اخبار ارز دیجیتال

هجوم تریدرهای چینی به بازارهای معاملاتی

خرید و فروش ارزدیجیتال
۰
(۰)

به دلیل ممنوعیت و فشار دولت چین، تریدر‌های چینی از بازارهای معاملاتی (OTC) برای معامله رمز ارز‌ها استفاده می‌کنند.

همزمان با تلاش مقامات چینی برای تنظیم و ممنوعیت ارزهای دیجیتال، تریدر‌ها برای کاهش نظارت از بازار‌های معاملاتی‌ استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش بلومبرگ در ۳۱ می ۲۰۲۱، از زمان اعلام آخرین ممنوعیت دولت چین در اوایل می ۲۰۲۱ و با افزایش محدودیت‌ها و ممنوعیت ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال از سوی موسسات مالی و شرکت‌های پرداخت، بازار‌های معاملاتی رشد چشمگیری داشته‌اند.

ارزش یوان در برابر تتر پس از ممنوعیت چین، به شدت سقوط کرد

اگرچه به دلیل معاملات مشابه بازارهای معاملاتی چین و استفاده از پلتفرم‌های پرداختی با شخص ثالث، به سختی می‌توان اطلاعات دقیق حجم را تعیین کرد، نرخ ارز جفت ارز یوان و تتر به عنوان ملاک سنجش اصلی احساسات بازار ارز دیجیتال در چین دیده می‌شود. به گفته بلومبرگ ارز دیجیتال چینی CNY پس از ممنوعیت دولت چینی در اوایل می ۲۰۲۱ تا ۴/۴٪ کاهش یافت اما توانست بیش از نیمی از ضرر را جبران کند.

مطلب مرتبط: ممنوعیت استخراج بیت کوین از طرف دولت چین

چین همچنین ماینر‌های ارز دیجیتال را هدف قرار داد

علیرغم ممنوعیت، ماینر‌های چینی سهم عمده‌ای از معامله جهانی رمز ارز‌ها را نشان می‌دهند. تحلیلگران تخمین می‌زنند که چین ۷٪ از بیت کوین جهان را در اختیار داشته و تقریباً ۸۰٪ از معاملات قبل از سقوط ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است.

آخرین موج محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت چین در بازار همچنین شاهد تلاش ماینر‌ها برای کاهش استخراج بیت کوین به منظور فرآیند‌های زیست محیطی است. چندین شرکت از جمله Huobi و OKEx، عملیات استخراج محلی و ارائه خدمات استخراج مشتریان چینی را متوقف کرده‌اند. در نتیجه، سختی استخراج بیت کوین در روز یکشنبه (۹ خرداد ۱۴۰۰) با ۱۶ درصد کاهش به ۲۱ تریلیون رسید و شدیدترین افت در سال ۲۰۲۱ بود. سختی استخراج، برآورد قدرت محاسباتی مورد نیاز برای تولید یک بیت کوین جدید را فراهم می‌کند.

میانگین امتیازات ۰ / ۵٫ تعداد رای: ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *