اخبار ارز دیجیتال

ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین چه تأثیری خواهد داشت؟

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

ماینر‌های بزرگ چینی احتمالاً از ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین جان سالم بدر خواهند برد.

یکی از بنیانگذاران و شریک Waterdrip Capital، سرمایه گذار بزرگ در صنعت استخراج بیت کوینِ چین گفت: ممنوعیت استخراج بیت کوین در سراسر چین می‌تواند یک فضای رقابتی ایجاد کند که در آن فقط بزرگترین ماینر‌ها می‌توانند باقی بمانند.

یوسان ژنگ (Yusan Zheng) در یک مصاحبه‌ گفت: “پیدا کردن مکان‌های مناسب در خارج از مراکز استخراج به منابع زیادی مانند سرمایه و شبکه نیاز دارد.”

“فقط ماینر‌های باتجربه و با سرمایه‌ی زیاد می‌توانند چنین طرحی را انجام دهند.”

مقامات محلی در مراکز مهم استخراج چینی از اخطار ممنوعیت جمعه گذشته (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) شورای دولتی، اخراج ماینر‌ها را آغاز کرده‌اند. با وجود ظرفیت کم کار در سایت‌های میزبانی خارج از کشور، برخی از ماینر‌ها قصد دارند به کار خود ادامه دهند که این امر ممکن است فقط برای بزرگترین ماینر‌ها عملی باشد.

اگر قدرت استخراج بیت کوین بیش از حد متمرکز باشد، چند ماینر می‌توانند با کنترل تأمین بیت کوین بازار را دستکاری کنند یا معاملات روی بلاک چین توزیع شده در شبکه بیت کوین را دوباره بنویسند و ماینرهای کوچکتر را با بیش از ۵۰ درصد سهم قدرت شبکه از میدان خارج کنند.

سین کیانگ (Xinjiang)، سیچوان (Sichuan) و مغولستان داخلی (Inner Mongolia) به دلیل ارزان بودن برق از محبوب ترین ماینر‌های چینی بوده اند. در حالی که ماینر‌ها در فصل بارندگی در تابستان سخت افزار استخراج خود را با نیروی برق در سیچوان اداره می‌کنند، آنها به دو منطقه دیگر مهاجرت می‌کنند که در زمستان ذغال سنگ دارند.

ژنگ، که سرمایه گذار اولیه استخراج بیت کوین در چین بود، گفت: به احتمال زیاد ماینر‌ها از این مراکز استخراج در غرب چین به شرق منتقل می‌شوند، جایی که می‌توانند سخت افزار استخراج را در کارخانه‌ها قرار دهند. وی ادامه داد: ماینر‌ها همچنین می‌توانند چند ماشین استخراج برای هر خانوار در حومه شهر ارسال کنند.

به گفته ژنگ، اگرچه این ممنوعیت بر روی مراکز استخراج متمرکز خواهد بود، اما اگر سایت‌های استخراج در چندین مکان مخفی در سراسر کشور باشند، اجرای آن دشوارتر خواهد بود.

ژنگ گفت: هزینه برق مطمئناً افزایش خواهد یافت، اما کارخانه‌ها و خانواده‌های تک نفره به راحتی می‌توانند میلیون‌ها ریگ استخراج را دوباره راه اندازی کنند.

شرکت‌های استخراج چینی نیز از زمان ممنوعیت در تلاشند سایت‌های میزبانی خارج از کشور را پیدا کنند.

اما مراکز بزرگ ماینینگ جهانی مانند قزاقستان و روسیه ظرفیت کم کاری یا بیکاری برای پشتیبانی از سخت افزار جدید ندارند. به گفته ایتان ورا (Ethan Vera)، مدیر عامل شرکت لوکسور (Luxor)، فارم استخراج معادن در آمریکای شمالی در حال گسترش فعالیت‌های خود هستند، اما برای رسیدن به ظرفیت کافی برای میزبانی از اکثر سخت‌افزار‌های استخراج چینی، مدت زمان بیشتری نیاز دارند.

ژنگ گفت: “جابجایی همه ماشین‌های استخراج در چین به خارج از کشور غیرممکن است.” “ماینر‌ها باید راهی برای ادامه کار با سخت افزار‌ها در نظر بگیرند.”

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *