوین در کف قیمت باعث کسب سود آنها می‌شود. آنها در هنگام کف قیمت بیت کوین؛ می‌خرند و در بالاترین قیمت روز دارایی را می‌فروشند. با مرور زمان سود بیشتری کسب می‌کنند.

برای سرمایه گذاران بلند مدت که علاقه‌ای به تماشای هر روز بازار ندارند، هدف جمع‌آوری سود به منظور افزایش ارزش در آینده است.

درصورتی که در ابتدای کار سرمایه‌ای برای خرید مقدار زیادی از یک دارایی دارید، باید دارایی‌های خود را با گذشت زمان توسعه دهید. بهترین استراتژی این است که از خرید رمز ارز در زمان اوج قیمت خودداری کنید. در عوض، هر بار که قیمت کاهش یافت، با خیال راحت خرید کنید.

با توجه به سرمایه موجود و میزان زمان نظارت بر بازار، می‌توانید پارامترهای دلخواه خود را تنظیم کنید. به عنوان مثال می‌توانید هر بار که قیمت ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ دلار کاهش یافت، بیشتر خرید کنید. البته، هیچ تضمینی برای خرید در کف قیمت بیت کوین وجود ندارد، اما حداقل مطمئن هستید که در زمان افزایش قیمت خرید نمی‌کنید. هیچ استراتژی به یک اندازه و متناسب با همه نخواهد بود. باید برای ارزیابی زمان و کسب سود خود وقت بگذارید.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *